Aankooptip(s) ICT niveau 4 laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 16:06
Hallo Tweakers,

Mijn vraag aan jullie "techneuten"is welke laptop een goede laptop is voor de opleiding ict niveau 4 op het mbo.
Je draait bijvooreeld VM's op je laptop en gaat met servers aan de slag.

Mijn eisen:

-16gb ram is een must als je meerdere VM's moet draaien.
-Een goede i7? Lijkt mij wel handig. i7 6700HQ?
-Qua opslag is het wel handig om een ssd te hebben om je programma's sneller te laden en Windows natuurlijk.
-Voor de rest maakt het niet uit eigenlijk ik heb zelf thuis ook nog een desktop waar ik op game. Dus een high-end videokaart hoeft er niet in.
-Scherm zou ik wel graag full-HD (1920-1080) willen hebben of beter. Omdat ik ook veel filmpjes kijk op YouTube en het mooier uit ziet.

Mijn budget is toch wel maximaal 1500 euro maar als het kan 1300 euro of lager.

Voor de rest mogen jullie met deze eisen "knutselen" en ik zie het wel wat jullie voor een laptop in gedachten hebben :)

Groet Jeanke

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:12
Welke opleiding doe je? Ict-beheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Volgend jaar doe ik die opleiding.

[ Voor 40% gewijzigd door Jeanke117 op 22-05-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 10:18
Ik ga naar de zelfde opleiding, heb nu mijn examens, ik denk dat ik een ultrabook haal.

Ik ga niet heel hoog in de specificaties zitten (een SSD en 8GB ram en een I5 gaan de zaakjes wel aan kunnen!)

Ik denk zelf dat ik een:
pricewatch: Lenovo Yoga 3 14 (80JH00P2NX)
of een
pricewatch: Dell XPS 13 9350 (CNX9310)
waar ik dan later als het nodig is nog 16GB in zet (voor de tweede optie)
Er zijn nog een paar andere laptops waar ik naar kijk, maar dan moet ik in een keer een goudmijntje openen ;) (ben ik wel mee bezig ;p).

Maar ik verwacht persoondelijk niet dat je voor de opleiding meer nodig hebt als een (recente) I5 en 8GB ram, 16 is wel beter maar het is niet perse nodig (nou ben ik ook een beetje fan van ultrabooks..).

ps. waar ga je naar school?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:46
mcelias5 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:05:
Ik ga naar de zelfde opleiding, heb nu mijn examens, ik denk dat ik een ultrabook haal.

Ik ga niet heel hoog in de specificaties zitten (een SSD en 8GB ram en een I5 gaan de zaakjes wel aan kunnen!)

Ik denk zelf dat ik een:
pricewatch: Lenovo Yoga 3 14 (80JH00P2NX)
of een
pricewatch: Dell XPS 13 9350 (CNX9310)
waar ik dan later als het nodig is nog 16GB in zet (voor de tweede optie)
Er zijn nog een paar andere laptops waar ik naar kijk, maar dan moet ik in een keer een goudmijntje openen ;) (ben ik wel mee bezig ;p).

Maar ik verwacht persoondelijk niet dat je voor de opleiding meer nodig hebt als een (recente) I5 en 8GB ram, 16 is wel beter maar het is niet perse nodig (nou ben ik ook een beetje fan van ultrabooks..).

ps. waar ga je naar school?
De Dell XPS ultrabooks kun je niet zelf upgraden. Het geheugen is op het moederbord gemonteerd. Als je dus een XPS met 16 GB wil zul je deze gelijk moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een Server2012R2 VM met full Desktop/GUI kan je ook draaien op 768MB RAM (en misschien zelfs minder). Dus tenzij je 20 VM's tegelijk nodig hebt, is 16GB RAM misschien meteen overkill (ook op je budget).

Zoek een CPU met HT en niet zozeer "de snelste/duurste". Zorg ook dat de CPU zoveel mogelijk VT-extensies aan boord heeft; dat scheelt een hoop ergernis met bepaalde VM's aanmaken.

SSD is wel van toepassing; ook hierbij kan je 20 "gelijke" VM's provisionen in minder dan 50GB ruimte. Of je dat op school ook doet of dat je 6 compleeeet verschillende VM's gaat maken, weet ik niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga naar Leeuwenborgh op school btw in Maastricht.

Laatst was ik daar voor een proefles en ze hadden mij sterk aangeraden om een 16gb ram geheugen laptop te pakken en toch wel een snelle CPU. Daarom dat ik het ook vermeld in dit topic. Als het waar is dat 8gb ram voldoende is dan gaat mijn budget omlaag maar de mogelijkheden omhoog.

Bedankt misschien dan ook enige suggesties qua laptops?

Groet Jeanke117
Pagina: 1