Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding werkt soms, soms niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit al enkele dagen vast met een probleem. s' Morgen als ik mijn computer wil opstarten start hij helemaal niet op. Na enkele keren de stekker in en uit te trekken (stekker van psu) en soms 5 min te wachten start hij dood normaal op, werkt soms heel de dag (zonder af te sluiten) maar soms valt hij ook random uit, krijg ik hem niet meer opgestart tot ik de cyclus herbegin. Na enkele keren dit voorval te hebben meegemaakt heb ik alles los gemaakt van de psu en hem alleen doen opstarten (de paperclip truck). Hij start normaal op en werkt 20-25min zonder enige uitval. Als ik random hem uitzet (de psu) en hem direct wil opstarten start hij niet meer op. Is dit normaal? soms start hij wel weer op (na het uitzetten direkt terug aanzetten). ik heb de andere hardware nog niet getest maar wou dit even delen misschien is het toch de psu en moet ik niet verder zoeken.

Alvast bedankt voor de hulp
Swips

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-05-2016 19:01)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit is meestal een teken dat je voeding echt aan het overlijden is. Ik zou niet teveel risico lopen. Een voeding die het begeeft kan andere hardware beschadigen. Dan kun je beter preventief de voeding vervangen voor de schade nog groter is.

Alle reacties

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Grote kans dat dit aan de psu ligt inderdaad. Welk type en merk is het en wat zijn de computerspecificaties ?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:09
Lijkt voeding idd, maar als de paperclip truc wel werkt is een brakke aan/uit schakelaar ook mogelijk.
Haal het stekkertje van de aan/uit eens los van het mobo, en start dan met de paperclip.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • Beste antwoord

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit is meestal een teken dat je voeding echt aan het overlijden is. Ik zou niet teveel risico lopen. Een voeding die het begeeft kan andere hardware beschadigen. Dan kun je beter preventief de voeding vervangen voor de schade nog groter is.

Verwijderd

Topicstarter
Coolmaster 750w type bronze 80
Intel core i5 3650
Asrock z77 moederbord
asus hd radeon 7950
corsair 2x8g ddr3
500g sata 3
ssd 120g van sumsung

Dank je voor het snel antwoorden

• ToFast
Ah met die setup zou ik zeker nog een paar tientjes investeren in een goede nieuwe voeding. 450watt is voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Ok leek me ook duidelijk tegaan om de psu maar je weet nooit. Goed dat ik het hier even gevraagd heb.
Conclusies van andere mensen is ook heel belangrijk. Best niet opstarten en een nieuwe steken? want is toch weer 90 euro voor een nieuwe en koop niet graag iets dat je dan toch niet moet gebruiken

dank voor de antwoorden
swips

• Tens
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:17:
Ok leek me ook duidelijk tegaan om de psu maar je weet nooit. Goed dat ik het hier even gevraagd heb.
Conclusies van andere mensen is ook heel belangrijk. Best niet opstarten en een nieuwe steken? want is toch weer 90 euro voor een nieuwe en koop niet graag iets dat je dan toch niet moet gebruiken

dank voor de antwoorden
swips
ik zou wel even de aan/uit schakelaar testen.
anders kijken of je ergens een psu kan lenen om te testen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• ToFast
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:17:

dank voor de antwoorden
swips
Voor een lager budget heb je ook prima voedingen. Er is veel troep op de markt, maar er zijn ook goede voedingen met een budget/mid prijs. Denk dan aan zo'n 40-60 euro.

De nieuwe cx serie (2016) van corsair is wel redelijk geloof ik, de oude serie met groene label niet.
Kijk hier maar eens tussen. En lees of post even een vraag anders in het grote welke voeding moet ik nemen topic. Zoals al gezegd zit je met 450watt goed.
http://tweakers.net/categorie/664/voedingen/producten/

[ Voor 12% gewijzigd door ToFast op 22-05-2016 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal eens kijken.
De aan en uit knop, hoe test ik dat? je bedoeld toch degene van de voeding zelf?

grts
Swips

• Tens
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:13:
Ok zal eens kijken.
De aan en uit knop, hoe test ik dat? je bedoeld toch degene van de voeding zelf?

grts
Swips
nope, die van de kast, die met een stekkertje op het mobo zit.
Stekkertje eraf, en de psu jumpstarten. Kijken of dat werkt.

Of als je een multimeter hebt, vanaf het stekkertje meten of je 100% open en dicht hebt als je op de knop drukt.

[ Voor 14% gewijzigd door Tens op 22-05-2016 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mogen daar alle andere hardware componenten aanhangen voor die jumpstart?
Als dat het probleem is, Kan ik nog altijd geen antwoord vinden waarom hij uitvalt tijdens hij
opstaat (uitval is random kan soms een hele dagen draaien zonder uit te vallen).

dank voor de antwoorden.
Swips

Verwijderd

Topicstarter
Juist getest de knop werkt perfect :)

grts
Swips

• Tens
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:40:
Juist getest de knop werkt perfect :)

grts
Swips
Jammer, dan is de psu wrs ziek.
Heb je eentje die je kan lenen om te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Neen helaas niet. Ben al eentje aan het zoeken die de eisen van mij en mijn pc kan weerstaan. :)
Ik wil iedereen bedanken die me geholpen heeft bij dit probleem.

Swips
Pagina: 1