Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie, alleen licht werk

Pagina: 1
Acties:

• HDimac
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-01-2024

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Hallo!
Ik zoek een laptopje voor studie en thuisgebruik.
Ik ben absoluut niet technisch, heb hier al lang rondgekeken in V&A en Pricewatch, maar hoe meer ik kijk hoe minder ik kan kiezen. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop voor browsen, series kijken en op Word dingen typen. Het liefst wil ik gewoon Windows 10, want dat ben ik nu gewend.
Gamen ben ik niet in geïnteresseerd, misschien af en toe een spel als slither.io maar dat zal niet zo veel nodig hebben.
Ik heb nu i3, maar ik merk heel af en toe dat i5 toch wel fijner zou zijn. Daarom wil ik i5, meer lijkt me echt overkill.

Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal 700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Absoluut. Ik reis er elke dag mee naar de universiteit, en in het weekend af en toe naar huis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
  • Liefst ongeveer 13-14 inch
  • Moet een goede accu hebben, minimaal 5 uur meegaan.
  • Zo dun en licht mogelijk
  • Touchscreen interesseert me niet zo veel, maar is wel leuk als het er toevallig op zit.
  • Ik wil een anti-glare scherm, mat is fijn.
  • Veel geheugen hoef ik niet, gebruik nogal weinig. 100GB is al genoeg.
  • Wel graag een SSD
  • Ik heb nu een Lenovo Thinkpad E540, maar dit trackpad vind ik vaak irritant. Met zweethanden, en dat heb ik 99% van de tijd, werkt die irritant
Nogal veel laptops voldoen aan mijn eisen. Daarom weet ik écht niet wat ik moet kiezen.
Laptops die ik heb gevonden:
pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC004T

pricewatch: Acer V3-371-350L

pricewatch: Lenovo Yoga 500 14 80N4012RNX

Tweedehands laptops, hier uit de V&A, vind ik ook prima. Maar goed, zoals ik al zei: ik zie door de bomen het bos niet meer. Dan krijg ik uit de pricewatch zo'n 100 laptops, maar ik weet het verschil tussen al die dingen niet.

Kan iemand, die soortgelijke wensen had/heeft, mij een goede laptop aanraden?

Alvast super bedankt

Gebukt is genomen.

Verwijderd

Zakelijk en privé doe ik veel zaken met HP.

Een gerenommeerd merk met goede ondersteuning na registratie van je product.

Misschien is deze iets voor jou!

http://www.mediamarkt.nl/...vy-13-d080nd-1423485.html

Succes.

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, maar daar zit helaas i3 in. Ga nog even verder kijken!

Toch bedankt :)

Gebukt is genomen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

HDimac schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:17:
Bedankt voor de reactie, maar daar zit helaas i3 in. Ga nog even verder kijken!

Toch bedankt :)
Graag gedaan!

Gezien de overige specs, dacht ik dat i3 voldoende zou zijn en verder aan alle wensen voldeed.

Maar schrik niet, dat de prijzen ineens enorm oplopen, gezien jou specifieke wensen.

Zit momenteel zelf ook achter een HP met i3 en draait als een trein!

Veel succes met speurwerk en hopelijk slaag je.

Gr, H ;)

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
persoonlijk zou hp nie tmijn voorkeur zijn. veelal problemen met koeling (vooral oudere laptops) hoe de nieuwe zich houden weet ik niet. al kan mijn elitebook (werklaptop) ook aardig blazen.

de zenbook die je voorstelt in je openingspost is een prima laptopje. zijn degelijke dingen. Afgelopen maanden veelvuldig hier op tweakers tegengekomen.

...

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Ga er nu even naar kijken

Gebukt is genomen.

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 02:40
pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC022T

Ik zou persoonlijk voor de 8gb variant gaan, kost 35 euro extra, ga je plezier aan beleven. Zenbooks hebben een mooie bouwkwaliteit, prettig en licht om mee te nemen. (Staples prijs van 659 euro voor zenbook lijkt niet te kloppen, tevens zijn de reviews van staples niet al te best).

In jouw budget is dit het meest luxueuze werkstation dat je kan krijgen.

Ga 200 euro hoger en je begint aan een macbook air (~900 euro)/luxere zenbook met i5 (~900 euro) of XPS 13 (~1125 euro met VIP korting, was tot 17 mei ~1035 euro, kan weer aanbieding komen als je geen haast hebt).

Andere laptops zijn in deze prijsklasse dikker/zwaarder. Je levert dan vaak een goed, dun en licht ontwerp in voor meer rekenkracht.

Out of the box idea:
Je kan overwegen om 400 euro extra stuk te slaan op bier en een chromebookje te nemen. Nadeel is dat je niet microsoft office applicaties hebt, maar het moet stellen met google's variant (die verder prima functioneert). Qua eisen die jij stelt aan een laptop zou het moeten voldoen.

pricewatch: Toshiba CB30-B-104 (Qwerty)

[ Voor 4% gewijzigd door Kelin op 23-05-2016 14:18 ]

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Kelin schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:17:
pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC022T

Ik zou persoonlijk voor de 8gb variant gaan, kost 35 euro extra, ga je plezier aan beleven. Zenbooks hebben een mooie bouwkwaliteit, prettig en licht om mee te nemen. (Staples prijs van 659 euro voor zenbook lijkt niet te kloppen, tevens zijn de reviews van staples niet al te best).
Bedankt voor je reactie.
Heb jij toevallig deze versie met 8GB? Ik vraag me af wat die processor nou wel en niet aankan.
Zou deze simpele games, zoals ik noem maar wat van spele.nl, aankunnen? Niet dat ik dat vaak doe, maar zulke dingen wil ik wel zonder lag kunnen runnen.

Verder lijkt me een Chromebook niet helemaal iets voor mij. Ben er niet heel handig mee, en sinds ik nu wel gewend ben aan Windows 10, vind ik het wel prima om dit zo te houden.

Gebukt is genomen.

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 02:40
Nee, helaas heb ik zelf dit apparaat (nog) niet. Lees echter de review achtergelaten door een medetweaker, hij beantwoord indirect je vraag (neem comments ook mee).

productreview: Asus Zenbook UX305CA-FC022T review door Verwijderd

Online spelletjes moet makkelijk kunnen op zo'n processor, die kosten nauwelijks rekenkracht.

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Kelin schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:17:
[...]

Nee, helaas heb ik zelf dit apparaat (nog) niet. Lees echter de review achtergelaten door een medetweaker, hij beantwoord indirect je vraag (neem comments ook mee).

productreview: Asus Zenbook UX305CA-FC022T review door Verwijderd

Online spelletjes moet makkelijk kunnen op zo'n processor, die kosten nauwelijks rekenkracht.
Top, ik denk dat ik voor deze ga!
Hartstikke bedankt voor je hulp.

Gebukt is genomen.

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Hallo, ik kwam je topic tegen en deze leek me misschien ook wel wat voor je:

pricewatch: Lenovo Yoga 500 14 80R500CUMH

De LENOVO YOGA 500-14ISK (80R500CUMH) zelfde als je aangaf in je eerste comment, maar dan met een i5 processor voor 699 euro bij mediamarkt.

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
sjenk schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:31:
Hallo, ik kwam je topic tegen en deze leek me misschien ook wel wat voor je:

pricewatch: Lenovo Yoga 500 14 80R500CUMH

De LENOVO YOGA 500-14ISK (80R500CUMH) zelfde als je aangaf in je eerste comment, maar dan met een i5 processor voor 699 euro bij mediamarkt.
Heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar daar lijkt me het scherm zo reflecteren. Lijkt me nogal storend

Gebukt is genomen.

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Ja dat is inderdaad het nadeel van touchscreen vaak volgens mij.. Wou je alleen even informeren over deze laptop aangezien je een i5 op het oog had in eerste instantie. Maar de asus lijkt me inderdaad de betere keuze, ook qua bouwkwaliteit, gewicht en reviews van medetweakers..

Succes met de aankoop en verder zoeken!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Dankjewel, top!

Gebukt is genomen.

Pagina: 1