Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-11 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
De titel zegt het eigenlijk al, maar toch nog een kleine toelichting:

Nu ik een Samsung Galaxy S6 heb, bedacht ik dat deze draadloos laden ondersteund. Zulke laders zijn nou nog niet bepaald goedkoop, en ik vraag me dan ook af of het de moeite waard is die investering te maken. Het idee van je telefoon neerleggen zoals gewoon, maar dat die dan gewoon volloopt is natuurlijk erg leuk. Wat ik me in het bijzonder afvraag:

- Is het rendement acceptabel (>80%)
- Laad het net zo snel als een gewone (snel)lader?
- Moet ik nou echt een originele Samsung lader halen, of hoe kan ik anders zien of een andere compatible is met mijn smartphone?

Ik kon hier nog niet echt een topic over vinden (toegegeven, ik heb niet meer dan een paar zoektermen gezocht, bijvoorbeeld in het Samsung Galaxy S6 accessoire topic), en hoop zo een beetje een beeld te krijgen en al dan niet een draadloze pad aan te schaffen. Alvast bedankt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 23-05-2016 09:45)

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 23:36
Het is sneller om de S6 op te laden dmv de snellader dan draadloos (bijde S7 zou dit wel sneller zijn), maar die optie zou ik sowieso in het menu uitzetten, tenzij echt nodig, aangezien dit niet bevorderlijk is voor de levensduur van de accu. (zie batteryuniversity.com)
Verder kun je deze laders overal vandaan halen, maar heb ik wel ervaringen gehoor dat de nauwkeurigheid verschilt in hoe precies het toestel op de lader moet liggen.

Zie ook:
http://www.anandtech.com/...y-s6-and-s6-edge-review/3

Ik zou het links laten liggen.

Alle reacties

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Van die samsung hockey puck achtige dingen.
Ik vind het wel makkelijk en heb er 2.
En ik gebruik het met een Nokia dus denk niet dat dat merk gebonden is.

★ What does that mean? ★

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:14
Ik vind het het niet waard; de lader moet alsnog in het stopcontact en een powerbank is dan veel handiger (want mobieler). Bovendien laadt het draadloos veel trager dan via de kabel.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Logico schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:05:
Ik vind het het niet waard; de lader moet alsnog in het stopcontact en een powerbank is dan veel handiger (want mobieler). Bovendien laadt het draadloos veel trager dan via de kabel.
Ik heb zelf geen draadloos laden, maar ik zie het eerder als een oplossing om 's nachts je telefoon gemakkelijker op te laden. Niet elke keer je microUSB kabel erin (in de juiste oriëntatie) maar gewoon op je nachtkastje droppen en 's morgens is hij vol.

Als je je toestel snel vol wilt gebruik je uiteraard gewoon je quickcharger.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • Beste antwoord

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 23:36
Het is sneller om de S6 op te laden dmv de snellader dan draadloos (bijde S7 zou dit wel sneller zijn), maar die optie zou ik sowieso in het menu uitzetten, tenzij echt nodig, aangezien dit niet bevorderlijk is voor de levensduur van de accu. (zie batteryuniversity.com)
Verder kun je deze laders overal vandaan halen, maar heb ik wel ervaringen gehoor dat de nauwkeurigheid verschilt in hoe precies het toestel op de lader moet liggen.

Zie ook:
http://www.anandtech.com/...y-s6-and-s6-edge-review/3

Ik zou het links laten liggen.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
Ik heb twee laders uit China laten komen voor 4 euro per stuk. Voor naast m'n bed en voor op m'n werk. Werkt perfect, het is gewoon de Qi standaard, zolang je lader daar aan voldoet gaat het gewoon werken.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bij mijn Lumia 820 gebruikte ik het ongeveer altijd, gebruikte daar gewoon een chinees no-name ladertje van 3 euro voor. Laden ging snel genoeg. Ik gebruikte het vooral omdat de accu van de L820 niet bepaald best is, en zo kon hij opladen als ik bij mijn pc was, maar moest ik weg, kon ik hem direct meepakken. en het eeuwige gefriemel met microUSB was ook wel een reden.

Bij mijn Lumia 950 gebruik ik het niet omdat de accu van dat ding veel beter is, dus tussendoor opladen hoeft bijna nooit, en als het moet is het met de USB C stekkert ook een stukje sneller.

Maar, het laden gaat wel wat trager, want er gaat toch wat energie verloren, hoe snel precies ligt ook aan de draadloze lader zelf. Er zijn laders die alsnog erg snel kunnen opladen, maar veel van die goedkope ladertjes zijn vaak 1A laders.

Een ander verschil tussen dure draadloze laders en goedkope is hoeveel spoelen erin zitten. Goedkope dingen hebben er 1, waardoor je je toestel maar een paar graden kan afwijken. Duurdere hebben er 2 of 3, waardoor je je telefoon wat flexibeler kan neergooien. Bij 3 maakt het volgens mij helemaal niet meer uit hoe hij ligt.

Wil je er eentje hebben, kijk dan naar wat je wilt. Is langzaam laden goed genoeg? Koop een goedkoop ding van 5 euro. Wil je sneller laden, dan zou ik eens wat reviews bekijken van welke de beste is.

People as things, that’s where it starts.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ik heb een Nexus 5 (privé) en een Lumia 930 (zakelijk), beide toestellen ondersteunen draadloos laden. Ik doe eigenlijk bijna niet anders. Het is wat trager dan opladen via een kabel, maar dat vind ik niet zo heel erg: ik leg m'n telefoon op de oplader voor ik ga slapen, en als ik 's ochtends wakker word is hij vol.

Wat voor mij vooral meespeelt is gemak: je legt 'm op dat ding en hij begint te laden. Geen gedoe met kabeltjes en USB-stekkers die er ondersteboven in worden gestopt. Ik heb een paar laders, die doen het gewoon op alle apparaten.

Je hoeft geen dure "Google Nexus Wireless Charger" of "Samsung Charging Puck" te kopen, zolang je apparaat en de lader aan de Qi-standaard voldoen zal het gewoon werken. Een nadeel is wel dat de positionering meespeelt: als de telefoon er maar half opligt laadt hij niet op.

Ik heb twee van deze laders (eentje thuis en eentje op m'n werk), en ik heb bij IKEA deze bureaulamp gekocht.

We are shaping the future

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Logico schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:05:
Bovendien laadt het draadloos veel trager dan via de kabel.
Dat dus. Vroeger met mijn nexus 5 vond ik het wel handig en gebruikte ik het nog wel, ondanks dat het traag was.
Heb nu een 5X die quick charge ondersteunt, en dat laadt zo snel bij dat ik geen enkele behoefte meer heb aan draadloos laden. Kwartiertje aan de usb doet meer dan een paar uur op zo'n padje liggen.

Ofwel, ja, het is handig, tenzij je een toestel hebt met quickcharge, dan heb je er waarschijnlijk geen behoefte aan. Maar ik praat natuurlijk voor mezelf.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-11 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Oké duidelijk, ik blijf er voor nu nog even bij vandaan :) Dank voor de snelle reacties allemaal!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1