Videokaart geeft error maar doet het wel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een hele oude videokaart, AMd Radeon Hd 7700 series . Sinds kort krijg ik een error bij het opstarten namelijk memory error. Eerst dacht ik dat het door de ram was maar na het testen bleek het de videokaart te zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn videokaart eruit en in gedaan en dan doet hij het wel? Dus ik dacht zelfs dat het misschien mijn moederbord was.

Dus wat kan ik nog doen?

Bedankt alvast.

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-05-2016 12:04)

Verwijderd

Het is een grafische driver probleem.

De driver die meekomt met de update is niet goed en zal verwijderd moeten worden en vervangen worden door de fabrikant aangeleverde driver.

Maar eerst zal windows update gestopt moeten worden, anders blijft hij de verkeerde driver installeren.

Hoe dat precies in zijn werk gaat, kun je lezen in de link hier onder.

https://answers.microsoft...e2-4b42-ab29-68c3a305d730

Succes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
Gezien de leeftijd word hij vast niet voor spelletjes gebruikt en dan zit je nog wel goed denk ik.
Zolang het stukje geheugen wat verrot is niet word aangesproken zal het allemaal prima werken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17
De melding Memory error vanuit de bios komt nooit van het geheugen van de videokaart af, ik zou toch je normale geheugen maar eens goed testen...

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kfaessen schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:50:
De melding Memory error vanuit de bios komt nooit van het geheugen van de videokaart af, ik zou toch je normale geheugen maar eens goed testen...
Ik heb mijn memory al getest. Het bleek echt mijn videokaart te zijn. En ik kan eigenlijk alles op Low/medium spelen nog steeds (Bo3, Gta, witcher)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook heb ik een memtest uitgevoerd , en er was niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar hoe weet je dan dat het je videokaart is?

Waar krijg je die melding exact te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat weet ik nog steeds niet 100%, maar is wel me eerste vermoede .

Tijdens het opstarten krijg ik een blauwe scherm en staat er " Memory_Error " ( Windows10 )

En wanneer ik dan mijn videokaart eruit haal en daarna weer in, doet ie het weer.

Ik heb geprobeerd met 1 ram erin en 1 eruit ( dus ik heb ze beide getest) dan komt het probleem gewoon nog. Dus denk niet dat het mijn Ram is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De driver die meekomt met de update is niet goed en zal verwijderd moeten worden en vervangen worden door de fabrikant aangeleverde driver.

Maar eerst zal windows update gestopt moeten worden, anders blijft hij de verkeerde driver installeren.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:41:

Succes
Dit heeft mij geholpen, Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:17:
[...]

Dit heeft mij geholpen, Dankjewel!

Graag gedaan en samen komen we er wel uit!

Succes ermee!

Gr. :*)
Pagina: 1