MSI 970 (Fan blade afgebroken)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 18:32
De buurman kwam zojuist bij mij langs omdat zijn PC rare geluiden maakte. Vervolgens heb ik geconstateerd dat 1 van de fan blades van zijn 970 is afgebroken :/ . Er zat een kabel in de buurt en hij was bezig met het verhuizen van zijn PC. Nu heb ik al op google het nodige gezocht en tot de conclusie gekomen dat hij de kaart naar de winkel moet sturen. Maar nu is echter de vraag wat de vervolgstappen zijn van zo'n RMA bij MSI ?

Krijgt hij een tijdelijk kaart (swap) ?
Wat zijn ongeveer de kosten waar hij aan moet denken (reparatie+verzendkosten) ?
Wat is de gemiddelde doorlooptijd van de reparatie ?

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 14:43

Salmon

.NET developer

Wat heb je al zelf gevonden?

In ieder geval aankloppen bij de winkel waar de GPU aangekocht is, daar een RMA-procedure starten. Doorlooptijd van zeker een aantal weken meestal, maar sommige bedrijven ruilen direct het exemplaar om. Dus dat is het navragen wel waard. Geen vervangende kaart, gewoon even van V&A een goedkope plukken.

Succes!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:07
Er is niet zoveel te RMA'en... Ik vermoed dat dit niet onder garantie valt, dus een eventuele vervanging van de koeler moet buurman zelf betalen...

Een aftermarker koeler of wellicht alleen de fan vervangen (Ebay) is sneller en goedkoper dan via de leverancier.

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Kans op garantie schat ik nihil, Aftermarket koeler erop en weer mee door..

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 18:32
Ik ben zojuist even langsgelopen en hij heeft toch liever dat de fan wordt vervangen door MSI zodat eventuele toekomstige problemen gewoon onder de garantie kunnen blijven vallen. Mocht de kaart opgestuurd worden dan verwacht ik eigenlijk een offerte met reparatiekosten als ze de schade ontdekken ?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Dat klinkt mij aannemelijk, maar daarvoor moet je contact opnemen met de winkel (of direct met MSI) voordat je dat zeker weet.
Pagina: 1