Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierColijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-08 09:26
Ik heb zo'n 2 jaar geleden een computer gebouwd met daarin de Seasonic S12II-520 W power supply en die heeft het al die tijd goed gedaan. Sterker nog, hij werkt nog steeds prima, echter maakt hij zo'n 75% van de tijd een vreemd klikkend geluidje.

Soms dan start ik de computer op en is er niks aan de hand, maar meestal als ik hem aan heb staan maakt hij dit rare geluidje. Ik heb al gekeken of het aan de fan ligt, dit is niet het geval. (Als ik de van stil zet dan is het er nog steeds)

Ik kwam online een youtube filmpje tegen met in mijn ogen hetzelfde probleem.
YouTube: Seasonic S12II-430 - Clicking noise (not from fan)

Nou meende ik mij te herinneren dat seasonic 5 jaar garantie geeft op power supply's, alleen hij is al meer dan 2 jaar oud dus ik neem aan dat als ik hem opstuur naar Megekko (waar hij vandaan komt) dat ik hem dan een tijdje kwijt ben omdat ze gaan kijken of hij stuk is/repareren, wat niet echt een optie is.

De power supply werkt verder prima, heb er nog geen enkele keer een probleem mee gehad, behalve dit geluidje, wat raden jullie aan om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat lijkt op coil whine, iets anders als RMA sturen zit er niet echt in of je moet er mee leren leven. En als je niet zo lang zonder wil zitten dan wordt het een andere (nieuwe/tweedehands) voeding kopen om de tijd te overbruggen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic