Nieuwe muis en muismat

Pagina: 1
Acties:

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een muis, die ik over ongeveer 4 maanden ga aanschaffen.

Daarnaast zoek ik ook een muismat, ik heb nu geen en dat is geen groot probleem op mijn houten bureau, maar ik denk dat als ik wel een muismat heb, ik beter kan richten.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
50 - 60 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Merk maakt niet uit, als hij maar beter is dan de te grote CM Storm Octane muis die bij de led lampjes in het midden twee irritante "gaten" heeft, waardoor de muis minder fijn in de hand ligt. De hele muis moet overal ongeveer hetzelfde aanvoelen, maakt niet uit hoe je hem vasthoudt.

De CM Storm Octane die ik nu heb, is iets te groot, ik wil eentje hebben die iets kleiner is maar ook weer niet te klein.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De computer setup die ik nu heb staat hieronder. Ik heb ook geen muismat, dus ik zoek ook nog naar een goedkope muismat. De muismatten bij mediamarkt kosten 10 euro of meer, dat is een beetje duur voor een muismat, zijn ze echt beter dan een goedkope muismat van 1 - 5 euro? Ik ga de muis voor gaming en internet gebruiken.

Ik ga de volgende games met deze muis spelen: Star Wars Battlefront, Fifa 16, Fifa 17, Medal Of Honor Warfighter single player, Mass Effect 1, 2, 3 en mogelijk Andromeda single player, Dragon Age Origins, Dragon Age 2, Dragon Age Inquisition, Torch Light 2, Battlefield Hardline, Jade Empire, Titan Fall, mogelijk Guild Wars 2 en RuneScape maar dat is niet zeker.

Voornamelijk shooters en RPGS dus. Ik speel Fifa 16 en Star Wars Battlefront op dit moment het meest, dus de muis moet vooral voor deze games goed zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 197,80€ 197,80
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 50,95€ 50,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 205,-€ 205,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N200 Closed€ 42,95€ 42,95
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 36,95€ 36,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,-€ 28,-
1Cooler Master GM G550M€ 61,50€ 61,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 671,10

Wat ik zelf al heb gevonden:
pricewatch: Corsair Gaming M65 Pro RGB Zwart
pricewatch: Logitech G402 Hyperion Fury

De Logitech vind ik mooier dan de Corsair, maar dat hoeft de aankoop niet te bepalen, de kwaliteit is natuurlijk het belangrijkst. De Logitech is ook goedkoper, maar heeft minder DPI.

De muis moet snel zijn voor FPS games en ik denk dat hoe goed de muis is niet echt uit maakt voor RPGs en Fifa, maar ik kan het mis hebben. Ik speel nu FPS games op hoogste snelheid van mijn muis en Fifa op de op een na hoogste of hoogste.

[ Voor 9% gewijzigd door essentials9002 op 22-05-2016 18:36 ]

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Je gaat pas over 4 maanden de muis kopen en vraagt nu al advies?
Kun je niet beter even wachten? Je weet nooit wat er nog gaat komen. Misschien wat leuke prijsdalingen.

Wil je een grote muismat? pricewatch: Natec Genesis Gaming Mousepad M12 Maxi
Fantastisch ding, hoge kwaliteit. Lekker goedkoop omdat er geen groot marketingbedrijf achter zit.
Anders is een pricewatch: Steelseries Qck+ een populaire keuze.

Qua muis moet je gewoon proberen. Ga naar een winkel toe om te kijken wat je fijn vindt.
Wat denk je van productreview: CM Storm Alcor review door Foritain?
productreview: CM Storm Mizar review door Foritain?
productreview: Zowie FK1 review door Foritain?
Er zijn er zo veel...

Informaticus of vakkundig Googler?

• essentials9002
TheTinusNL schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:36:
Je gaat pas over 4 maanden de muis kopen en vraagt nu al advies?
Kun je niet beter even wachten? Je weet nooit wat er nog gaat komen. Misschien wat leuke prijsdalingen.

Wil je een grote muismat? pricewatch: Natec Genesis Gaming Mousepad M12 Maxi
Fantastisch ding, hoge kwaliteit. Lekker goedkoop omdat er geen groot marketingbedrijf achter zit.
Anders is een pricewatch: Steelseries Qck+ een populaire keuze.

Qua muis moet je gewoon proberen. Ga naar een winkel toe om te kijken wat je fijn vindt.
Wat denk je van productreview: CM Storm Alcor review door Foritain?
productreview: CM Storm Mizar review door Foritain?
productreview: Zowie FK1 review door Foritain?
Er zijn er zo veel...
Nee, geen grote muismat. Een kleinere aub en de muismat koop ik denk ik wel binnenkort. Kan de muismat niet iets goedkoper? Ik vond 10 euro al te duur, maar 15 euro of 18 euro al helemaal.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:38:
[...]

Nee, geen grote muismat. Een kleinere aub en de muismat koop ik denk ik wel binnenkort. Kan de muismat niet iets goedkoper? Ik vond 10 euro al te duur, maar 15 euro of 18 euro al helemaal.
€10 al te duur? 15 of 18 al helemaal? 8)7
In dat geval moet je hier uit kiezen: http://tweakers.net/categ...ogncmpvokVIC6Ml5mnZGVQCwA.

Informaticus of vakkundig Googler?

• essentials9002
TheTinusNL schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:51:
[...]

€10 al te duur? 15 of 18 al helemaal? 8)7
In dat geval moet je hier uit kiezen: http://tweakers.net/categ...ogncmpvokVIC6Ml5mnZGVQCwA.
Voor een stuk rubber wel. Maargoed, ik neem er wel een van 10 euro zo veel is dat toch niet.

Is dit ook een goede keuze?
http://www.mediamarkt.nl/...ies-qck-mini-1087062.html

Of dit
http://www.mediamarkt.nl/...elseries-qck-1087056.html

[ Voor 23% gewijzigd door essentials9002 op 22-05-2016 19:22 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gewoon eentje uit China halen dan. Ik heb zo'n groot monster daar voor 8 euro gekocht, en die vind ik even goed als de muismatten die gerust 3-4x zo duur zijn.

Dit is de kleine broer van mijn matje, voor nog geen 4 euro dus.

People as things, that’s where it starts.

• essentials9002
RobinHood schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:23:
Gewoon eentje uit China halen dan. Ik heb zo'n groot monster daar voor 8 euro gekocht, en die vind ik even goed als de muismatten die gerust 3-4x zo duur zijn.

Dit is de kleine broer van mijn matje, voor nog geen 4 euro dus.
Maar als je ze uit China koopt moet je toch rond de 35 euro verzendkosten betalen? Laat maar, op de site staat free shipping.

[ Voor 5% gewijzigd door essentials9002 op 22-05-2016 19:24 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Free Shipping to Netherlands via China Post Registered Air Mail

Free, da's gratis, da's geen 35 euro.

• essentials9002
RobinHood schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:25:
Free Shipping to Netherlands via China Post Registered Air Mail

Free, da's gratis, da's geen 35 euro.
En wat is die China Post Registered Air Mail, moet ik dat aanmaken of ze sturen ze het via dat?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:26:
[...]

En wat is die China Post Registered Air Mail, moet ik dat aanmaken of ze sturen ze het via dat?
Je maakt een account aan bij Aliexpress, da's een soort van ebay, je betaald met ideal of creditcard, geeft je adres op en dan stuurt het bedrijf waar je het bij koopt het naar jou toe.

Registered betekend dat er een T&T code zal zijn.

• essentials9002
RobinHood schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:36:
[...]

Je maakt een account aan bij Aliexpress, da's een soort van ebay, je betaald met ideal of creditcard, geeft je adres op en dan stuurt het bedrijf waar je het bij koopt het naar jou toe.

Registered betekend dat er een T&T code zal zijn.
Via Western Union kan toch ook?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:52:
[...]

Via Western Union kan toch ook?
Het kan wel, maar ik zou niet weten waarom je in hemelsnaam WE daarvoor wil gebruiken.

• essentials9002
RobinHood schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:53:
[...]

Het kan wel, maar ik zou niet weten waarom je in hemelsnaam WE daarvoor wil gebruiken.
Is die ene muismat niet te groot? Is het een muismat zoals

pricewatch: Steelseries Qck+

of zoals

pricewatch: Corsair Gaming MM200 Extended Edition

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Chinezen gebruiken gewoon dezelfde millimeters, er is dus eentje van 300x250, eentje van 440x350 en eentje van 800x300.

Welke maat jij wilt moet je zelf opzoeken. maar omdat jij een kleinere wilt ik gewoon de kleinste nemen.

• essentials9002
RobinHood schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:16:
[...]

Chinezen gebruiken gewoon dezelfde millimeters, er is dus eentje van 300x250, eentje van 440x350 en eentje van 800x300.

Welke maat jij wilt moet je zelf opzoeken. maar omdat jij een kleinere wilt ik gewoon de kleinste nemen.
Maakt het veel uit of ik die muismat uit China neem of dit
http://www.bcc.nl/fellowe...t%20fel58022%20%28rood%29

Zo veel verschil zal er niet zijn tussen muismatten of wel?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:40
essentials9002 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 01:33:
[...]

Zo veel verschil zal er niet zijn tussen muismatten of wel?
Jawel.

De muismatten van Qck zijn over het algemeen gewoon goed. Kijk wel even of je een zachte of een harde haalt.

Een muis is erg persoonlijk en ik zou als ik jouw was een keer naar de lokale Mediamarkt gaan om daar te testen hoe diverse muizen in je hand liggen. Schrijf de naam op, zoek wat reviews op (hier op tweakers bijvoorbeeld), en maak een keuze.

[ Voor 47% gewijzigd door Bobmeister op 28-05-2016 01:40 ]

• essentials9002
Awsom schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 01:37:
[...]

Jawel.

De muismatten van Qck zijn over het algemeen gewoon goed. Kijk wel even of je een zachte of een harde haalt.

Een muis is erg persoonlijk en ik zou als ik jouw was een keer naar de lokale Mediamarkt gaan om daar te testen hoe diverse muizen in je hand liggen. Schrijf de naam op, zoek wat reviews op (hier op tweakers bijvoorbeeld), en maak een keuze.
En zijn die muismatten beter dan die van Fellowes of die uit China? Want die zijn goedkoper.

Denk je dat de muis qua precisie enz ook veel verschil uitmaakt in games als Fifa?
Pagina: 1