Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Hallo,

Gisteren heb ik The Witcher 2 Enhanced Edition voor een zacht prijsje gekocht, maar niet voordat ik checkte of mijn laptop de game aankan. Dit zijn mijn specs:

Intel Core i5-6200U 2.2 ghz
Nvidia GeForce 940M
8 GB RAM

Volgens de site die ik na ga (Game Debate en Notebookcheck) zou de Witcher 2 op lage/medium settings rond de 30 FPS uit kunnen komen met deze specs op een wat lagere resolutie (wat ik zelf geen probleem vind).

Daar is echter niks van waar, want de game draait de hele tijd rond de 18-22 FPS op Low.. Misschien is mijn systeem echt te zwak, maar volgens de sites hierboven genoemd niet.

Weten jullie wat ik moet doen om de FPS te verbeteren naar het speelbare (plusminus 30 FPS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je even op Google zoekt dan vindt je tientallen websites die optimalisatie bespreken van Witcher 2, ik kan mij niet voorstellen dat je daar geen tips kan vinden in je performance te verbeteren

http://www.gamefaqs.com/b...sassins-of-kings/59163248

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Breezers schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:45:
Als je even op Google zoekt dan vindt je tientallen websites die optimalisatie bespreken van Witcher 2, ik kan mij niet voorstellen dat je daar geen tips kan vinden in je performance te verbeteren

http://www.gamefaqs.com/b...sassins-of-kings/59163248
Ja, maar dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat hij op de laagste settings niet fatsoenlijk draait (18-22 FPS), terwijl hij dat volgens sites als Game Debate en Notebookcheck (wat hier veelal gebruikt word) wel zou moeten kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Soccer98 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:39:
[...]

Ja, maar dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat hij op de laagste settings niet fatsoenlijk draait (18-22 FPS), terwijl hij dat volgens sites als Game Debate en Notebookcheck (wat hier veelal gebruikt word) wel zou moeten kunnen draaien.
Ja, dus ? Ga dan klagen bij Game Debate / Notebookcheck dat zij het niet juist hebben ipv Tweakers ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:08
Soccer98 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:39:
[...]

Check even goed of je het spel op de Nvidia kaart draait en niet toevallig op je on board Intel kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
nooberke schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:55:
[...]

Check even goed of je het spel op de Nvidia kaart draait en niet toevallig op je on board Intel kaartje
Ja. Hij draait gewoon op mijn GeForce 940M. Dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, mijn 780M heeft het ook niet makkelijk met die game.
Hij is gewoon grafisch erg mooi.

Daarnaast is je CPU ook niet je van het, misschien hebben ze die test wel gedaan met een i7 of een snellere i5?
Spel gebruikt namelijk physics van nvidia, en dat wordt door je CPU of GPU gedaan.....

Oh en in settings moet je sowieso alle Anti Antialising zooi uitdoen, geen extra licht effecten etc.
Kan zijn dat die onder preset low nog aan blijven.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Maar er klopt sowieso iets niet, denk ik. Gisteren draaide hij wel op 30 FPS, maar sinds vanochtend weer niet. Terwijl ik niks heb aangepast aan de settings in de tussentijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je dus zelf kijken wat er gebeurd is op je laptop.
Misschien draaien er honderd dingen in de achtergrond.

Je zit nou eenmaal op het randje van speelbaar, als je AV dan bijvoorbeeld net bezig is is het al niet meer speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Heb hem nu enigszins vloeiend gekregen. 720p (op een 1080p scherm, wat niet uitmaakt) en 25fps zonder dat het lelijk is. Misschien nog wat te doen met overclocking van mijn videokaart waardoor hij beter gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:08
Soccer98 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:48:
Heb hem nu enigszins vloeiend gekregen. 720p (op een 1080p scherm, wat niet uitmaakt) en 25fps zonder dat het lelijk is. Misschien nog wat te doen met overclocking van mijn videokaart waardoor hij beter gaat draaien?
Volgens de site die ik na ga (Game Debate en Notebookcheck) zou de Witcher 2 op lage/medium settings rond de 30 FPS uit kunnen komen met deze specs op een wat lagere resolutie
1080p is ook niet echt een "wat lagere resolutie"

Mogelijkheden qua overclocking hangen volledig af van de exacte laptop, vaak onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik vind het desondanks wel opmerkelijk dat alle PC-check-sites het dan fout hebben. System Requirements Lap zegt dat hij hem gewoon ruim boven de minimum requirements moet kunnen draaien. Net zoals Game Debate en Notebookcheck zeggen.

Link: http://www.systemrequirem...-assassins-of-kings/11073

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer zelf is wat bij settings, een voor een uit zetten bijvoorbeeld.

Ubersampling bijvoorbeeld zorgt er voor dat ik met een 780m ook niet normaal kan spelen

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:17
kijk eens met occt benchmark hoe die dan met de fps omgaat, en zijn meerdere tests in dat programma

en update je directx ook gelijk en je physx nvidia driver.

[ Voor 26% gewijzigd door Mel33 op 24-05-2016 08:32 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik weet niet precies wat ik gedaan heb, nog niks getweakt naar mijn idee, maar de game draait opeens op 32-40 FPS (wel lichte drops). Exact zelfde settings als eergisteren, maar nu opeens 10 FPS hoger. Misschien dat het komt door de standaard driver update die Nvidia gisteren uitbracht. Maar of dat nou zoveel invloed heeft op een game uit 2011?
Pagina: 1