Van de week een nieuw systeem in elkaar gezet, maar elke keer als ik hem opstart, dan gaat ie gelijk naar UEFI i.p.v. Windows 10. Van daar uit kan ik wel doorstarten naar windows, maar niet automatisch.
Nu ben ik erachter gekomen dat het met mijn Logitecht G19 keyboard te maken heeft. Als ik die eruit haal, en vervolgens m'n computer aanzet, start ie gelijk door naar windows. (Daarna kan ik de G19 inpluggen en werkt alles gewoon)
De chipset drivers zijn geïnstalleerd.
Ik heb een heleboel verschillende opties geprobeerd in UEFI, maar tot nu toe heeft het niet mogen baten. Ik heb het geprobeerd zonder Logitech gaming software, mét Logitech gaming software, het helpt allemaal niets.
De laatste versie UEFI heb ik erop geflashed (F06), hielp ook niet.
De 'oplossingen' die via google worden aangedragen hebben voornamelijk te maken met het aan/uitzetten van opties in UEFI, en volgens mij heb ik ze nu allemaal wel geprobeerd:
1. 'Option ROM Messages' enabled/disabled.
2. 'CSM (Compatibility Support Module)' enabled/disabled
3. Set 'Secure Boot' to chosen specific OS Type or 'Other OS'
4. Fast Boot enabled/disabed/ultrafast,
5. USB support disabled/partially enabled/enabled
Het is geen onoverkomelijk probleem natuurlijk, maar het hoort niet, en ik ben een beetje 'out of options' nu. Is er iemand die me de juiste richting op kan duwen?
edit: G19 heeft altijd goed gewerkt in m'n oude systeem. Rest is allemaal nieuw.
Nu ben ik erachter gekomen dat het met mijn Logitecht G19 keyboard te maken heeft. Als ik die eruit haal, en vervolgens m'n computer aanzet, start ie gelijk door naar windows. (Daarna kan ik de G19 inpluggen en werkt alles gewoon)
De chipset drivers zijn geïnstalleerd.
Ik heb een heleboel verschillende opties geprobeerd in UEFI, maar tot nu toe heeft het niet mogen baten. Ik heb het geprobeerd zonder Logitech gaming software, mét Logitech gaming software, het helpt allemaal niets.
De laatste versie UEFI heb ik erop geflashed (F06), hielp ook niet.
De 'oplossingen' die via google worden aangedragen hebben voornamelijk te maken met het aan/uitzetten van opties in UEFI, en volgens mij heb ik ze nu allemaal wel geprobeerd:
1. 'Option ROM Messages' enabled/disabled.
2. 'CSM (Compatibility Support Module)' enabled/disabled
3. Set 'Secure Boot' to chosen specific OS Type or 'Other OS'
4. Fast Boot enabled/disabed/ultrafast,
5. USB support disabled/partially enabled/enabled
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 239,75 | € 239,75 |
1 | Gigabyte GA-Z170X-UD3 | € 142,95 | € 142,95 |
1 | Fractal Design Define S | € 74,95 | € 74,95 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 70,- | € 70,- |
1 | Cooler Master GM G550M | € 61,50 | € 61,50 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 137,95 | € 137,95 |
Het is geen onoverkomelijk probleem natuurlijk, maar het hoort niet, en ik ben een beetje 'out of options' nu. Is er iemand die me de juiste richting op kan duwen?
edit: G19 heeft altijd goed gewerkt in m'n oude systeem. Rest is allemaal nieuw.
Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69