Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMB Mac on Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 17:59
Hi,

Als ik op mijn mac via SMB een paar folders deel, dan moeten deze tevoorschijn komen in de netwerk locatie van een Windows 10 machine?

Bedankt!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 20:40
Dat zou wel moeten, maar mogelijk dat de Mac niet gevonden word omdat deze een andere workgroup heeft. Lukt het wel als je de Mac op IP adres of op naam benaderd?

• DutchDisturbed
Hoe kan ik dat het beste doen? Zodra ik in de verkenner het adres intyp krijg ik de melding dat er een app voor nodig is?

Dat van die Workgroup klopt. Het is een werklaptop die op een specifiek domein etc. zit. Helaas niet aan te passen.

[ Voor 32% gewijzigd door DutchDisturbed op 22-05-2016 14:43 ]

• Xudonax
Weet je zeker dat File Sharing op de Mac aan staat, samen met Windows bestandsdeling (SMB)? Zo ja, welke foutmelding krijg je exact?

• DutchDisturbed
Via verkenner, Windows 7
There is no program associated to perform the requested action. Please install a program or, if one is already installed, create an association in the Default Programs control panel

Via verkenner in Windows 10 krijg ik een popup dat er geen app me geassocieerd is en dat ik die kan downloaden van hun app store.

In Mac via systeemvoorkeuren heb ik bestandsdeling ingeschakeld. Een gedeelde map toegevoegd en bij opties staat SMB aangevinkt. Ik heb in het venster eronder ook mijn account aangevinkt en mijn wachtwoord ingevoerd. (Is dit nodig? Waarom is dit? Heb ik op deze manier password protection ingeschakeld?)

[ Voor 31% gewijzigd door DutchDisturbed op 22-05-2016 14:53 ]

• Xudonax
Ik dacht dat ik een reply had geplaatst, maar schijnbaar niet hier... Probeer het eens met \\<ipadres>\ in plaats van de smb://<ipadres>/ welke OS X aangeeft. Werkt het dan wel?

Helaas geven de verschillende systemen het anders aan :-(

• DutchDisturbed
Ha! Ok dit werkt, en ik kan ook daadwerkelijk bestanden benaderen. Dat is mooi nieuws! Thanks

Nu op naar het volgende punt, waarom werkt het niet op mijn Pi :D

• Xudonax
Heb je daar wel SMB of CIFS ingeschakeld? Als je geen idee hebt waar ik het over heb, kijk eens naar http://geeks.noeit.com/mo...rk-drive-on-raspberry-pi/ :)

• DutchDisturbed
Hmm is dat hetzelfde als wat je hier via de GUI probeert te doen?
http://kodi.wiki/view/Adding_video_sources
Of is het een en + en verhaal?

Ik probeer via Add network location verbinding te maken met de map. Maar of de connectie timed out of hij wordt geweigerd.

• Xudonax
Dat zou ook gewoon moeten werken, maar je kunt even via de console controleren of het daar wel werkt. Dan weet je waar het probleem zit :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit kan ik geen topic noemen.
Graag een topic plaatsen waarin duidelijk is wat je probleem is, wat je al geprobeerd hebt en waar je vervolgens tegenaan loopt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.