Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-04 08:08
Hi,

Ik krijg het maar niet voor elkaar om dmv SMB een folder op mijn mac als source toe te voegen in Kodi. Hierover zijn meerdere topics en video's. Maar ik heb nog niet de juiste methode gevonden.

Specs:
- Laatse OSMC release van 1 mei 2016 met Kodi 16.1 Jarvis
- OS X El Capitan 10.11.4
- Mijn Pi zit op het LAN netwerk, mijn Mac op WiFi

Ik heb een aantal tips hier gevonden:
http://forum.kodi.tv/show...91&pid=1921762#pid1921762
En natuurlijk de Wiki gevolgd, maar zonder succes.

Kunnen jullie mij helpen met het zoeken naar een oplossing? Inmiddels staan er 20+ tabjes open en ik zie door de bomen het bos niet meer...

In Kodi heb ik op 3 manieren geprobeerd om de locatie toe te voegen. Je gaat naar files, add source etc. en dan de optie Zeroconf, Windows network (SMB) en de Add network location en dan het SMB protocol selecteren.
- Via Zeroconf wordt mijn macbook name wel gezien, maar er gebeurt niets wanneer ik die wil selecteren.
- Windows (SMB) geeft een error 2: share not available
- Add network location met ip ingegeven geeft of een connection timed out. Met de naam wordt de connection refused. Het is mij niet duidelijk of ik nu wel of niet een password nodig heb aan de mac kant. Kan iemand aangeven hoe dit zit?

Voordat ik rare toeren uit ga halen. Hoe kan ik checken of dit geen smb issue op mijn mac of misschien een netwerk issue is? Ik verwacht bijvoorbeeld mijn MacBook nu in mijn Windows machine onder het Netwerk item. Of is dit niet juist?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de juiste stappen.. Bedankt iig!

Edit: Volgens mij hoort deze onder netwerken....

Groeten

[ Voor 1% gewijzigd door DutchDisturbed op 22-05-2016 14:04 . Reden: Verkeerde categorie ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBvB
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-04 19:27
Ik loop tegen het zelfde probleem aan en zie verschillende oplossingen die bij mij niet helpen.
Hoe heb jij dit ooit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Okee, ik zet hem even naar Client Software, ik vermoed dat hij daar beter (sowieso meer) op zijn plaats is dan in EL. (Had destijds al moeten gebeuren zie ik)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nou nee, client software is het niet: eerder iets met netwerken of Mac als het gaat om hoe maak ik een SMB share aan op een fruitautomaat.

Ondertussen is het ook te makkelijk om een oud topic omhoog te schoppen. Goed dat je het gevonden hebt, en prima als je in een nieuw topic verwijst naar dit topic, maar ik kan me niet voorstellen dat je bv dezelfde KODI versie gebruikt en OS.

Kortom: open even je eigen topic en geef voldoende informative over waar je vermoedt dat het problem zit.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.