Schermresolutie per programma instellen veranderen WD8.1*64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 12:43
Hoi

Is het mogelijk om een programma te laten draaien in een door mij gewenste schermresolutie?
Ik heb een notebook met een hoge resolutiescherm 1920x1080 scherm.

Sommige programma's hebben geen edit opties om de lettergroten in te stellen. Het turen naar kleine letters is erg vermoeiend vandaar ik naar een oplossing zoek.

Om nu de grafische eigenschappen voor geheel Windows 8.1*64 voor een programma te gaan aanpassen vind ik zinloos.

Zijn er binnen windows 8.1 geen mogelijkheden om dit per programma in te stellen?

Ik weet dat bij eigenschappen - compatibiliteit de resolutie op 640x480 ingesteld kan worden maar dat is wel heel erg opgeblazen en grof bovendien accepteren veel programma's deze resolutie niet meer.

Bestaat er geen handige programma.

Graag verneem ik meer informatie.

[ Voor 16% gewijzigd door LEX63 op 22-05-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 12:43
Blijkbaar geen oplossing??????? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 13:12

TommieW

Numa numa.

DPI scaling?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 12:11
Eerste pagina bij een google search :

https://autohotkey.com/boards/viewtopic.php?t=14380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Kort antwoord: OS breed ja. Applicatie zelf op andere resolutie renderen: nee.

Enige eigen inzet wordt wel gewaardeerd op Tweakers, we zijn geen eerstelijns helpdesk ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:10
Ik gebruik hier Nirsofts's NirCmd voor in een shortcut/batch file.
Lekker relaxed 1280x800 op 24 inch :P
Nirsoft NirCmd:
setdisplay {monitor:index/name} [width] [height] [color bits] {refresh rate} {-updatereg} {-allusers}

Changes your display settings. The [width] and [height] parameters represents the number of pixels on your screen. The [color bits] parameter represents the number of colors shown on your screen (8 - 256 color, 16 - 16bit color, 24 - 24bit color, and so on). {refresh rate} is an optional parameter that specifies the monitor refresh rate. If you specify the {-updatereg} parameter, the new settings will be saved in the Registry. If you specify both {-updatereg} and {-allusers} parameters, the new settings will be saved in the Registry for all users.

Example:
setdisplay 800 600 24 -updatereg
setdisplay 1024 768 24 90
setdisplay 1024 768 8
setdisplay monitor:1 1024 768 24 90
setdisplay monitor:name1 1024 768 24 90

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Als het puur om het "turen naar de kleine letters" gaat, is het vergrootglas onder de Windows toegankelijkheid niet een optie?

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 21:57
Gewoon de DPI settings gebruiken in Windows. Hierbij worden de icoonen en teksten groter gemaakt maar blijf je wel gewoon op je hoge resolutie werken. Teksten en afbeeldingen blijven dan gewoon scherp ipv wazig en korrelig.

"Ja maar... in deze specifieke applicatie wil ik dat dan weer niet".
Daarvoor is de compatibiliteitsinstelling: Beeldscherm aanpassen uitschakelen bij hoge DPI-instellingen.

Je kan dit instellen onder settings (Windows-toets + i) -> Systeem -> Beeldscherm -> De grootte van tekst, apps en andere items wijzigen. De schuifbalk iets opschuiven, en kijken of het al beter gaat.

Kleine tip: log je account even uit en log dan terug in, dan weet je zeker dat nieuwe settings goed overgenomen zijn door programma's. Je hoeft dus niet gelijk de hele PC opnieuw op te starten

[ Voor 21% gewijzigd door xFeverr op 10-11-2016 10:44 ]

Pagina: 1