Toon posts:

Terminal Services in Win2K Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gister Windows 2000 server geinstalleerd op de hoofdcomputer en windows 2000 professional op de client. Nu wil ik met de Terminal Services van Win2K SERVER, vanaf de client op de server kunnen werken. Ik heb het al wel voor elkaar dat ik vanaf de client op de server kan werken maar nu zit ik nog met een probleem. Als ik dus op de client werk en inlog op de server via de terminal dan kan ik bij de beeldeigenschappen het aantal kleuren niet wijzigen. Het staat standaard ingesteld op 256 kleuren en dat kun je niet veranderen.
Is het mogelijk om dat te veranderen?? Als je dat kunt veranderen, hoe moet dat dan??

Alvast Bedankt

Tido

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik vraag mij precies hetzelfde af maar dan voor Windows 2002 (XP) Advanced Server :?

Ik heb al wel de limit colordepth uitgezet bij TS Manager maar dat helpt niks. Hij blijft niet hoger gaan dan 8bit.

Verwijderd

is dat niet gedaan om de data overdracht te beperken ???

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op zondag 24 juni 2001 23:43 schreef cyberkees het volgende:
is dat niet gedaan om de data overdracht te beperken ???
Ja, maar met XP maken ze er juist reclame voor dat je nu tot en met 24bit kleur en audio kan overnemen van de server. En ik kan me een oudere build herinneren waarin het wel standaard ging, maar met 2493 krijg ik het niet voor elkaar :(

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij Win2K beperkt het RDP (Remote Desktop Protocol) de colordepth tot 8bit. Is bij mijn weten niets aan te doen.
Het is zoals al gezegd beperkt om de snelheid te bewaren en dat merk je ook. Terminal Services is beduidend sneller dan VNC/Verase/PcAnywhere.

Bij XP weet ik het niet.
Ik kan me voorstellen dat meer kleuren nu wel ondersteund wordt omdat Terminal Services niet altijd over smalle (<10Mbit) verbindingen gaan.
Bij lokaal verkeer over 100Mbit zal 16bits kleur best snel zijn.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het nu wel of niet mogelijk om in windows 2000, dus niet in windows xp de kleureninstellingen te veranderen

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Op maandag 25 juni 2001 01:10 schreef Tido het volgende:
Maar is het nu wel of niet mogelijk om in windows 2000, dus niet in windows xp de kleureninstellingen te veranderen
Nee, 8bit is het maximum

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Yeah !

Ik heb het inmiddels voor elkaar, audio en 24bits kleur via TS. Je moet de TS Client gebruiken van XP zelf. Dat is namelijk de TS Advanced Client.

In /system32 staan 6 msts*.* files, die kopier je naar Win2k en dan start je de client. Voila, audio en kleurtjes :)

Verwijderd

Dat werkt alleen met XP voor die kleurtjes en redirection van je devices heb je een Wihistler/win2002/.net/.?. server nodig en de TS client die daar bij hoort. Onder WIndows 2000 blijf je altijd beperkt. Je kunt overigens wel de nieuwe TS client gebruiken met een win2k server. Dat werkt wel prettiger ondanks de beperkingen.
Er staat een installatie van de client in de serverdirectory, je hoeft dus niet van alles te kopieeren. Hij staat ook ergens op de CD

Wim
--

http://www.win2kwereld.nl

Verwijderd

Topicstarter
maar waar het mij om gaat is dat het onder windows 2000 server en professional moet draaien en niet onder windows xp want dat wil ik gewoon nog niet op mijn systeem hebben. Hoe kan ik het goed krijgen dat ik de kleuren en het geluid gewoon goed kan instellen. Het belangrijkste voor mij zijn de kleuren. Ze staan nou in 256 kleuren en ik wil ze op 16 miljoen kleuen hebben. Is dat nou mogelijk in windows 2000 of niet

• Pennywise0
  • Laatst online: 31-12-2025
Wannapuf heeft het antwoord al gegeven. Dat gaat niet onder Windows 2000.
Je kunt ook Citrix gaan gebruiken daar heb je wel 16bit kleuren.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 10:45 schreef Tido het volgende:
maar waar het mij om gaat is dat het onder windows 2000 server en professional moet draaien en niet onder windows xp want dat wil ik gewoon nog niet op mijn systeem hebben. Hoe kan ik het goed krijgen dat ik de kleuren en het geluid gewoon goed kan instellen. Het belangrijkste voor mij zijn de kleuren. Ze staan nou in 256 kleuren en ik wil ze op 16 miljoen kleuen hebben. Is dat nou mogelijk in windows 2000 of niet
Dat kan niet. Echt niet.
De enige werkbare oplossing die dat wel kan is Citrix Metaframe maar dan wordt het allemaal best weer prijzig. Tezijnertijd upgraden naar XP is dan het alternatief.

Wim

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

[quote]Op maandag 25 juni 2001 07:00 schreef wverveen het volgende:
Dat werkt alleen met XP voor die kleurtjes en redirection van je devices heb je een Wihistler/win2002/.net/.?. server nodig en de TS client die daar bij hoort. Onder WIndows 2000 blijf je altijd beperkt. Je kunt overigens wel de nieuwe TS client gebruiken met een win2k server. Dat werkt wel prettiger ondanks de beperkingen.
Er staat een installatie van de client in de serverdirectory, je hoeft dus niet van alles te kopieeren. Hij staat ook ergens op de CD

Wim
--

Dat bedoelde ik ook, vanaf Win2k naar WinXP Adv Server. Om dan audio/kleur te hebben moet je de nieuwe TS client gebruiken. Vreemd genoeg werkt de install vanaf CD niet, maar handmatig kopieren vanuit /system32 wel.

Naja, daar is he nog beta voor he :) Maar het ziet er wel gelikt uit allemaal.

Verwijderd

Wij begrijpen elkaar wel maar hij begreep ons niet. Of zoiets ;)

Resumerend:

winxp + whistler + xp tsclient = veel kleuren
win2k + whistler + xp tsclient = veel kleuren
win2k + win2k server + xp tsclient = 256 kleuren

Maar er zit gewoon een werkende install in Whistler/XP voor TS client. Die gebruik namelijk hier. Vreemd dat dat bij jou niet werkt.

Wim

Verwijderd

ik ken de client creator ook niet vinden waar istie dan??? iemand ??

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op maandag 25 juni 2001 17:22 schreef Quattroman het volgende:
ik ken de client creator ook niet vinden waar istie dan??? iemand ??
De clients kan je vinden in winnt/system32/clients onder Win2k Server en Adv Server. Win2k Pro heeft ze niet.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 11:01 schreef Pennywise het volgende:
Wannapuf heeft het antwoord al gegeven. Dat gaat niet onder Windows 2000.
Je kunt ook Citrix gaan gebruiken daar heb je wel 16bit kleuren.
Is dat niet alleen wanneer je future release 2 hebt ?!
Anders toch ook max. 256 kleuren volgens mij.
Pagina: 1