Toon posts:

na het opstarten folders gaan crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

dit probleem heb ik gekregen toen ik veel malware en trojan horses op mijn pc had. ik heb ze verwijderd met hitmanpro en antimalewarebytes. ik DENK teminste dat ik geen virussen meer op mijn pc heb. Als ik een map wil openen hangt mijn folder eerst vast en daarna chrasht het. na het chrashen werkt de folder gewoon normaal. en als ik een bestand wil openen met een programma zoals word dan hangt hij vast tijdens de selectie window daarna crashed het en als ik het opnieuw open dan werkt het weer normaal.... ik hoop dat iemand me kan helpen

pc specs:

i5 4460
16gb ram
windows 10
150 ssd
1tb hdd
gtx 770

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat klink toch echt als een restant van een virus. Misschien niet meer actief, maar het heeft wel wat gesloopt.

Is herinstallatie van Windows een optie?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:02:
Dat klink toch echt als een restant van een virus. Misschien niet meer actief, maar het heeft wel wat gesloopt.

Is herinstallatie van Windows een optie?
ik heb mijn windows op mijn ssd staan en andere bestanden op mijn hdd dus ik weet niet precies wat er dan gaat gebeuren. als alles weer op de fabrieksinstellingen zet komt dat dan niet op hetzelfde neer?

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:50
Als je Windows OS en programma's op je SSD staan en je docs, foto's, muziek en films op de HDD, dan zou ik toch voor een volledig verse install gaan.
Dus alle partities op je SSD verwijderen en dan je OS opnieuw installeren en updaten.

Voordat je dan je progs installeert, zou ik een 'image' maken van je verse en schone OS.
Kan je voortaan bij een toekomstig groot probleem in een paar minuten re-imagen: de schone en geupdate OS 'image' terugzetten.
Nu een uurtje of wat googelen en leren hoe een image te maken, kan je voortaan veel tijd schelen.
Houdt er wel rekening mee dat bij het verwijderen van de partities ook een eventuele fabrikants-herstel partitie meegenomen wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Baserk op 22-05-2016 13:11 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:10
Als je wilt scannen scan dan met Zemana Antimalware Free, TDSS Killer, gmer en Super Antispyware.

Als die niets vinden of het probleem niet fixen laat Windows de integriteit van de instalaltie controleren door sfc /scannow vanaf de command prompt uit te voeren.

Als echte tweaker gebruik je Process Explorer en laat je het de digitale handtekeningen controleren en het
Virus Total oordeel weergeven van alle lopende processen weergeven. Met Autoruns kun je bekijken wat voor dll's er door Explorer worden geladen. Met Sigcheck kun je de handtekening van explorer.exe controleren om te zien of deze niet is vervangen.