Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ideale reisgezel: Tablet of Convertible?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 17:17
Beste Tweakers!

Eind Juni vertrek ik voor 6 maanden naar Centraal-Amerika met de backpack, om daarna (hoogstwaarschijnlijk ) door te reizen naar Afrika.

Heel veel zin in, en dus ook de juiste timing om passende nieuwe gear in te slaan!

Na veel zoekwerk afgelopen maand gekozen voor een mooie PEAQ Convertible. 64GB, HD scherm, dubbele batterij, alleen.... heeft een of andere briljante ontwerper besloten om de batterijstatus van het keyboard met een constante led aan te geven, waardoor de keyboard zelfs als je deze niet gebruikt binnen 4 dagen leegloopt. En je dus niks meer aan het keyboard hebt. Lekker in de jungle, die is dus retour afzender.

Op zoek naar iets nieuws dus, wat ga ik ermee doen?
- 50% Films /Series kijken (= mooi IPS scherm en goede accuduur)
- 25% Bloggen (los toetsenbordje)
- 25% Films & Foto's opslaan (= uitbreidbaar geheugen)

Nu heb ik al veel getest en bekeken, maar blijf aan het twijfelen tussen een convertible (= windows 10) of een tablet (=android, apple is te duur ivm opslaan films/ series en geen uitbreidbaar geheugen). Chromebook valt af ivm noodzaak tot online zijn.

Asus biedt enkele mooie opties met Windows 10, maar eigenlijk is alleen 64gb een optie ivm updates
- Asus transformer book 64gb Alleen lijkt dit de 'mindere/duurdere' versie te zijn van wat er al in 2014 was...
- Alternatief van HP

Maar is een tablet + los (bluetooth) toetsenbordje geen beter alternatief, zeker voor de mediaconsumptie?

Belangrijk ook dat het robuust is en niet al te zwaar (<1,5 kg)

Twijfels twijfels, laat jullie licht schijnen! Wat raden we aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Isaja op 22-05-2016 17:32 ]

Alle reacties

• Isaja
Klein schopje ;-)

• r6turboextreme
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-11 19:38
Op hardware.info is er een nieuwe post over de Acer Switch. Misschien vind je die interessant?

• Isaja
r6turboextreme schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:18:
Op hardware.info is er een nieuwe post over de Acer Switch. Misschien vind je die interessant?
Mooie convertibles met toffe specs, zeker voor die prijs! Zie alleen dat ze pas vanaf Juli verkrijgbaar zijn, en laat ik nou net eind Juni vertrekken... ;-)

Lijkt dat ik inderdaad net te vroeg vertrek voor de volgende ronde aan convertibles, pricewatch geeft ook weinig nieuws aan

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
wellicht is dit van amazon iets voor je, totaal 380 dollar met verzenden. De asus die je noemt maar dan het model met 4gb ram en 64gb.

http://www.amazon.com/gp/...ignin&tag=duckduckgo-d-20

• Isaja
sjenk schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 01:17:
wellicht is dit van amazon iets voor je, totaal 380 dollar met verzenden. De asus die je noemt maar dan het model met 4gb ram en 64gb.

http://www.amazon.com/gp/...ignin&tag=duckduckgo-d-20
Mooie tip thnx, ga meteen even kijken!

Verwijderd

Heb je tablet al direct aan de start van je reis nodig? In de tijd dat ik nog aan het wereldreizen was heb ik onderweg vaak nieuwe gear gekocht en dan heb je ook het voordeel dat je dit belastingvrij (of met teruggaaf) de grens over kan nemen. Midden Amerika loopt, zeker in de grote steden, niet achter op Europa qua releases.

Succes verder met je zoektocht!

• Isaja
Merci mannen voor het meedenken!

Heeft even geduurd om de knoop door te hakken maar heb zojuist bijAmazon in Frankrijk de Asus met 64Gb en 4gb Ram besteld voor 280 Euroo. Goede specs, mooi scherm en goede accuduur, kan zomaar eens een hele fijne reisgezel worden! ;-)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Isaja schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:50:
Merci mannen voor het meedenken!

Heeft even geduurd om de knoop door te hakken maar heb zojuist bijAmazon in Frankrijk de Asus met 64Gb en 4gb Ram besteld voor 280 Euroo. Goede specs, mooi scherm en goede accuduur, kan zomaar eens een hele fijne reisgezel worden! ;-)
Kijk ook of je misschien Linux op dit ding goed werkend kan krijgen. In veel van de minder ontwikkelde landen wemelt het van de malware op de (openbare) wifi netwerken. Als je onderweg bent is her installeren niet altijd een optie, dan is een OS wat niet gevoelig is voor Win32 malware handiger. Als je weer terug bent in Nederland kan je weer Windows 10 erop zetten.

• Isaja
CMD-Snake schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Kijk ook of je misschien Linux op dit ding goed werkend kan krijgen. In veel van de minder ontwikkelde landen wemelt het van de malware op de (openbare) wifi netwerken. Als je onderweg bent is her installeren niet altijd een optie, dan is een OS wat niet gevoelig is voor Win32 malware handiger. Als je weer terug bent in Nederland kan je weer Windows 10 erop zetten.
Thanks voor het advies! Nu moet ik zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met Linux, dus is het in een korte tijd te leren / installeren? Tips/links voor een guide/ how to?

Als ik bij windows10 blijf, en gewoon mijn verstand gebruik mbt openbare wifi-spots, zijn er dan nog programma's (Windows Defender?) die echt goed beschermen tegen troep?

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 10:40
Ik weet niet hoe het met precies deze zit. Maar ik heb op een oudere Asus T200 wel wat getest met linux, maar het werkt allemaal niet zo soepel out-of-the-box. Ik weet niet of dat nu verbeterd is en hoe het voor deze is, maar zonder kennis van linux zou ik je aanraden om een livestickje met ubuntu of debian te maken en kijken of alles werkt. Zo niet zou ik er persoonlijk niet teveel tijd in steken nu voordat je weg gaat.

Wat ik zo snel vind is het de "standaard" problemen die je tegen komt, niet werkende wifi en geluid.

• CMD-Snake
Isaja schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:09:
Thanks voor het advies! Nu moet ik zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met Linux, dus is het in een korte tijd te leren / installeren? Tips/links voor een guide/ how to?
Een populaire Linux distro is Ubuntu. Die is ook redelijk laagdrempelig en lijkt een hoop te ondersteunen. Je kan kijken of je misschien met Ubuntu alles werkend kan krijgen.

Ik zie op internet dat Linux nog niet goed werkend is te krijgen op de Asus T100HA die jij gekocht hebt.
Als ik bij windows10 blijf, en gewoon mijn verstand gebruik mbt openbare wifi-spots, zijn er dan nog programma's (Windows Defender?) die echt goed beschermen tegen troep?
Windows Defender is troep. Koop een echt virusscanner. Iets als F-Secure of Kaspersky. Die werken goed. Verder zal je stappen moeten nemen om je machine te hardenen. Alles wat misbruikt kan worden moet je uitzetten. Gebruik ook voor gevoelige zaken een VPN verbinding. Alles wat je over een openbaar netwerk verstuurd kan onderschept worden.

Voorzie ook je browsers (indien Chrome of Firefox) van plugins als No Script en Adblock Plus/UBlock. Malafide advertenties en scripts maken dan minder kans. Vermijd plugins als Java.

In landen in Zuid-Amerika en Afrika is malware aan de orde van de dag. Praktisch elke openbare machine zal geïnfecteerd zijn met rommel. Je moet hiermee oppassen, voor je het weet wordt je bankrekening of je creditcard geplunderd.

• Isaja
@CMD-snake

Dank voor het duidelijke advies, dan ga ik inderdaad zorgen voor een goede virusscanner zorgen incl de adblockers in chrome!

VPN was inderdaad al het plan, loeidruk met alle voorbereidingen dus ik ga de vraag gewoon heel lui even hier droppen; nog advies voor een goede VPN?

• CMD-Snake
Isaja schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:23:
VPN was inderdaad al het plan, loeidruk met alle voorbereidingen dus ik ga de vraag gewoon heel lui even hier droppen; nog advies voor een goede VPN?
In principe voldoet elke VPN provider.

Overigens, voordat je vertrekt stel ook je DNS server zelf in voor internetten. Bijvoorbeeld die van Google. Dit beschermt je daar tegen malafide DNS servers op de openbare netwerken. Voordat die je routeren naar kwaadaardige domeinen.
Pagina: 1