Dit probleem heb ik ook ondervonden bij mijn eigen pc, mijn RAM geheugen raakte op onverklaarbare wijze vol. Task manager gaf hierbij niet aan of het door een programma kwam. ik heb zelf ook 16gb RAM geheugen in mijn pc en aan de begin van de dag wanneer ik mijn pc opstarten was het verbruik heel normaal en het begon zich steeds verder te vullen hoe langer ik op de pc zat. op een gegeven moment schopte Windows een Blue Screen in m'n gezicht als m'n RAM voor een te lange tijd op 100% gebruik zat.
Dagenlang heb ik forums bezocht om te zoeken naar wat het probleem was, en ik was ook niet de enigste met het probleem na de overstap van Windows 8.1 naar Windows 10. maar een duidelijke oplossing wordt er niet gegeven(vind ik). nu zijn er applicaties voor het bekijken van het gedrag van je RAM zoals bluewave. maar dat lost niet meteen het probleem op. nu had ik zelf al een vermoeden dat waarschijnlijk de drivers van mijn moederbord dit veroorzaakte, aangezien moederbord drivers wel RAM geheugen gebruiken maar er niet instaan als applicatie.
De oplossing die voor mij geholpen heeft is een fresh install van Windows en mijn moederbord drivers. MSI heeft ook een software tool die de driver controleerd en de juiste drivers er voor installeert. dit heeft ook het probleem verholpen.
Wat ook een mogelijke oplossing bied wat ik zelf niet getest had is om alleen de drivers van je moederbord te herinstalleren. ik koos voor een clean install omdat ik meteen al m'n zooi van mijn pc kon opschonen.