Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Sinds ik vandaag getracht heb mijn raspberry te updaten loopt deze nu vast.

Aangezien een computer ook altijd opnieuw op moet starten doe ik dat dus ook met de raspberry. Stekkertje los, en er weer op. Dit gedaan hebbende na installatie van de superrepo en de openelec dev. Update add on.
Nu het stekkertje terugging, sloeg me tv op tilt. An-uit-aan-uit. Enzovoort.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet, maar geen specifiek probleem als deze.

Alle reacties

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Stroom eraf, HDMI eruit, stroom erop, HDMI er weer in al geprobeerd?

iRacing Profiel

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een raspberry pi reboot je door het reboot commando te geven, NIET door de stekker er uit en er weer in te doen; dat een aantal keer doen garandeert dat je je filesystem en/of SD kaart sloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja al geprobeerd. Geen succes. Blijft op hol slaan.
Wat zou een oplossing kunnen bieden?

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:00
Nieuwe image op een verse sd kaart zetten.

Alles installeren wat je er op wilt hebben. Systeem uitzetten en backup maken van het sd kaartje.

Sd kaartje weer terug in de PI en booten maar.

In geval van calamiteiten, backup terug zetten.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
TommyboyNL schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:26:
Een raspberry pi reboot je door het reboot commando te geven, NIET door de stekker er uit en er weer in te doen; dat een aantal keer doen garandeert dat je je filesystem en/of SD kaart sloopt.
Uiteraard wel netjes een shutdown doen natuurlijk, maar daarna nog steeds stroomloos maken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Oke, zou het een andere optie zijn om de sd kaart van een andere pi2 te kopiëren naar een nieuwe sd kaart, welke ik voor dit apparaat kan gebruiken. Of werkt dat zo niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 22:47 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom download je niet gewoon een nieuwe image van het internet?

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 12:45
Ja je kan een SD kaart clonen van de ene naar de andere. (Kaart 1 in de PC, dumpen, kaart 2 in de PC en terugzetten)
Maar ik zou gewoon een verse schone image pakken van het internet.
Let ook op dat de kwaliteit van de SD kaart heel belangrijk is bij de Pi voor stabiliteit. Zo is de Samsug kaart die door de Action werd verkocht echt bagger. Die hoeft maar zoveel dagen te draaien of de kaart raakt al corrupt.

Verwijderd

Topicstarter
nou, eindelijk zover. SD kaart geformateerd en de nieuwe image staat erop! Hij werkt weer zoals het hoort.

Maar nu;
Ik heb een heel kaal programma. Niets staat erop. Weet iemand hoe ik vrij snel de programma's hierop terug zet die er voorheen ook op stonden?
Wellicht is dit ook een te downloaden onderdeel?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er zijn 1.001 addons voor Kodi, kun je gewoon installeren. Welke jij mist kunnen wij niet zien in onze glazen bol. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik had een pre installed raspberry pakket. Dus met een X aantal standaard programma
s. Misschien dat iemand wist of hier een handigheidje voor was

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En dat is dan weer niet de bedoeling van dit topic. Er is namelijk een algemeen topic voor de Raspberry Pi waar je meer dingen kunt terugvinden om te installeren. Lees die eerst door en als je een onduidelijkheid tegenkomt, kun je natuurlijk altijd je vraag over de betreffende app daar stellen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.