Toon posts:

Nieuwe build herstart om de 45 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Betreft deze componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 59,95€ 59,95
1Gigabyte GA-X150M-PRO ECC€ 111,80€ 111,80
1Crucial CT16G4RFD4213€ 82,-€ 82,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,70

Zaken die ik gecheckt/geprobeerd heb:
- 3verschillende reepjes geheugen in verschillende slots.
- cpu en koeler zijn goed gemonteerd, geen plastic kapjes vergeten e.d.
- Power switch zit goed
- Alle fans draaien
- Andere voeding geprobeerd
- cmos reset
Heb geen speakertje dus ik kan niet horen of die post maar het heeft er alle schijn van dat ie dat niet doet. Met twee verschillende GPUs komt er in ieder geval geen signaal naar de monitor.

Ik heb waarschijnlijk meer zaken gecheckt maar die kan ik zo even niet bedenken. MoBo/CPU gewoon gaar? Heb de webshop al een mailtje gestuurd maar wellicht weet een van jullie nog iets. Hoor het graag en alvast bedankt.
MoBo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2016 18:13 ]

Verwijderd

http://www.gigabyte.co.nl...2#memory%20support%20list

Hier staat welke geheugen er door de MOBO wordt ondersteund en ik zie die van jou er niet bij staan.

Dit zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
R1X8 ECC Ram wordt ondersteund staat er. Ze testen natuurlijk een beperkt aantal, kan me toch niet voorstellen dat dit aan het geheugen ligt terwijl het aan de eisen voldoet..

Verwijderd

heb een soortgelijk probleem gehad, leek aan de voeding te liggen (te zwak of toch defect)
wat ook nog zou kunnen is dat je misschien een externe harde schijf erop aan hebt gesloten via usb, waar een virus oid op staat. mijne startte wel op zonder die harde schijf. Wellicht heb je geen ex. hdd erop aangesloten dus zou het probleem ook nog eens op je interne hdd kunnen zitten. tenzij die nieuw is natuurlijk...
Ik roep natuurlijk ook maar wat. het is het proberen wel waard.

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
GPU al in het bovenste slot geprobeerd? Als de bios op PCIe slot 1 staat ingesteld voor display out krijg je ook geen beeld zolang je niet in windows zit. Ik neem aan dat je windows nog niet op de ssd/hdd hebt staan? Krijg je überhaupt beeld?

Geheugen incompetabiliteit zou ik ook niet uitsluiten..

[ Voor 16% gewijzigd door -NRG- op 23-05-2016 13:12 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer eens of het systeem buiten de kast wel werkt. Zou zomaar kunnen zijn dat je een afstandsbusje op een plek hebt zitten waar geen schroefgat zit.
Voeding is goede kwaliteit dus dat zou oke moeten zijn. Uit te sluiten door andere voeding te proberen. Hij gaat aan, dus dan is het niet de CPU. Dan blijven mobo en RAM over. Ik zou zeker kijken of je een klein reepje kan vinden die wel op de QVL staat.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• spides89
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 07:48
Ik heb ook zo'n probleem met een Gigabyte bord gehad. Probeer ook even de machine op te starten wanneer de cpu koeler niet gemonteerd is. Het kan namelijk wezen dat er een storing op treed door de druk die op het moederbord word uitgeoefend in combinatie met de behuizing die je gebruikt.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 00:38
Moederbord ondersteund geen registered ram.
Waarschijnlijk werkt dit geheugen beter: pricewatch: Crucial CT16G4WFD8213
Staat ook niet op de officiele lijst, maar de CT8G4WFD8213 wel, bijna zelfde type.

Verwijderd

Topicstarter
Aaaha. Dat is mooi dom van me dan :)
Helemaal nu ik gister het mobo heb terug gestuurd. Ik wacht hun bericht even af maar dat klinkt logisch, andere ram wat ik probeerde was ook regiatered
Pagina: 1