Hey all,
Aangezien mijn pc ondertussen al een 7 jaar oud is en heel wat games niet meer trekt, ben ik aan het kijken om enkele zaken up te graden.
Dit is mijn huidige setup:
CPU: intel Q9550
CPU cooler: Scyte mugen 2
GPU: GTX560 Ti
MB: intel DP45SG
PSU: Antec 900W high current gamer (overkill maar gewoon gekregen van een vriend van me)
RAM: 4Gb DDR3 (geen idee van freq maar 7 jaar oud)
HDD: Samsung HD753LJ 750GB
SSD: Samsung 830 128GB
Zelf dacht ik het volgende te vervangen:
CPU: i5 6400
MB: Gigabyte GA-B150-HD3P
RAM: 8GB, beste prijs/kwaliteit
GPU: R390
Mijn budget is rond de 600-700 euro en het is niet super dringend; ik wil nog wel een maandje of 2 wachten maar veel langer niet.
Nog 2 vragen waar ik mee zit:
1) Is het de moeite om te wachten op de nieuwe generatie GPUs van AMD? Zelf al wat opgezocht en klopt het dat het grootste verschil de lagere energieconsumptie gaat zijn?
2) Wat zouden jullie nog veranderen aan de setup?
In ieder geval al erg bedankt!
Aangezien mijn pc ondertussen al een 7 jaar oud is en heel wat games niet meer trekt, ben ik aan het kijken om enkele zaken up te graden.
Dit is mijn huidige setup:
CPU: intel Q9550
CPU cooler: Scyte mugen 2
GPU: GTX560 Ti
MB: intel DP45SG
PSU: Antec 900W high current gamer (overkill maar gewoon gekregen van een vriend van me)
RAM: 4Gb DDR3 (geen idee van freq maar 7 jaar oud)
HDD: Samsung HD753LJ 750GB
SSD: Samsung 830 128GB
Zelf dacht ik het volgende te vervangen:
CPU: i5 6400
MB: Gigabyte GA-B150-HD3P
RAM: 8GB, beste prijs/kwaliteit
GPU: R390
Mijn budget is rond de 600-700 euro en het is niet super dringend; ik wil nog wel een maandje of 2 wachten maar veel langer niet.
Nog 2 vragen waar ik mee zit:
1) Is het de moeite om te wachten op de nieuwe generatie GPUs van AMD? Zelf al wat opgezocht en klopt het dat het grootste verschil de lagere energieconsumptie gaat zijn?
2) Wat zouden jullie nog veranderen aan de setup?
In ieder geval al erg bedankt!