Problemen bij branden

Pagina: 1
Acties:

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004
Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik word hier kompleet gestoord van. Ik probeer een audio cd te branden van verschillende cd's en neergeladen mp3's. gebruik de laatste opgegradeerde versie van ecdc 4. en Win ME.
Bij de eerste pogingen gebruikte ik rw cd's. De foutmelding die ik daarbij kreeg had met calibratie te maken (als dat het juiste woord is). Stapte over naar cd'rs. Dat ging een stuk beter! Hele stapel coasters gefabriceerd met hoofdzakelijk underruns. Heb alle (voor mij) denkbare instellingen gedaan en voorzorgsmaatregelen genomen (dma uitgezet, v-cache instellingen, auto-play uit, defrag, scandisk). Ik dacht het toen maar eens te proberen met een iso gezien de aard van de mix. Ging ook een stuk beter maar bij de laatste of één na laatste file gaat het fout. Als ik dan kijk naar de inhoud van de cd staan er maar een stuk of 7,8 files op de cd!
Ik begin er nu dus lichtelijk de klere in te krijgen en hoop dat er iemand kijkt die een oplossing weet. Ik heb inmiddels genoeg gelezen om te weten dat er waarschijnlijk niet direkt een "hapklare" oplossing is maar een vingerwijzing in de juiste richting is ook al van harte welkom.
Hardware mmx 350 PII met 256 mb, HDD IBM 40gb, Brander Samsung 305B (geloof ik). Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank.

Verwijderd

een paar id'tjes:

1) Probeer eens op lagere speed te branden (begin eens met 1 speed).

2) Kijk eens in task manager of je rare progjes hebt runnen en sluit die dan evt. af.

3) Ik neem aan dat je je mp3 van te voren extract naar wav. En dat je alle te branden tracks netjes op je hdd hebt staan. Zo nee, doe dat dan.

4) Een iso heeft geen zin voor een audio cd (tenminste als je hem ook echt als audio cd wil gebruiken). Een ISO-file bestaat uitsluitend uit de 2048 databytes, terwijl een sector op een CD 2352 bytes telt. Bij een audio CD worden alle 2352 bytes gebuikt.

5) Laat je CDR eens nakijken. :?

Verwijderd

EZ CD Creator is een brak programma.

Ik zo zeggen probeer Nero of WinOnCd eens.
Wel eerst EZ CD Creator volledig uninstallen, want dat schijnt anders problemen te kunnen geven met Nero (toch?).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

branden vanaf een MP3 lukt hier ook niet
ik zie de buffer langzaam leeglopen :(
probeer eens om ze eerst om te zetten met bijv. winamp

edit// Nero en Easy CD werken prima samen zolang je geen Direct CD erop heb

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004
Bedankt voor de suggesties. Ik kan me zo voorstellen dat er betere progs zijn dan ecdc maar het zal toch in ieder geval niet helemaal onmogelijk zijn?
Vossie: ik gebruikte 2x snelheid, maar had inderdaad niet alle files eerst naar mijn hd gekopieerd. Zal het proberen, bedankt!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

de laatste week kreeg ik steeds meer fouten (waaronder calibaratie) op mijn Philips CDD3600, 2x2x4 :r ).

Oorzaak: dood
Fix: nieuwe kopen

Of je nu ezcd of nero gebruikt, maakt weinig uit; kwestie van smaak/voorkeur m.i.

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1