BSOD Windows 7 Dell D620

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Op mijn werklaptop ondervind ik sinds vorige week problemen als ik inlog op de applicatie van mijn werk (Steam) via Firefox. Ineens knalt die terug naar het opstartscherm. Vrij onhandig, omdat ik bel via die applicatie.

Ben niet al te technisch, dus hopelijk kan ik er nog iets mee via dit forum. Kan me even niet herinneren dat ik iets heb geïnstalleerd die week. Kan iemand mij op weg helpen?

Ik heb de volgende gegevens uit het foutrapport gehaald:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: 50
BCP1: FFFFFA804C5834D4
BCP2: 0000000000000001
BCP3: FFFFF880042437F7
BCP4: 0000000000000005
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\052016-8985-01.dmp
C:\Users\Daniel\AppData\Local\Temp\WER-15631-0.sysdata.xml

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zie je allemaal op het bluescreen zelf staan? Meestal staat daar wel iets van een foutmelding op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is dit niet iets wat je werk voor je op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Tja, dat blauwe scherm is vaak snel weer weg. Zal er proberen op te letten of een foto van te maken.

De laptop is van mij en ik werk als zzp'er. Voor deze klus moet ik een windows laptop hebben om de applicatie te draaien. Ik gebruik voor de rest altijd mijn macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
mrpink83 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:53:
De laptop is van mij en ik werk als zzp'er. Voor deze klus moet ik een windows laptop hebben om de applicatie te draaien. Ik gebruik voor de rest altijd mijn macbook.
Je kan toch ook een Windows virtuele machine draaien op je Macbook?

Als je automatisch herstarten uitzet dan blijft je laptop op de BSOD staan en kan je deze lezen en informatie overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Ja, dat WVM zou ook nog kunnen. Ga ik eens uitzoeken of dat soepel kan draaien.

Dit typ ik nu op mijn macbook omdat ik nu elke keer als ik Firefox start, een BSOD krijg. Ik heb er een foto van kunnen maken:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/27x1fzp.jpg

Ik zag ook nog een andere BSOD waar volgens mij iets stond van win32, maar die ging te snel weg voor een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ziet er uit als hardware falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een update probleem, die ervoor zorgt dat vooral de grafische driver verkeerd wordt geüpdatet.

Probeer dit tooltje van Intel als het kan, want die haalt de juiste drivers binnen.

https://downloadcenter.intel.com/

Laat even weten hoe het is gegaan.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mrpink83 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:15:
Ja, dat WVM zou ook nog kunnen. Ga ik eens uitzoeken of dat soepel kan draaien.

Dit typ ik nu op mijn macbook omdat ik nu elke keer als ik Firefox start, een BSOD krijg. Ik heb er een foto van kunnen maken:
[afbeelding]

Ik zag ook nog een andere BSOD waar volgens mij iets stond van win32, maar die ging te snel weg voor een foto.

Het is een update probleem, die ervoor zorgt dat vooral de grafische driver verkeerd wordt geüpdatet.

Probeer dit tooltje van Intel als het kan, want die haalt de juiste drivers binnen.

https://downloadcenter.intel.com/

Laat even weten hoe het is gegaan.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrpink83
Bedankt! Heb de update gedaan en drivers geinstaleerd. Het waren vorige drivers, maar het lijkt er op dat het nu stabiel draait. Ga nu aan de slag en zal eens kijken tot hoe lang het goed gaat!
Laat het weten als er weer iets gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrpink83 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:00:
Bedankt! Heb de update gedaan en drivers geinstaleerd. Het waren vorige drivers, maar het lijkt er op dat het nu stabiel draait. Ga nu aan de slag en zal eens kijken tot hoe lang het goed gaat!
Laat het weten als er weer iets gebeurt :)
Goed om te horen! Gooi er een duimpje voor waardering tegen aan en zeg het verder!

GR,H :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Duimpje direct gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan mag ik niet achter blijven, voor de waardering die ik krijg en vrij uniek is! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Hmm, toch weer een crash. Als ik beter kijk, dan zegt Intel Update dat ik een driver van Dell moet downloaden. Alleen, die kan ik weer niet vinden, want er staat windows 7 op deze D620 en er wordt alleen t/m xp ondersteund.....
Dus....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vreemd, met die copy-paste antwoorden van hierboven. Jammer dat er geen -1 scores zijn.

Download dit tooltje eens, linkje onderaan
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Dan kun je wellicht een indicatie krijgen wat de oorzaak van je BSOD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrpink83 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:20:
Hmm, toch weer een crash. Als ik beter kijk, dan zegt Intel Update dat ik een driver van Dell moet downloaden. Alleen, die kan ik weer niet vinden, want er staat windows 7 op deze D620 en er wordt alleen t/m xp ondersteund.....
Dus....

Is het misschien tijd om de 2e oplossing te proberen, tenzij iemand met wat anders komt en weet op te lossen. Dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mrpink83 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:20:
Dus....

Dat betekend dat windows update loopt te klooien en voor je de nieuwe driver kunt installeren, zal eerst windows update gestopt moeten worden, driver gede-installeerd en van de fabrikant worden geïnstalleerd.
Omslachtig maar waar! Beschrijving nodig van hoe je dit uitvoert? :?

http://www.drivertographi...620-graphics-card-driver/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Bedankt weer, ga er weer induiken. Ben inmiddels ook bezig met Paralles voor Mac. Even kijken hoe dat werkt in de trial periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrpink83 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:36:
Bedankt weer, ga er weer induiken. Ben inmiddels ook bezig met Paralles voor Mac. Even kijken hoe dat werkt in de trial periode.
Graag gedaan en veel succes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
mrpink83 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:36:
Je kan ook Oracle Virtualbox proberen. Die is gratis en werkt mijn inzien beter dan Parallels. Virtualbox is ook voor de Mac beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Oké, die kende ik niet. Ik werk nu met Paralles en het werkt opzich goed, maar heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal. Waarom vind jij hem beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
mrpink83 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:23:
Oké, die kende ik niet. Ik werk nu met Paralles en het werkt opzich goed, maar heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal. Waarom vind jij hem beter?
Het ligt aan je eisen, maar in Paralles kan je geen geavanceerde (interne) virtuele netwerken aanmaken. Als je bijvoorbeeld zou werken met meerdere virtuele machines is dat prettig. Je hebt ook wat meer configuratie opties voor virtuele machines.

Overigens komt Virtualbox ook niet in de buurt bij producten als VMWare Workstation of de Hyper-V optie van Windows 8.1 en 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Oké, nou de eisen zijn eigenlijk vrij laag, naar mijn idee. Ik gebruik nu de trial van Paralles met Windows 10. Het enige wat ik doe is via Firefox inloggen op mijn werk-website. Vervolgens bel ik via de browser. Dus 1 scherm staat open met daarbij de belapplicatie.
Misschien maar eens die Virtualbox bekijken, lijkt me.
Pagina: 1