IP conflict

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:44
De laatste dagen krijg ik af en toe het volgende schermpje in beeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~artwido3/ip.gif

Ik kan het wegklikken maar na enkele seconden tot minuten komt het weer tevoorschijn. Alleen de pc opniruw opstarten helpt.

Ik heb ook de laatste dagen dat om de paar minuten mijn kabelverbinding een paar tellen wegvalt. Heeft dit hier ook mee te maken?

Ik heb overigens niets geinstalleerd onlangs.

Verwijderd

Yep. Dit betekent dus dat IP-adres al door iemand anders gebruikt wordt. Dit verklaart dus ook dat je problemen met je kabelinternet hebt.

Waarschijnlijk is er dus iemand leuk bezig z'n IP-adres vast te zetten, terwijl je waarschijnlijk DHCP gebruikt.
Ik zou contact opnemen met je ISP, als ik jou was.
(Heb je al geprobeerd om een nieuw IP-adres aan te vragen :? (ipconfig/winipcfg) )

[edit]
Overigens geeft dat hardware (MAC) adres aan welke netwerkkaart op dat moment jouw IP heeft. (kan handig zijn, als je met je ISP praat ;) )

• Artwido
Op zondag 24 juni 2001 22:29 schreef nelske het volgende:

(Heb je al geprobeerd om een nieuw IP-adres aan te vragen :? (ipconfig/winipcfg) )
Kan dit door op vernieuwen te klikken in het IP-configuratie scherm?

Verwijderd

Yep, of releasen en dan een nieuwe aanvragen!

• Artwido
Ok tnx!
zal het nog even aanzien en anders maar bellen met slownera. Kan ik weer een uurtje voor gaan uit trekken :Z

Verwijderd

Waarom geven ze nou iedereen geen vaste IP

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 22:57 schreef MikMouse het volgende:
Je kan je voorstellen, dat IP-adressen geld kosten!! Verder wordt het draaien van servers met vaste IP's natuurlijk een stuk aantrekkelijker voor klanten ;)

Wat doen ISP nou: Ze stellen een aantal IP's ter beschikking voor hun klanten. Vaak is dit aantal IP's net iets minder dan het totale aantal klanten dat ze hebben. Dit betekent dat je wel met dynamische IP's moet werken!!

Verwijderd

Gelukkig heb ik een ander mac adres erin zitten ;)

Ik heb het zelf ook een paar keer gehad met Slownera. Errug irri :(

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op zondag 24 juni 2001 22:57 schreef Artwido het volgende:
Ok tnx!
zal het nog even aanzien en anders maar bellen met slownera. Kan ik weer een uurtje voor gaan uit trekken :Z
Heb het ook vaak genoeg, schijtirritant... pardon my french :)

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

gewoon alle conflicten doorsturen naar abuse@sonera.nl :) :) :)
werkt niet, maar lucht wel op :+

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 19:04 schreef mxstrAEm het volgende:
gewoon alle conflicten doorsturen naar abuse@sonera.nl :) :) :)
werkt niet, maar lucht wel op :+
Als het goed is moet dit wel werken.

Dit zijn echt mensen die statisch hun IP-adres in hun computer geramt hebben. Dit zou niet voor kunnen komen met IP's die dubbel uitgedeeld zijn via een DHCP-server (althans moeilijk).

De snelle oplossing is gewoon zoals ik boven al vermelde, via ipconfig/winipcfg een nieuw IP aanvragen.

• BOOTZ
  • Laatst online: 17-03 09:38
had ik eerst ook toen ik mn nieuwe pc net had aangesloten en ingesteld. je kan dan (bij @home, daar heb ik het nou over) een 2e ip-adres aanvragen. ze zeggen nergens dat je dhcp moet gebruiken, maar ze geven gewoon een ip-nummer, dns, gateway enz... stel je het netjes in, en het werkt goed. tot op een dag die schermpjes komen... dan blijkt na uren aan de telefoon (nee meneer ik mag niet vertellen of u dhcp aan moet zetten of niet |:( ) dat je gewoon wel dhcp aan moet zetten en dan is het opgelost.

als je het aanhebt en iemand anders gebruikt dan je ip-nummer, moet je ze bellen en dat mac-adres doorgeven, dan wordt er waarschijnlijk ff naar die mensen gebeld

Maak je eigen poll

Verwijderd

ik zie het al sonera weer

gewoon ff naar sonera bellen en je ip doorgeven dan kijken zij verder wat er is en kunnen er wat aan doen.. (of ze dat doen is de vraag)

dit probleem komt dus doordat iemand zo kinderachtig is een vast ip in te rossen... niet grappig van die ventjes gebruik gewoon dyndns ofzo hehe werkt veel beter en is nog legaal ook

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 22:57 schreef MikMouse het volgende:
Zegt niks. Je staat raar te kijken als je zoiets ziet als je fijn je pc met Chello op wil starten. Is 1 keer voorgekomen bij mij. Hoe het kan? Joost mag het weten. :)
Wat doen ISP nou: Ze stellen een aantal IP's ter beschikking voor hun klanten. Vaak is dit aantal IP's net iets minder dan het totale aantal klanten dat ze hebben. Dit betekent dat je wel met dynamische IP's moet werken!!
En als iedereen nu online is? Kan gebeuren toch? Of draaf ik nu door? :P

• Artwido
Ik heb met sonera gebeld, zowaar kreeg ik al na 6 minuten iemand aan de lijn!
Heb het probleem doorgegeven. Ze hebben het hardware adres genoteerd zodat ze eventueel diegene kunnen aanspreken als het een modem van hun betreft.
Want het schijnt dat er ook nog wel eens illegaal mensen van de kabel gebruik maken.

En ik heb een nieuw IP adres gekregen en idd alles lijkt weer opgelost.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 23:27 schreef Prankster het volgende:

[..]
En als iedereen nu online is? Kan gebeuren toch? Of draaf ik nu door? :P
Natuurlijk houden ze wel enigszins statistieken bij over hoeveel mensen er tegelijkertijd online zijn.
Als ze echt veel te weinig IP's tot hun beschikking hebben, dan is er inderdaad een probleem (is als ik me niet vergis, bij Chello wel eens voorgekomen).
Op maandag 25 juni 2001 23:52 schreef Artwido het volgende:
Ik heb met sonera gebeld, zowaar kreeg ik al na 6 minuten iemand aan de lijn!
Heb het probleem doorgegeven. Ze hebben het hardware adres genoteerd zodat ze eventueel diegene kunnen aanspreken als het een modem van hun betreft.
Want het schijnt dat er ook nog wel eens illegaal mensen van de kabel gebruik maken.

En ik heb een nieuw IP adres gekregen en idd alles lijkt weer opgelost.
Yep, dat gebeurt heel regelmatig en tja die lui :r hebben toch een (jouw) IP-adres nodig.

Maar goed zoals ik al zei levert een klein gesprekje met je ISP vaak al heel wat op :)

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 18:04 schreef Bleegh het volgende:
Gelukkig heb ik een ander mac adres erin zitten ;)

Ik heb het zelf ook een paar keer gehad met Slownera. Errug irri :(
LOL :) uh, ik denk dat je nog even goed moet lezen wat een MAC address is ;)

• om3ega
  • Laatst online: 17-08 20:13
Een IP-Hijack :) ..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 25 juni 2001 22:31 schreef raywarez.com het volgende:
ik zie het al sonera weer

gewoon ff naar sonera bellen en je ip doorgeven dan kijken zij verder wat er is en kunnen er wat aan doen.. (of ze dat doen is de vraag)

dit probleem komt dus doordat iemand zo kinderachtig is een vast ip in te rossen... niet grappig van die ventjes gebruik gewoon dyndns ofzo hehe werkt veel beter en is nog legaal ook
dan ros jij dr toch ook een vaste in >:)
maar heeft 'dat andere ventje' dan geen last van een shit verbinding ??

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• om3ega
  • Laatst online: 17-08 20:13
De persoon die dat IP heeft krijgt ook een melding :P dus die kan je ook gek maken door elke keer aan te melden :P

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 26 juni 2001 12:15 schreef om3ega het volgende:
De persoon die dat IP heeft krijgt ook een melding :P dus die kan je ook gek maken door elke keer aan te melden :P
dat zou ik zeker weten doen :P
Lekker irriteren >:)

Misschien alstie een vast IP wilt, heeft ie wel een FTP server draaien ofzo, probeer eens te connectnen op dat IP :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 23:03 schreef nelske het volgende:

[..]

Je kan je voorstellen, dat IP-adressen geld kosten!! Verder wordt het draaien van servers met vaste IP's natuurlijk een stuk aantrekkelijker voor klanten ;)
Wat een onzin! Dat is toch vragen om problemen.. trouwens, met vaste ip adressen komt het JUIST voor dat er ip conflicten ontstaan omdat zowel EN de gebruiker EN de provider door fouten een ipadres 2 keer gebruikt. Bij DHCP kan zoiets alleen veroorzaakt worden omdat iemand jouw verkregen ip ast invuld, en dit is 9 van de 10 keer met een release/renew op te lossen.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 12:33 schreef jxs2000 het volgende:

[..]

Wat een onzin! Dat is toch vragen om problemen.. trouwens, met vaste ip adressen komt het JUIST voor dat er ip conflicten ontstaan omdat zowel EN de gebruiker EN de provider door fouten een ipadres 2 keer gebruikt. Bij DHCP kan zoiets alleen veroorzaakt worden omdat iemand jouw verkregen ip ast invuld, en dit is 9 van de 10 keer met een release/renew op te lossen.
:? Ghee LOL..... ff voor onzin uit gaan maken :?

Zeker nog nooit van ARP en pingen voor weggeven van IP-adressen, IP's op basis van MAC-adressen gehoord?

Verder kan je je voorstellen, dat lang niet iedereen tegelijkertijd online is!!
Dit is iets dat wel degelijk bij een aantal ISP's gebeurt!
Er stond vaak, niet altijd.

Verwijderd

uhuh

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
Yes dit heb ik ook gehad en weet je wat de oorzaak was ??
De nieuwe via 4in1 drivers versie 4.32, ik durf te wedden dat je die geinstalleerd hebt ;)
Gewoon de 4.31 drivers eroverheen en alles werkt weer als vanouds.
Ik heb eerst een middag je met @home gebeld maar daar schoot ik niets mee op, toen bedacht ik dat het laaste wat ik gedaan had het updaten van de via drivers was en toen had ik de link snel gelegd :)

graag gedaan *D

A journey of a thousand miles begins with a single step

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Sinds de 213.73 range in gebruik is genomen, heb ik problemen... zwaar irri :(
januari + februari heb ik last gehad... heb ze 'n meel gestuurd nix meer van gehoord :(
Morgen maar weres bellen....

Zoek wat je niet eerder vond

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 11:50
Op woensdag 27 juni 2001 22:17 schreef Klein Duimpje het volgende:
Yes dit heb ik ook gehad en weet je wat de oorzaak was ??
De nieuwe via 4in1 drivers versie 4.32, ik durf te wedden dat je die geinstalleerd hebt ;)
Gewoon de 4.31 drivers eroverheen en alles werkt weer als vanouds.
Ik heb eerst een middag je met @home gebeld maar daar schoot ik niets mee op, toen bedacht ik dat het laaste wat ik gedaan had het updaten van de via drivers was en toen had ik de link snel gelegd :)

graag gedaan *D
Serieus, geloof je het zelf? :?

Steam

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
Serieus, geloof je het zelf?
Jazeker, als je het niet gelooft kom je maar eens kijken dan geef ik een demo ;)
Ik heb een dual boot van Win2000 en WinME en onder beide O.S.'en dezelde problemen (gehad) 8-)

A journey of a thousand miles begins with a single step

Pagina: 1