• NLStriker010
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-01 09:48
Avond heren....

Vandaag heb ik mijn pc inelkaar gezet en alles keurig gedaan.
(Anti statisch armbandje)
Heb alles voorzichtig er in gezet maar loop nu tegen het probleem aan dat mijn pc geen beeld geeft of zelfs geen error biep. (Aleen als ik de ram er uit haal dan hoor ik drie biepjes

Heb alles dubbel gecheckt en geprobeerd lijstje:

Pins van de CPU kapot: Gecheckt niet kapot
Cmos flush: Gedaan helpt niet
Ram verwijderen: 3 Biepjes ook met 1 stick ram geprobeerd maar geen beeld
GPU Verwijderen en op de integrated geprobeerd: Werkt niet still de same
Cmos batterij vervangen: Still not....
12Volt 6PIN bekeeken blijkt goed.

Specs:

Moederboord: ASRock fm2a58+ BTC
Ram: Corsair Vegeance 2X4 8gb DDR3 2400 MHZ
CPU: AMD Athlon X4 360K
GPU: XFX Radeon R7 360
HDD: Seagate barracuda
Voeding: LC-Power Super Silent Series: LC6450 V2.3 450W

heb veel geprobeerd maar ben wanhopig....
Veel heb ik gedaan en ik hoop dat ik hierbij hulp krijg om dit verschrikkelijke probleem optelossen _/-\o_

PS: HET MOEDERBOORD IS NIET DOOD!!!!

PSU: kan kapot zijn of ontstabiel.

Met Vriendelijke groet

Jayden

Verwijderd

De CPU heeft geen geïntegreerde GPU dus dat je dan geen beeld krijgt klopt in ieder geval. Je hebt wel je beeldkabel op de videokaart aangesloten i.p.v. het moederbord? De 4+4 pin CPU aangesloten?

Misschien geen gek idee om eens een foto van de binnen- en buitenkant van je pc te posten hoe alles zit aangesloten.

Verwijderd

Verkeerde Ram bankjes.

Hier de lijst, waarin de ondersteunde bankjes worden weer gegeven.

http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A58+%20BTC/?cat=Memory

Succes.

• NLStriker010
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:47:
Verkeerde Ram bankjes.

Succes.
Zou ik dit kunne inruilen bij alternate om dus de goede ram te kunne krijgen??

• NLStriker010
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:46:
De CPU heeft geen geïntegreerde GPU dus dat je dan geen beeld krijgt klopt in ieder geval. Je hebt wel je beeldkabel op de videokaart aangesloten i.p.v. het moederbord? De 4+4 pin CPU aangesloten?

Misschien geen gek idee om eens een foto van de binnen- en buitenkant van je pc te posten hoe alles zit aangesloten.
https://gyazo.com/6d6684f744d6e7c0685a32492c207008

https://gyazo.com/adc87bc73e64e364f86c20d864f3b792

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:47:
Verkeerde Ram bankjes.

Succes.
Zou kunnen, maar hoeft niet. Ook al staan ze niet op de lijst werkt het meestal wel gewoon. Het is voor de fabrikant namelijk onmogelijk om alle soorten geheugen op ieder moederbord te gaan testen :).
NLStriker010 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:52:
[...]

Kan geen kwaad om het geheugen om te ruilen voor 1 die op de QVL lijst staat, echter is het gewoon een lijst van geheugen dat 'in ieder geval' werkt en wat getest is. Ander geheugen kan net zo goed prima werken.
En volgens mij is hier de oorzaak. Ik zie een VGA kabel liggen, maar je videokaart heeft geen eens een VGA aansluiting, wat betekent dat je hem dus op het moederbord aansluit i.p.v. op de videokaart.

Verwijderd

NLStriker010 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:52:
[...]

Als ze coulant zijn wel, maar gezien hert hier om een product gaat, die binnen de kortste keren uit de handel is en is vervangen, willen ze nog wel eens 20% van de aanschafprijs in rekening brengen.

Zakelijk ben ik ook een paar keer tegen de lamp gelopen en even niet opgelet en het verkeerde besteld en na de eerste keer kreeg ik dit te horen en dat het geld ging kosten.

Dus gewoon nieuwe besteld en andere op de plank gelegd, als voorraad.

Mochten zij dat ook vragen, dan probeerde ik het in mijn omgeving te slijten of ook op de plank te leggen, want het is belachelijk wat ze aan percentage ervoor vragen.

Succes!

• NLStriker010
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:58:
[...]

Zou kunnen, maar hoeft niet. Ook al staan ze niet op de lijst werkt het meestal wel gewoon. Het is voor de fabrikant namelijk onmogelijk om alle soorten geheugen op ieder moederbord te gaan testen :).

[...]

Kan geen kwaad om het geheugen om te ruilen voor 1 die op de QVL lijst staat, echter is het gewoon een lijst van geheugen dat 'in ieder geval' werkt en wat getest is. Ander geheugen kan net zo goed prima werken.

[...]

En volgens mij is hier de oorzaak. Ik zie een VGA kabel liggen, maar je videokaart heeft geen eens een VGA aansluiting, wat betekent dat je hem dus op het moederbord aansluit i.p.v. op de videokaart.
ik heb inderdaad bekenen als die werkt met vga maar hetzelfde nu heb ik het ook met de Hdmi

Verwijderd

NLStriker010 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:00:
[...]

ik heb inderdaad bekenen als die werkt met vga maar hetzelfde nu heb ik het ook met de Hdmi
Oké, sowieso alleen op je videokaart proberen, want via het moederbord ga je nooit beeld krijgen omdat het moederbord en de cpu beiden geen integrated GPU hebben.

Verder zie ik van de 6 schroefgaten die te zien zijn op de foto's dat er maar in 1 schroefgat een schroef zit. Kan best dat het moederbord ergens een beetje de kast raakt wat normaal gesproken voor kortsluiting zorgt, maar ook weleens dat het geheugen niet goed gepakt wordt en dat soort dingen.

• NLStriker010
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:07:
[...]

Oké, sowieso alleen op je videokaart proberen, want via het moederbord ga je nooit beeld krijgen omdat het moederbord en de cpu beiden geen integrated GPU hebben.

Verder zie ik van de 6 schroefgaten die te zien zijn op de foto's dat er maar in 1 schroefgat een schroef zit. Kan best dat het moederbord ergens een beetje de kast raakt wat normaal gesproken voor kortsluiting zorgt, maar ook weleens dat het geheugen niet goed gepakt wordt en dat soort dingen.
Volgens mij hoort het gewoon bij deze kast
De pinnen hebben allemaal geen ruimte voor een schroef en de enigste plaats die geen pin had maar wel een schroef heb ik hier bij geplaatst

Verwijderd

NLStriker010 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:10:
[...]

Volgens mij hoort het gewoon bij deze kast
De pinnen hebben allemaal geen ruimte voor een schroef en de enigste plaats die geen pin had maar wel een schroef heb ik hier bij geplaatst
Dus als ik het goed begrijp zitten deze dingen (afstandsbusjes) niet in de kast behalve op 1 plek:
http://vorming.minatica.b.../PC%20bouwen/DSC02791.JPG

Of hoe bedoel je het precies. Die heb je wel nodig namelijk. En als er ergens 1 zit op een plek waar geen schroefgat van het moederbord zit moet je hem verwijderen.

• NLStriker010
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:14:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zitten deze dingen (afstandsbusjes) niet in de kast behalve op 1 plek:
http://vorming.minatica.b.../PC%20bouwen/DSC02791.JPG

Of hoe bedoel je het precies. Die heb je wel nodig namelijk. En als er ergens 1 zit op een plek waar geen schroefgat van het moederbord zit moet je hem verwijderen.
Er zit nergens meer een "Afstandbusje" het moederboord staat op pinnen en op 1 schroef hij zit stevig en raakt nergens de kast aan

Verwijderd

NLStriker010 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:25:
[...]

Er zit nergens meer een "Afstandbusje" het moederboord staat op pinnen en op 1 schroef hij zit stevig en raakt nergens de kast aan
Dan is dat in ieder geval uitgesloten. Kans dan dat inderdaad het geheugen gewoon niet lekker werkt met het moederbord. Maar iets anders zou het natuurlijk ook nog kunnen zijn zoals de voeding die niet echt van denderende kwaliteit is, maar het geheugen kan sowieso geen kwaad als je het om kunt ruilen voor een setje van de support list en is op dit moment ook het meest voor de hand liggend.

• NLStriker010
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:34:
[...]

Dan is dat in ieder geval uitgesloten. Kans dan dat inderdaad het geheugen gewoon niet lekker werkt met het moederbord. Maar iets anders zou het natuurlijk ook nog kunnen zijn zoals de voeding die niet echt van denderende kwaliteit is, maar het geheugen kan sowieso geen kwaad als je het om kunt ruilen voor een setje van de support list en is op dit moment ook het meest voor de hand liggend.
Dan ga ik maar morgen ochtend vroeg het even omruilen en dan hoor je nog een update..

Hartelijk bedankt tot nu toe!

:*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:07:
[...]

Graphics
• Integrated AMD RadeonTM R7/R5 Series Graphics in A-series APU
• DirectX 11.1, Pixel Shader 5.0 with FM2+ CPU. DirectX 11, Pixel Shader 5.0 with FM2 CPU.
• Max. shared memory 2GB
• Dual VGA output: support DVI-D and D-Sub by independent display controllers
• Supports Dual-link DVI-D with max. resolution up to 2560x1600 @ 60Hz

Specs van de fabrikant en op de foto's zie je ook een VGA en DVI poort zitten.

Verkeerde bankjes = geen beeld...of MOBO is DOA!

• NLStriker010
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:47:
[...]

Graphics
• DirectX 11.1, Pixel Shader 5.0 with FM2+ CPU. DirectX 11, Pixel Shader 5.0 with FM2 CPU.
• Max. shared memory 2GB

Dit moederboord is pas maar 1 dag oud

Verwijderd

NLStriker010 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:53:
[...]

DOA = Dead On Arrival!

Maar komt zelden voor.

Jou CPU staat er wel tussen.

Hopelijk heb ik je niet lasten schrikken.

;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2016 21:02 ]

• NLStriker010
FM2+* Athlon X4 AD860KXBI44JA 95W Kaveri 3700MHz 2MBx2 A1 P1.30

https://gyazo.com/1e89c97f23c4676d7c27091d23d8ad50

https://gyazo.com/dafb90e3cf2a1cc52e15d140765ada95 <---- alternate

[ Voor 23% gewijzigd door NLStriker010 op 22-05-2016 21:03 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56

Shunt

Boe

nevermind.

[ Voor 96% gewijzigd door Shunt op 22-05-2016 21:08 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• NLStriker010

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:59:
[...]

Als ze coulant zijn wel, maar gezien hert hier om een product gaat, die binnen de kortste keren uit de handel is en is vervangen, willen ze nog wel eens 20% van de aanschafprijs in rekening brengen.
Als je het gewoon retourneert onder koop op afstand is er niets aan de hand.

UNOX: The worst operating system

• NLStriker010
Korvaag schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:14:
[...]

Kan je ook gewoon naar Barendrecht rijden om daar te retouren?

Verwijderd

Korvaag schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:14:
[...]

Ik weet alleen hoe het zakelijk werkt, maar particulier niet.

Dat valt dan gelukkig nog mee!

;)

• Korvaag
NLStriker010 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:15:
[...]

Kan je ook gewoon naar Barendrecht rijden om daar te retouren?
Over het algemeen moet je het product eerst aanmelden via een retour-procedure. Je zou daar even bij kunnen vragen of je langs mag komen rijden.

• NLStriker010
Korvaag schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:20:
[...]

Over het algemeen moet je het product eerst aanmelden via een retour-procedure. Je zou daar even bij kunnen vragen of je langs mag komen rijden.
Okay. bedankt dan zal ik morgen een update geven!!

• Korvaag
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:17:
[...]

Ik weet alleen hoe het zakelijk werkt, maar particulier niet.

Dat valt dan gelukkig nog mee!

;)
Dat is inderdaad wel het grote verschil ja. Koop op afstand is bedoeld voor de consument :)

Verwijderd

Korvaag schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:22:
[...]

Dat is inderdaad wel het grote verschil ja. Koop op afstand is bedoeld voor de consument :)

Weer wat geleerd.

Maar gelukkig heb ik er niets meer mee te doen.

Verwijderd

NLStriker010 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:53:
[...]

Overige info Controleer voor het aanschaffen van geheugen of het merk of type compatible is met het moederbord. Deze informatie kunt u vinden op de website van de fabrikant van het moederbord. •Ondersteuning voor AMP en XMP geheugen.
•Doormiddel van overklokken zijn geheugensnelheden van 1866, 2133 en 2400MHz te behalen.
•De PCIe x16 sloten zijn met 20 lanes aangesloten en slot 1 is PCIe gen. 3.0.
Slot 1 is met 16 lanes en slot 2 is met 4 lanes aangesloten.
•1x 4-pin MOLEX voor multi-GPU opstelling.
•AMD Dual Graphics: Door het toevoegen van een HD 6000 grafische kaart boost je de iGPU.
•TI NE5532 Premium Headset Amplifier: Ondersteuning voor 600 Ohm Headset.
•Ondersteuning voor logische partities van 3TB+.
•ErP/EuP Ready.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:47:
[...]

Graphics
• Max. shared memory 2GB

Tegenwoordig zit de iGPU niet meer in het moederbord maar in de processor (een APU genaamd bij AMD i.p.v. een CPU, maar intel doet het niet anders). De ene APU heeft een Radeon R5 GPU aan boord en de andere weer een R7. De Athlon x4 860k is geen APU maar een gewone CPU. Eigenlijk hetzelfde als een A10 7850K, maar dan met de GPU weggelaten. Dus die poorten zijn er voor als je een APU gebruikt.

Staat ook bovenaan de CPU support list:
http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A58+%20BTC/?cat=CPU

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2016 21:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:47:
[...]

Tegenwoordig zit de iGPU niet meer in het moederbord maar in de processor (een APU genaamd bij AMD i.p.v. een CPU, maar intel doet het niet anders). De ene APU heeft een Radeon R5 GPU aan boord en de andere weer een R7. De Athlon x4 860k is geen APU maar een gewone CPU. Eigenlijk hetzelfde als een A10 7850K, maar dan met de GPU weggelaten. Dus die poorten zijn er voor als je een APU gebruikt.

Staat ook bovenaan de CPU support list:
http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A58+%20BTC/?cat=CPU

Ik lees het. Bij Intel wist ik het wel, maar de AMD combi dier is aangeschaft, gaat zo nooit werken.
Verkeerde CPU, als je onboard wilt gebruiken, want bij ASRock kan het wel, bij Alternate niet.
Dan nog de verwarring met het geheugen, boven staat dat het 2400Mhz aan kan, maar dood leuk staat er onderaan: •Doormiddel van overklokken zijn geheugensnelheden van 1866, 2133 en 2400MHz te behalen.

Ze maken je het er niet makkelijker op en moet goed alles doornemen.
Vind het wel sneu voor hem, dat we niet verder zijn gekomen, niet de juiste combi is aangeschaft en je ook nog moet overklokken en er je verschillende info krijgt voor geschoteld en dat maakt het er al helemaal niet makkelijker op.

Maar bedankt voor de opheldering, zo leer ik ook weer wat, maar wat een omslachtig en tijdrovend gedoe om een pc samen te stellen.

En dat de webwinkel je niet waarschuwt mocht je iets selecteren, wat niet samen gaat.

Dat werkte bij mij leveranciers gelukkig wel.

Super, bedankt en nog een fijne avond. :*)

• NLStriker010
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:16:
[...]

Ik lees het. Bij Intel wist ik het wel, maar de AMD combi dier is aangeschaft, gaat zo nooit werken.
Verkeerde CPU, als je onboard wilt gebruiken, want bij ASRock kan het wel, bij Alternate niet.
Dan nog de verwarring met het geheugen, boven staat dat het 2400Mhz aan kan, maar dood leuk staat er onderaan: •Doormiddel van overklokken zijn geheugensnelheden van 1866, 2133 en 2400MHz te behalen.

Ze maken je het er niet makkelijker op en moet goed alles doornemen.
Vind het wel sneu voor hem, dat we niet verder zijn gekomen, niet de juiste combi is aangeschaft en je ook nog moet overklokken en er je verschillende info krijgt voor geschoteld en dat maakt het er al helemaal niet makkelijker op.

Maar bedankt voor de opheldering, zo leer ik ook weer wat, maar wat een omslachtig en tijdrovend gedoe om een pc samen te stellen.

En dat de webwinkel je niet waarschuwt mocht je iets selecteren, wat niet samen gaat.

Dat werkte bij mij leveranciers gelukkig wel.

Super, bedankt en nog een fijne avond. :*)
Ik weet me God nie welke Ram compatible is met mijn processor en Moederboord

[ Voor 88% gewijzigd door NLStriker010 op 23-05-2016 08:22 ]

• NLStriker010
Update!!!!!!

Vandaag alternate bellen voor retour. Heb de Ram netjes trug in de verpakking gedaan en hopen dat ik hem donderdag kan trug kan brengen. Weet echt niet welke Ram compatible is en goedkoop dat hij evenveel of goedkooper is dan de Corsair Ram.

Bedankt iedereen tot nu toe voor de hulp trok zo wat mijn haren uit mijn kop gister

Verwijderd

NLStriker010 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:27:
Update!!!!!!

Vandaag alternate bellen voor retour. Heb de Ram netjes trug in de verpakking gedaan en hopen dat ik hem donderdag kan trug kan brengen. Weet echt niet welke Ram compatible is en goedkoop dat hij evenveel of goedkooper is dan de Corsair Ram.

Bedankt iedereen tot nu toe voor de hulp trok zo wat mijn haren uit mijn kop gister
Deze was wel compatible, maar pas na overklokken. Vreemd.

Heel veel succes en hopelijk heb je het snel asan het draaien.

Gr, H

• NLStriker010
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:29:
[...]

Deze was wel compatible, maar pas na overklokken. Vreemd.

Heel veel succes en hopelijk heb je het snel asan het draaien.

Gr, H
Wacht eens... Dus ik zou eigenlijk maar 1gb goede Ram te hebben zodat ik in mijn bios de settings kan veranderen??! Zo ja hoe dan??

Verwijderd

NLStriker010 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:26:
[...]

Wacht eens... Dus ik zou eigenlijk maar 1gb goede Ram te hebben zodat ik in mijn bios de settings kan veranderen??! Zo ja hoe dan??

http://www.asrock.com/feature/appshop/index.html#A4

Dit moet het zijn. Verdiep je er even in en mocht het niet lukken, dan laat het even weten.

Succes

Verwijderd

NLStriker010 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:38:
Avond heren....

Vandaag heb ik mijn pc inelkaar gezet en alles keurig gedaan.
(Anti statisch armbandje)
Heb alles voorzichtig er in gezet maar loop nu tegen het probleem aan dat mijn pc geen beeld geeft of zelfs geen error biep. (Aleen als ik de ram er uit haal dan hoor ik drie biepjes

Heb alles dubbel gecheckt en geprobeerd lijstje:

Pins van de CPU kapot: Gecheckt niet kapot
Cmos flush: Gedaan helpt niet
Ram verwijderen: 3 Biepjes ook met 1 stick ram geprobeerd maar geen beeld

http://www.computerhope.com/beep.htm *O*

GPU Verwijderen en op de integrated geprobeerd: Werkt niet still de same
Cmos batterij vervangen: Still not....
12Volt 6PIN bekeeken blijkt goed.

Specs:

Moederboord: ASRock fm2a58+ BTC
Ram: Corsair Vegeance 2X4 8gb DDR3 2400 MHZ
CPU: AMD Athlon X4 360K
GPU: XFX Radeon R7 360
HDD: Seagate barracuda
Voeding: LC-Power Super Silent Series: LC6450 V2.3 450W

heb veel geprobeerd maar ben wanhopig....
Veel heb ik gedaan en ik hoop dat ik hierbij hulp krijg om dit verschrikkelijke probleem optelossen _/-\o_

PS: HET MOEDERBOORD IS NIET DOOD!!!!

PSU: kan kapot zijn of ontstabiel.

Met Vriendelijke groet

Jayden

• NLStriker010
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:37:
[...]

http://www.asrock.com/feature/appshop/index.html#A4

Dit moet het zijn. Verdiep je er even in en mocht het niet lukken, dan laat het even weten.

Succes
Maar daarvoor heb je een besturingssysteem voor nodig... En sinds ik niet in de bios kan om te booten vanaf usb

Verwijderd

NLStriker010 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:00:
[...]

Maar daarvoor heb je een besturingssysteem voor nodig... En sinds ik niet in de bios kan om te booten vanaf usb

Dat vond ik ook vreemd, dat ze niets onder dos hebben of je moet ergens geheugen even lenen.

Ik vind het maar een vreemde bedoening. Zeggen dat het ondersteund wordt, maar niet kunt gebruiken of de bios te flashen.

Uniek! 8)7

• NLStriker010
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:20:
[...]

Dat vond ik ook vreemd, dat ze niets onder dos hebben of je moet ergens geheugen even lenen.

Ik vind het maar een vreemde bedoening. Zeggen dat het ondersteund wordt, maar niet kunt gebruiken of de bios te flashen.

Uniek! 8)7
Indeed heb jij misschien een idee welke 8gb Ram voor mijn mobo en Cpu?? Wat onder de 50 euro zit?? :|

Verwijderd

DDR3 geheugen wordt bijna altijd standaard op 1333 gezet door het moederbord en kun je dan daarna handmatig of via een XMP profiel naar de gespecificeerde kloksnelheid zetten (of 'overklokken').

Om met ander geheugen eerst de snelheid aan te passen in de BIOS gaat ook niet werken, want dat geldt dan alleen voor het geheugen dat je er op dat moment in hebt zitten en wordt gewoon gereset zodra je er ander geheugen in stopt.

• NLStriker010
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:42:
DDR3 geheugen wordt bijna altijd standaard op 1333 gezet door het moederbord en kun je dan daarna handmatig of via een XMP profiel naar de gespecificeerde kloksnelheid zetten (of 'overklokken').

Om met ander geheugen eerst de snelheid aan te passen in de BIOS gaat ook niet werken, want dat geldt dan alleen voor het geheugen dat je er op dat moment in hebt zitten en wordt gewoon gereset zodra je er ander geheugen in stopt.
Dus gewoon retourneren en niew geheugen?? Zo ja welke
NLStriker010 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:33:
[...]

Indeed heb jij misschien een idee welke 8gb Ram voor mijn mobo en Cpu?? Wat onder de 50 euro zit?? :|

• NLStriker010
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:42:

En wat nou als je in de 1ste slot 1600 gooit en in de andere 3rde de vegeance gooit
en dan in de bios the vegeance goed zetten en dan de 1600 eruit en dan de andere vegeance goed zette???

Of gewoon 1 stripje 1600 en dan windowsje er op en dan de bios updaten?? wat die hazi mix zei

[ Voor 6% gewijzigd door NLStriker010 op 23-05-2016 17:37 ]

Verwijderd

NLStriker010 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:37:
[...]

En wat nou als je in de 1ste slot 1600 gooit en in de andere 3rde de vegeance gooit
en dan in de bios the vegeance goed zetten en dan de 1600 eruit en dan de andere vegeance goed zette???

Of gewoon 1 stripje 1600 en dan windowsje er op en dan de bios updaten?? wat die hazi mix zei
De support list van dit bord is echt verre van uitgebreid en de meeste 4GB en 8GB reepjes die er dan op staan zijn amper nog te koop dus dat schiet niet echt op.

Simpel geheugen werkt bijna altijd wel gewoon en het verschil in snelheid ga je toch niet merken:
pricewatch: Crucial CT102464BA160B
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Als het geheugen inderdaad het probleem is, dan zou ik het Corsair vengeance er niet meer naast zetten. Je kan het proberen maar of het nut heeft is het tweede.

• NLStriker010
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:03:
[...]

De support list van dit bord is echt verre van uitgebreid en de meeste 4GB en 8GB reepjes die er dan op staan zijn amper nog te koop dus dat schiet niet echt op.

Simpel geheugen werkt bijna altijd wel gewoon en het verschil in snelheid ga je toch niet merken:
pricewatch: Crucial CT102464BA160B
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Als het geheugen inderdaad het probleem is, dan zou ik het Corsair vengeance er niet meer naast zetten. Je kan het proberen maar of het nut heeft is het tweede.
Zijn deze timings wel goed???

Want ik had 11-13-13-31
Pagina: 1