Toon posts:

Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nieuwe geheugen hebben en zat te kijken naar dat Corsair geheugen bij Aubade, maar nergens natuurlijk prijsinfo. Dus ik maar ff mailen. Nou is die prijs dus voor een 128MB 133MHz stripje 644 piek.

Dat is dus net iets te veel voor mij.

Nou is mijn vraag dus welk geheugen kan ik dan het beste nemen???

Kingston, Crucial, .....????

Ik wil wel CAS2 willen draaien mocht ik meer dan 128MB willen hebben en als het kan ook een beetje overklokbaar.

Verwijderd

Ben ook nog op zoek naar een goed PC-133 CAS2 reepje. In de gemiddelde PC-zaak hebben ze het hier (=Eindhoven) niet, hoewel ze bij Mycom zo aardig waren geweest een 'CAS2' reepie voor me opzij te leggen. Alleen lullig dat het gewoon CAS3 bleek te zijn. Dickheads dat het zijn.

Verwijderd

OC-Shop.nl heeft Kingston reepjes 128MB met dezelfde chips er op als mijn Hyundai PC133, en die draait op 150MHz... http://come.to/HardwareXpo

Verwijderd

Topicstarter
leuk harry maar euh dan kan ik beter die corsair module halen. Die kingstons die ze daar hebben kost 677 piek. Zijn die van Graficall hetzelfde of niet???

Verwijderd

kijk eens in deze thread: http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/003117.html

Inmiddels heb ik ook Crucial geheugen uit Engeland besteld. Via de site van UPS kan je traceren waar het zit. Morgen wordt het, als alles goed gaat, bezorgd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb misschien wel wat leuks gevonden :)

128mb PC150 Enhanced HSDRAM

in stock
CAS 2 Modules (2:3:2) @ 150 MHz
CAS Latency = 2
RAS to CAS Delay = 3
Precharge Delay = 2
Fast 4.5 ns Clock Access Time
Supports CAS Latency = 2,3
SPD EEPROM
Unbuffered 168-pin Dimm

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Floor-is

5.2

FF inhaken op Harry...
OC-Shop.nl heeft Kingston reepjes 128MB met dezelfde chips er op als mijn Hyundai PC133, en die draait op 150MHz...
Dat hebben ze dus niet meer, ze gaan over op mushkin, dat schijnt dan weer beter/goedkoper te zijn. Dus ehm helaas.

Je kan voor een reepje PC133 CAS2 rustig 400 piek aan de kant leggen, want zelf een reepje SIEMENS of HYUNDAI kost tegenwoordig al een kleine ƒ400,=

Floris

Bericht hierboven

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Dude,ja het is leuk, en ik heb het onderhand al een jaar

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
gdew dat kan niet want ze hebben pas bekend gemaakt.

Hij is wel standaard op 150 MHz hoor.

en euh Itsme wat ik hierboven al gepost heb is van Mushkin

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
sorry, klopt Dude ik heb de 133 mhz versie, ik verkeek mij op de specs die voor die 133 versie er het zelfde uitzien als die 150 mhz versie.
The Enhanced Memory Systems 128MByte and 64MByte, low latency PC133 HSDRAM DIMMs are the fastest and most stable SDRAM DIMMs available. Their fast 4.6 ns clock access time allows 133 MHz and higher memory bus speeds to provide system performance in current and future generation system designs. While other PC133 SDRAM DIMMs struggle to operate reliably at 133 MHz, these HSDRAM modules achieve 100% operational stability at this speed and beyond

The Enhanced Memory Systems 64MByte and 128MByte low latency HSDRAM DIMMs are the fastest unbuffered SDRAM DIMMs available. Low latency improves performance in high-end desktop publishing and graphics applications particularly with UMA system architectures. The fast clock access time allows unbuffered DIMM operation at 133 or 150 MHz for lower memory latency and cost than registered DIMMs
http://www.pc133memory.com/information/HSDRAM.html

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Wat je nog zou kunnen proberen, is bij verschillende filialen van VOBIS, daar komen mijn Hyundai's PC133 vandaan(Hilversum) 199.- per 64MB, dus inderdaad mag je wel op 400.- reken.

Maar destijds hoorde ik verhalen van andere jongens dat elders Vobis ze daar niet hadden!!!

Proberen dus... http://HardwareXpo.hypermart.net

Verwijderd

Topicstarter
gdew wat denk je dat ik die 150 MHz vandaan had.
Mushkin & Pc133memory.

Alleen post ik ht ook op tweakers krijgt iemand anders de eer :(
Pagina: 1