Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 10:04
Hallo Tweakers,

Op mijn Nexus 6 (Android 6.0.1 met updates van mei 2016 geinstalleerd) heb ik sinds enkele dagen problemen met mijn verbinding (probleem is ontstaan vlak na terugkomst in Nederland na een kort verblijf in het buitenland). De ene keer meldt mijn telefoon "Alleen noodoproepen" en de andere keer alleen "Geen service" (afgelopen middag had ik op een gegeven moment 3G met een uitroepteken erbij staand en "geen service|Hollandsnieuwe", soms verdwijnt het uitroepteken, maar dan heb ik nog steeds geen verbinding terwijl er 3G bovenin aangegeven staat)

Mijn provider is Hollandsnieuwe, ik heb de APN instellingen gecontroleerd en deze zijn correct met wat Hollandsnieuwe aangeeft.

Heb ook gepoogd om te kijken of ik misschien verbinding kan maken als ik mijn voorkeursnetwerktype op 2G zet, maar dan nog steeds geen verbinding.

Als ik kijk bij de instellingen voor mobiele netwerken en dan bij mobiele providers, dan is mijn telefoon constant aan het zoeken, maar kan helemaal niks vinden.

De simkaart heb ik er ook even uitgehaald en daar is geen schade op.

Weet iemand een oplossing om weer verbinding te verkrijgen, ik vermoed namelijk dat mogelijk de antenne defect is (zijn er manieren om dat te controleren of uit te sluiten???)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Heb geprobeerd met een andere telefoon te bellen naar mijn telefoon.

Direct de voicemail, echter krijg ik wel na enkele minuten een SMS binnen op mijn telefoon dat ik ben gebeld, maar dat er niks is ingesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:27
Misschien even een ander simkaartje proberen? Mocht dat niet helpen, wellicht gewoon even langs een (wat betere) telecomzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Ben vandaag langsgegaan bij de Belcompany (als officiele winkel van Hollandsnieuwe) en daar heb ik een andere simkaart gekregen, echter is dit na bijna 2 uur nog steeds zonder resultaat. Ik wacht dit in ieder geval de komende 24 uur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
zoek34 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:59:
Ben vandaag langsgegaan bij de Belcompany (als officiele winkel van Hollandsnieuwe) en daar heb ik een andere simkaart gekregen, echter is dit na bijna 2 uur nog steeds zonder resultaat. Ik wacht dit in ieder geval de komende 24 uur af.
Mocht dat niet werken kan je proberen om de telefoon terug te zetten naar de vorige software versie. Misschien is er bij het update van de telefoon iets mis gegaan met de 'Radio'.

Ik heb van je topic een vraagtopic gemaakt. Zou je in het vervolg 'vraag' willen selecteren, als je een probleem hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 03-06-2016 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Na bijna 24 uur met een vervangende simkaart is op dit moment het volgende van toepassing:

Iemand heeft mij vandaag geprobeerd te bellen
Krijg nog steeds sporadisch SMS'jes binnen dat iemand mij heeft geprobeerd te bellen.
Afgelopen middag lukte het wel om de nu.nl app te laden en ook artikelen te laden, hetzij behoorlijk langzaam, telefoon schakelde niet over na 3G)

Hieruit zou ik zelf concluderen dat het probleem waarschijnlijk aan de kant van de provider zit. Dit vermoeden wordt versterkt doordat ik op o.a. http://allestoringen.nl/storing/hollandsnieuwe behoorlijk veel berichten zie met exact hetzelfde fenomeen.

Mocht het uiteindelijk toch nog hardware/software gerelateerd zijn, zijn er manieren om dat uit te sluiten? (heb in geval van de software gekeken in de changelog van de security update gekeken en tot zover ik zie zijn er geen updates voor de radio, muv WiFi. Misshcien overigens ten overvloede, maar het probleem trad pas na 1 1/2 week op na de update)

Overigens bedankt voor het omzetten naar een vraagtopic, ik ga er proberen de volgende keer rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

zoek34 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:19:
Mocht het uiteindelijk toch nog hardware/software gerelateerd zijn, zijn er manieren om dat uit te sluiten? (heb in geval van de software gekeken in de changelog van de security update gekeken en tot zover ik zie zijn er geen updates voor de radio, muv WiFi. Misshcien overigens ten overvloede, maar het probleem trad pas na 1 1/2 week op na de update)
Als het probleem inderdaad pas optrad na een week na het updaten, kan je de software update eigenlijk wel uit sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Ondertussen zijn we weer 2 weken verder en na lang mailcontact raad mijn provider aan om over te stappen...

Ik zit nu een beetje in een dilemma aangezien mijn provider nu als het ware aangeeft dat het probleem mogelijk aan hun kant ligt en dat het niet aan mijn telefoon ligt. Maar hoe kan ik dit met zekerheid vaststellen?

Mbt overstappen van provider, ik zat er zelf aan te denken om over te stappen naar Vodafone, echter is dat (in theorie) hetzelfde netwerk als Hollandsnieuwe, krijg ik dan mogelijk niet last van dezelfde problemen van geen verbinding, etc?

[ Voor 4% gewijzigd door zoek34 op 18-06-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:24

netblade

Sunrise

Vraag een gratis simkaart aan van Vodafone, https://www.vodafone.nl/gratis-simkaart/?cmpid=00167c_|PRE_Shopping_Free_Sim|Free_Sim||| verder lijkt me het sterk dat het aan je toestel ligt.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Simkaart is op zondag 19 juni besteld, echter nog steeds niet ontvangen.

Heb vandaag eindelijk een kruistest kunnen uitvoeren:
Mijn simkaart in de telefoon van iemand anders --> werkt
Zijn simkaart in mijn telefoon --> werkt niet

Ben nu aan het kijken waarmee ik het beste een volledige backup kan maken van mijn toestel en dan ga ik morgen even naar de winkel waar ik de telefoon heb gekocht en laat hem dan opsturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Mijn vriendin heeft exact hetzelfde probleem met een Nexus 5 in combinatie met Hollands Nieuwe. Ook in het Hollandse Nieuwe topic nog een slachtoffer..

[ Voor 33% gewijzigd door Tanooki op 08-07-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-04 19:41
Ik heb het zelfde probleem met HN en een iPhone 5

HN geeft aan dat het ingaat op klachten als er specifieke details worden gegeven:
- datum en tijd van de oproep
- nummer dat probeert te bellen
- plaats van het ontvangende toestel (postcode)
- andere relevante gegevens
HN komt dan met een hoop vragen. Probeer die te beantwoorden.

Als er meer mensen zijn met de zelfde klacht graag melden bij HN, hoe meer hoe beter.

HN forum waar ik mijn relaas heb geplaatst: "HollandsNieuwe: Discussie- en ervaringentopic"

zoek34: kan je in de kop HN vermelden? Tanooki had gevonden, ik niet..... 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door spook68 op 10-07-2016 22:05 . Reden: fout in de link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Ik kan helaas niet meer de titel aanpassen zodat ik HN kan toevoegen.

Zou iemand van het beheer voor de zekerheid de titel kunnen aanpassen en HN toevoegen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

zoek34 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:24:
Zou iemand van het beheer voor de zekerheid de titel kunnen aanpassen en HN toevoegen? Alvast bedankt!
Heb dit aangepast. Maar het is gemakkelijker om hier voortaan een TR voor aan te maken, dan zien we het wat sneller. ;)
Pagina: 1