Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een elektrische piano met weinig spannende sample mogelijkheden. Daarom ben ik nu met Ableton Live 9 Suite bezig (via midi-usb) om zo meer vette geluiden uit m'n piano te kunnen halen. Het is overduidelijk dat ik een nieuwe geluidskaart nodig heb. Het geluid is vlak en er zit aardig wat vertraging op als ik het via m'n laptop (Dell Inspiron) afspeel. Daarnaast denk ik er ook over om de Novation Launch Control aan te schaffen om zo live het geluid te kunnen aanpassen.

Ik ben nu dus op zoek naar een betaalbare geluidskaart waarmee de genoemde problemen (lage output kwaliteit en vertraging) verholpen worden en waarmee ik ook de Novation Launch Control optimaal kan gebruiken. Ik twijfel tussen de Focusrite 2i2 en de Novation Audiohub 2x4 maar sta ook open voor andere adviezen. De focusrite heeft mijn lichte voorkeur vanwege het prijsverschil (119 versus 189 op Bax). Ik wil echter voorkomen dat ik investeer in een apparaat waarmee ik uiteindelijk snel tegen de grenzen aanloop. Een twijfelpunt zit er hierbij bijvoorbeeld in het feit dat de Novation ook usb Ik heb op mijn laptop voldoende USB-poorten maar (leek als ik ben) vraag ik me af of het niet sneller en/of beter werkt als ik mijn piano rechtstreeks op de audio-interface aansluit.

Ik ben nog weinig thuis in de wereld van de audio interfaces dus alle advies is welkom. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bevriende DJ's maken allemaal gebruik van Steinberg.

Het is een zeer gerenommeerd Duits merk, dat al decennia mee draait in de muziek wereld.

http://www.steinberg.net/en/home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Hoe gebruiken jullie de Steinberg als ik vragen mag? Als in: welke DAW en hardware gebruiken jullie ermee?

Ik vraag me namelijk nog wel af of die Novation audiohub 2x4 een nog betere optie is. Dit vooral vanwege de USB-hub feature (met 3 USB-in's). Ik wil evt ook nog een iPad gaan gebruiken waarmee het totaal aantal USB-aansluitingen op 4 komt (iPad; Piano; Launch Control; Audio interface). Ik heb gelukkig 5 USB-ingangen op m'n computer maar ik vraag me af of m'n goedkope processor het trekt om al die apparaten te runnen. Of gaat het toch alsnog via m'n laptop-processor als ik alles aan zou sluiten op de Novation audiohub 2x4? Hieraan gerelateerd vraag ik me ook af of de vertraging afneemt als ik mijn midi-piano direct aansluit op de Novation audiohub in plaats van een aansluiting van de Novation audiohub via mijn laptop. Iemand die me hiermee kan helpen? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die vertraging heb je waarschijnlijk niet een ander apparaat maar andere drivers nodig: http://asio4all.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:19:
Bedankt voor de tips! Hoe gebruiken jullie de Steinberg als ik vragen mag? Als in: welke DAW en hardware gebruiken jullie ermee?

Ik vraag me namelijk nog wel af of die Novation audiohub 2x4 een nog betere optie is. Dit vooral vanwege de USB-hub feature (met 3 USB-in's). Ik wil evt ook nog een iPad gaan gebruiken waarmee het totaal aantal USB-aansluitingen op 4 komt (iPad; Piano; Launch Control; Audio interface). Ik heb gelukkig 5 USB-ingangen op m'n computer maar ik vraag me af of m'n goedkope processor het trekt om al die apparaten te runnen. Of gaat het toch alsnog via m'n laptop-processor als ik alles aan zou sluiten op de Novation audiohub 2x4? Hieraan gerelateerd vraag ik me ook af of de vertraging afneemt als ik mijn midi-piano direct aansluit op de Novation audiohub in plaats van een aansluiting van de Novation audiohub via mijn laptop. Iemand die me hiermee kan helpen? Thanks!
Ik kan je hier helaas geen antwoord op geven, gezien ik alleen de systemen heb geleverd en klaar gemaakt heb voor gebruik en mij er verder niet meer mee bemoeid,.
Want al die apparatuur erachter en het instellen van de software en afstellen, daar komt heel wat bij kijken en ze waren er ook dagen druk mee, maar waren als kinderen zo blij! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de kleinste die ik klaar gemaakt heb! Wat een spul! :*)

Public
Publieke map
J-Rone Studiootje

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 08:06 ]

Pagina: 1