Mijn vraag:
Mijn vader heeft een ''nieuwe'' (lees; tweedehandse) pc via zijn werk verkregen. Werd altijd gebruikt voor administratie, is thuis ook de bedoeling. Zat geen HDD in, ivm werkgegevens. Zijn oude HDD overgezet, alles werkt, behalve een LAN verbinding. Kabel er in, identificeren, verbonden, verbroken. Over en over.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft een wat oudere HP 3400 serie (MT). 4GB DDR3 ram.
Via de BIOS, bij Netwerk staat Realtek PXEB07D00.
Het enige wat geïnstalleerd staat is Windows 7 Ultimate (64-bit) en Office.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De LAN kabel op mijn laptop getest, en daar werkt het gewoon.
Drivers via HP website opnieuw geïnstalleerd (http://h20565.www2.hp.com...swLangOid=8&swEnvOid=4059), van zowel de chipset als de network drivers.
Ik heb gekeken bij apparaatbeheer bij de driver, deze werkt goed, aldus het scherm. Ook al valt op dat moment LAN weg, goed werken, dat doet het zogenaamd.
Gekeken bij hardware ID's (geen idee of van toepassing), hier staat vermeld;
PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_2ABF103&REV_06.
Ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar, want via Google zoeken, levert vooral ''driver installers'' aan, waar je voor moet betalen, of eigenlijk gewoon een spam bom is.
Wie heeft er tips? Alvast bedankt. Ook als ik verkeerd zit, of meer info gewenst is hoor ik dat graag!
Prettig terugkomen van vakantie is het iig niet
Mijn vader heeft een ''nieuwe'' (lees; tweedehandse) pc via zijn werk verkregen. Werd altijd gebruikt voor administratie, is thuis ook de bedoeling. Zat geen HDD in, ivm werkgegevens. Zijn oude HDD overgezet, alles werkt, behalve een LAN verbinding. Kabel er in, identificeren, verbonden, verbroken. Over en over.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft een wat oudere HP 3400 serie (MT). 4GB DDR3 ram.
Via de BIOS, bij Netwerk staat Realtek PXEB07D00.
Het enige wat geïnstalleerd staat is Windows 7 Ultimate (64-bit) en Office.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De LAN kabel op mijn laptop getest, en daar werkt het gewoon.
Drivers via HP website opnieuw geïnstalleerd (http://h20565.www2.hp.com...swLangOid=8&swEnvOid=4059), van zowel de chipset als de network drivers.
Ik heb gekeken bij apparaatbeheer bij de driver, deze werkt goed, aldus het scherm. Ook al valt op dat moment LAN weg, goed werken, dat doet het zogenaamd.
Gekeken bij hardware ID's (geen idee of van toepassing), hier staat vermeld;
PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_2ABF103&REV_06.
Ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar, want via Google zoeken, levert vooral ''driver installers'' aan, waar je voor moet betalen, of eigenlijk gewoon een spam bom is.
Wie heeft er tips? Alvast bedankt. Ook als ik verkeerd zit, of meer info gewenst is hoor ik dat graag!
Prettig terugkomen van vakantie is het iig niet