Wil Windows 7 installeren op Asus R209H laptop lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenleij
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-08-2016
Ik wil graag Windows 7 installeren op een Asus R209H laptop alleen weet niet hoe dit moet.

Op de laptop staat Windows 10 voor geïnstalleerd.

Als ik in de bios instel dat hij moet starten van usb stick waarop ik Windows 7 heb staan lukt dit niet, geen idee wat ik verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

DarkSide

theres no place like ::1

Is de USB wel bootable? Werkt ie wel in een andere pc/laptop
Hoe heb je windows 7 op de stick gezet. Alleen de ISO of de bestanden kopiëren gaat niet werken namelijk?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hoe staat je BIOS/UEFI ingesteld? Hoe start je op? Hoe heb je je USB stick gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v152/

Deze BootCD downloaden, op een bootable USB zetten.

Hiermee de hele harde schijf formateren, want er staat verborgen een partitie op, die je kunt gebruiken voor herstel of volledige nieuwe installatie en die moet eerst verwijderd worden, anders neemt hij het steeds over en daarna een W7 Boot USB mee maken.

Installeren en klaar!

Let wel op of je de juiste drivers er bij kunt vinden, moet geen probleem zijn, maar deze staan normaal ook op de verborgen partitie.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenleij
Bedankt voor de reacties ik heb de usb stick bootable gemaakt en vervolgens de bestanden gekopieerd op de usb stick van de windows cd.

ik heb het met de volgende methode gedaan.

Ga naar de opdrachtprompt en voer het commando diskpart uit. Achter de nieuwe prompt voert u dan list disk uit. Noteer het schijfnummer dat naar uw usb-stick verwijst (vergis u niet!) en tik de opdracht select disk x in (waarbij u x vervangt door het genoteerde nummer). Nu voert u in volgorde de volgende commando's uit:

clean
create partition primary
select partition 1
active
format fs=fat32
assign
exit

vervolgens heb ik Windows 7 gekopieerd op de harde schijf van de cd en daarna op de usb stick.

Alleen is het ook zo dat ik vanaf mijn Hirens boot stick niet kan starten vanaf de laptop maar wel vanaf de pc.

Ik zie ook geen mogelijkheid in de bios om het genoemde UEFI uit te schakelen, als ik mijn usb stick boven aan de boot optie zet wil hij er niet vanaf op starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Maak met Rufus (http://rufus.akeo.ie/) een UEFI bootable stick van je DVD. Windows 7 kan namelijk prima op UEFI worden geinstalleerd, alleen het bootmedium geschikt maken is iets lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenleij
:) Bedankt Kaalus ik ga dit even proberen van de week.
Pagina: 1