Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik wil graag een advies over een gaming laptop die ik wil kopen. Ik koop deze eigenlijk specifiek om de Total war: warhammer trilogie te kunnen spelen. Mijn vraag is hoe lang deze laptop geschikt blijft om de nieuwste games op medium tot low settings vloeiend te kunnen spelen.

het merk dat ik wil kopen is een Medion Erazer X7843. De specs zijn als volgt:

- Windows 10 Home - verbeterd startmenu, nieuwe functies, snellere prestaties, veilig en gemakkelijk.

- Met een Intel® Core™ i7-6700HQ laat je niets aan het toeval over, want dankzij skylake techniek ben jij dadelijk in het bezit van de beste mobile cpu tot nog toe !

- Met de laatste nieuwe GTX 980M haal je in een klap de beste mobiele videokaart in huis en kun je al dat grafisch geweld moeiteloos aan.

- Een snelle 128 GB SSD maakt alles nog sneller, en de tweede 1000 GB harde schijf zorgt voor genoeg ruimte om alles op te slaan.

- Met 16 GB RAM neem je ook op het gebied van geheugen een enorme stap vooruit, zeker als je weet dat deze Gaming Topper al met het laatste nieuwe DDR4 - 2133 MHz werkt.

Ik wil er voor een bedrag van 2000 euro toch wel een tijdje mee vooruitkunnen. een jaar of 3 ongeveer.
Desktop is voor mijzelf geen optie. ik ben eigenlijk nooit thuis en wil geen zware kast achter mij aantillen

Alvast bedankt voor het advies

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Qua specs is het prima, zeker voor die games van jou (wellicht een beetje overkill) ik zelf vind Medion maar een mwah merk en zou uitwijken naar iets anders, Asus bijvoorbeeld ;) (je betaalt daar natuurlijk ook voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is lastig te voorspellen aangezien niemand exact weet hoe snel games gaan ontwikkelen. Zeker als de next gen consoles uitkomen kan je weer een flinke boost verwachten. Maar de komende drie jaar zou ik toch geen problemen verwachten, dan moet je alle games nog wel op low kunnen draaien.

Wellicht handig om de X7833 te kopen en dan iets eerder te vervangen? Die GTX 980M is niet heel veel sneller dat ik er zo'n meerprijs voor zou betalen.

[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 22-05-2016 19:38 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht dat de next-gen consoles nog een tijdje op zich laten wachten, tenzij je de PS4 Neo meerekent. Ik krijg over het algemeen het idee dat er op Tweaker niet bijster enthousiast gereageerd wordt op het merk Medion, terwijl deze laptop het goed doet bij de vele reviews.

Ik zou het liefst nog een betere mobiele videokaart nemen alleen de prijs schiet dan ook gigantisch omhoog.

in ieder geval bedankt voor het antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusty_OO7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-04 18:38
gtx 980 voor total war warhammer lijkt me beetje overkill, aangezien dat grafisch niet de meest veeleisende game is. Als je echt alles op ultra wil hebben staan en het geld er voor over hebt dan neem je hem. Zelf heb ik een medion erazer gehad met een gtx 460m. die was 4j oud en kon xcom 2 nog draaien op minimale settings. aangekocht voor 1000euro toen. Heb veel problemen gehad met de pc aan de dc jack. Deze is wel 3keer stuk gegaan en nu is ie finaal out of action door dat probleem. Voor de rest vond ik het een geweldige PC maar als je je pc niet meer aan de stroom kan aansluiten ben je daar niet veel mee natuurlijk. Heb nu een clevo gtx 965m aangekocht voor een kleine 1200euro. Deze zou total war warhammer moeten kunnen draaien op hoge settings. De pc bevalt me tot nu toe vrij goed. Ik zou zeker eens kijken naar deze pc's als ik jou was. Ik denk dat ze qua prijs nog voordeliger zijn dan medion. Kijk bv bij laptopplus of bto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Is het niet eventueel een idee om eventjes te wachten met de aanschaf van een laptop?
Computex komt er aan en ik verwacht daar een mooie line up van fabrikanten met 1070m en 1080m modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 22:56
Het systeem is een beetje overkill voor "medium/low gaming" maar aan de andere kant betekent het dat je de volgende 5+ jaar echt niet naar vervanging hoeft te kijken. De grootste limiterende factor is hoe lang de hardware het uithoudt en dat is altijd moeilijk te zeggen.

Medion hoeft geen probleem te zijn lijkt me zolang je er geen gekke dingen mee doet. Als je er een beetje voorzichtig mee bent dan valt het echt niet uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik ga toch het liefst voor een high end game laptop. Ik zag toevallig ook dat Dell tot en met morgen goede aanbiedingen hadden op de Alienware laptops. Heeft iemand ervaring met deze laptops. Beschouw het als een groot pluspunt dat sommige 'makkelijk' te zijn upgraden voor een laptop.

Sowieso duurt het nog 2 weken voordat ik een laptop koop. Kijk graag naar de beste prijs kwaliteit verhouding. En voor zo'n prijs verwacht ik gewoon goede kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 22:56
Alienware laptops zijn relatief duur voor wat je er voor terug krijgt. Daarnaast zijn ze vrij lomp en zwaar. Ik heb er verder veel negatieve dingen over gehoord, maar ik moet toegeven dat dat allemaal 3-4 jaar terug was.

Is dit niet wat voor jou? pricewatch: MSI Gaming Series GT72S 6QE-058NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploogman
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-03 20:16
Medion x7841 wordt deze week door Tweakers onderhanden genomen voor de lbbg volgende week. Ik zelf ben erg benieuwd... er zal natuurlijk ook bij alternatieven worden stilgestaan.

Anders denk ik dat de Dell inspiron 7559 een voordelige keuze zou kunnen zijn.
Pagina: 1