Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

high end game laptop advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• steina
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2017
Hallo iedereen,

Ik ben voor me werk veel onderweg en game momenteel op mijn dell latitude e6430.
Zoals je kan verwachten zijn dat niet de nieuwste games maar vooral ouwe classics zoals Gta san andreas, vice city, the saboteur etc.

Thuis heb ik wel een vlot systeem staan van een jaar oud waar ik veel plezier van heb, omdat ik veel weg ben wil ik een laptop gaan aanschaffen om me onderweg te vermaken.

Ik heb al een beetje zitten zoeken, maar durf niet echt een keuze te maken
Ik ben zelf niet een super tweaker, een computer in elkaar zetten lukt wel
maar echt moeilijk is dat niet.
Maar er zijn een paar dingen die ik wel weet:

# geluid van koeling maakt niet uit, ik speel het liefst met een headset

# accuduur maakt ook niet uit, ik heb altijd 230v tot me beschikking

# 980gtx met het oog op de toekomst of wat denken jullie? En kan ik beter nu kopen of even wachten omdat er weer nieuwe kaarten van nvidea aan komen?

# ik heb op dit moment niet echt een budget het belangrijkste is dat ik de komende 2/3 jaar alle games die uit komen op ultra kan spelen min 60fps full hd, ultra hd heb ik zelf geen ervaring mee maar zie je echt verschil op een 18/19 inch scherm? En kan je dat trekken met de hardware van nu? Meer als 3000 wil ik eigenlijk niet uitgeven ik heb laptops van 4/5000 euro gezien maar zijn die echt dat geld waard?

# het verschil van processors weet ik niet, er zijn zoveel verschillende van intel dat ik door het bomen het bos niet zie ( ik doe zelf ook aan video bewerking en neem me gameplay wel is op)

# een combi van ssd en hd, ssd min 128/250, hdd min 1tb maar liefst 2 of zelfs 3

# geheugen heb ik niet zoveel verstand van maar 16gb lijkt me wel genoeg?

Ik speel deze spellen thuis: Gta 5, witcher 3, battlefield 4, metro en nog een paar
Nou komen er dit jaar een paar mooie spellen bij zoals mafia 3, battlefield 1 etc

Als laatste; msi heeft een mooie lijn met gamelaptops echter een met een gtx980
Kost al boven de 3000 ik ben opzich bereid dit uit te geven maar hoor graag of er alternatieven zijn of hoe de kwaliteit is van deze laptops. ik heb nou al 3 of 4 jaar een dell latitude met een aluminium behuizing en dat ding is niet kapot te krijgen. Ik ga de laptop wel verzekeren tegen schade of diefstal maar vindt een stevige laptop wel fijn

Alvast bedankt voor de moeite!

Alle reacties

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
steina schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:08:
Als laatste; msi heeft een mooie lijn met gamelaptops echter een met een gtx980
Kost al boven de 3000 ik ben opzich bereid dit uit te geven maar hoor graag of er alternatieven zijn of hoe de kwaliteit is van deze laptops. ik heb nou al 3 of 4 jaar een dell latitude met een aluminium behuizing en dat ding is niet kapot te krijgen. Ik ga de laptop wel verzekeren tegen schade of diefstal maar vindt een stevige laptop wel fijn
Er is genoeg keuze in de pricewatch als je een laptop wil met een GTX 980M:
http://tweakers.net/categ...qxtTpKxibGyMIWpkYWQPHaWgA

Het zijn wel vrijwel allemaal 17,3 inch modellen. Die zijn wel zwaar voor steeds meenemen. De enige 15,6 inch in de selectie is deze Acer: pricewatch: Acer Predator G9-591-77C4

Bij Alienware van Dell kan je al voor 1799 EUR klaar zijn:
http://www.dell.com/nl/p/alienware-15-r2/pd?ref=PD_OC

Voor 159 EUR meerprijs heb je dan ook een PCI-e SSD om vanaf te starten. Je prijs komt dan op 1959 EUR uit inclusief de 100 EUR korting die Dell nu geeft.

Of je moet wachten op een mobiele variant van de GTX 1080 is moeilijk te zeggen. De 1080 is net uit voor desktops, geen idee wanneer er een mobiele versie van zal komen. Ligt ook aan hoeveel haast je hebt.
steina schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:08:
ik heb op dit moment niet echt een budget het belangrijkste is dat ik de komende 2/3 jaar alle games die uit komen op ultra kan spelen min 60fps full hd, ultra hd heb ik zelf geen ervaring mee maar zie je echt verschil op een 18/19 inch scherm? En kan je dat trekken met de hardware van nu? Meer als 3000 wil ik eigenlijk niet uitgeven ik heb laptops van 4/5000 euro gezien maar zijn die echt dat geld waard?
Sowieso is het lastig om te voorspellen wat de eisen zullen zijn van nieuwe games. Hoewel 4K beeldschermen mooi zijn gaat mijn voorkeur nog altijd naar full HD resolutie. Mobiele videokaarten zijn minder krachtig dan hun desktop tegenhangers. Een GTX 980M zal denk ik ook meer worstelen om 4K te renderen met alle instellingen op maximaal. Full HD ziet er ook prima uit maar kost je minder rekenkracht. Je zal flink wat rekenkracht anders gebruiken om alleen al dat 4K beeld te vullen.

• steina
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2017
Ik bedoelde eigenlijk een laptop met een volwaardige gtx980
(Geen gtx980m) of is de meerprijs die je daarvoor betaald het niet waard?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
steina schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:46:
Ik bedoelde eigenlijk een laptop met een volwaardige gtx980
(Geen gtx980m) of is de meerprijs die je daarvoor betaald het niet waard?
Er is enkel de GTX 980M en de GTX 980. Die laatste is dan grofweg gelijk aan de desktopkaart. Let wel dat deze laptopkaart stroom vreet en behoorlijk heet kan lopen.

De GTX 980M zal je in games als GTA V ongeveer 36 fps geven bij ultra settings in full HD en 33 fps in Witcher 3 bij dezelfde settings. (Zie eerder links voor meer benchmarks). Bij de GTX 980 zal dit respectievelijk 51 fps en 44 fps worden.

De vraag is alleen of het de moeite waard is. Of je daar twee duizend euro meer voor over hebt kan alleen jij beslissen. (Let wel, voor twee duizend euro kan je ook een hele goede desktop bouwen.)
Met een GTX 980M moet je denk ik ook al een heel eind komen in de games die jij noemt.

BF4 en dergelijken doen het op beiden uitstekend, dit zijn ook oudere games.