voodoo 3 fanclub?

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoi,

zijn hier nou nog veel mensen die een voodoo 3 hebben, ik heb er namelijk een maar ik kan er weinig afstand van doen(alles loopt nog lekker).

Maar ben ik nou een een soort van holbewoner, of zijn er nog meer mensen die tevreden zijn over hun voodoo 3?

En wat hebben jullie anders gekocht als vervanging voor jullie v3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een Voodoo 3-3000.
Heb nu een Voodoo 5-5500.
3Dfx maakte in mijn ogen gewoon de beste kaarten!

(blablablaTNTblablablaTnT2blablablaGay-Forceblabla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Heb net een Geforce2 MX400 tvout ofzo aangeschaft. Mijn voodoo3 met 3000 bios doet nog steeds trouwe dienst en ja alles loopt er goed op, maar verwacht geen 32 bits opengl.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
yeah voodoo 3 rules. wat nou ventilatoren die kennen ze niet en ze lopen dus ook niet na een half jaar kapot te gaan. een voodoo 3 doet het ook gewoon overal in zonder gezeik. en de 24 bits dinges van de voodoo 3 is stukken beter dan de 16 bits instelling van de tnt2 series en als je een tnt 2 op 32 bits zet is ie niet vooruit te branden. enige kleine v3 nadeel vond ik altijd die gespikkelde alpha, ofwel niet helemaal kloppende doorzichtige dingen zoals explosies die dan lelijk gaan spikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Ik heb er een in me PI 233@263 ( :9~ ;) ) zitten en ik merk maar weinig verschil met een voodoo2 die ik er eerst in had zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
maar ff voor de mensen die een v3 hadden:

zijn jullie tevreden met je (bv) gf2, of verlangen jullie (stiekum) wel weer terug naar je voodoo kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voodoo banshee mis ik.. Die was sneller dan een v3 en had een betere beeldkwaliteit dan de Ge-Force..

Voodoo 3 die ik had roelde op 2d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik ben echt tevreden van mijn Voodoo 3 (zie sig.). Alleen zo spijtig dat ze er niet meer zijn...zucht.
Als ik nog ergens een Voodoo 5 5500 betaalbaar tegenkom, koop ik hem !
Of een GeForce 3 als ik de financiën heb.
Ik had zo graag die Voodoo 5 6000 gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik mis hem.. khad de voodoo3000 en was daar zeer tevreden over... Vooral in 2d wastie haarscherp. Kzit nu met een :( hercules mx opgescheept en dat is niet om aan te zien in 2d. Zeer onscherp boven de 1024 x 768 en >72 hertz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een voodoo3 2000 en ik ben d'r helemaal niet tevreden mee. Glide doet hij heel mooi, dat geef ik toe. En aangezien ik een grote fan ben van Unreal is dat een goede reden om 'm te houden. Bovendien loopt UT ook wel lekker soepel. Maar directx en OpenGL draaien wel zo teringlangzaam en zien er zwaar klote uit...

Verder is het idd wel relaxt dat hij geen fannetje heeft. Komt prima te pas in mijn ultrastille divx computertje die ik aan het bouwen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste echte 3D kaart was ook een Voodoo 3 (2000). Nooit problemen mee gehad. Ik heb hem gedoneerd aan mijn broertje. Maar blijft nog altijd van mij :+

Zelf heb ik nu een Voodoo 5 5500. Jammer dat 3DFX op de fles is. Mijn volgende kaart had sowiezo weer een voodoo geworden. Nu zal ik het nog 5 jaar met mijn Voodoo 5 moeten doen. Misschien dat er dan betere kaarten op de markt zijn. Geforce is niks. Ik heb er 1 in gehad en die deed het gelijk niet. Lag aan de compabiliteit tussen mijn Abit KA-7 (100) moederbord en Geforce. Voodoo er in gepropt (heel voorzichtig) en alles deed het geen gezeur geen gekloot. Drivers geinstalleerd en ik kon gelijk gamen. Dat kun je met Geforce niet zeggen. Moet je eerst tweaken. En Voodoo ruleerd zwaar in OpenGL.

Ik heb mijn Voodoo 5 trouwens geflashed met de 1.18 bios. Werkt uitstekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Ik had een VooDoo 3-2000 pci , ik ben er altijd erg tevreden mee geweest.

Ik heb nu een TNT2 pro , ik moet zeggen dat deze kaart toch net iets beter is omdat hij de nieuwere spellen kan weer geven en 3Dmark 2001 kan ik er ook mee runnen , met de VooDoo sloeg hij al vast bij het begin.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 17:51

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ben van een v3 2000 @ 3000 ( :7 ) naar een geforce 2 ultra gegaan.. geen seconde spijt van gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het enige wat ik mis bij mijn GF is het 3dfx-logotje bij het opstarten van een 3dfx-game met de voodoo 1 en 2 :)
Dat was echt een vet statussymbool 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hem ze zowat allemaal gehad ,in volgorde ;
voodoo 2
banschee (Guillemot)
voodoo 3 3500
en dan de grote vergissing G-force 2 gts |:(
daar heb ik ongeveer twee weken geduurd dat ik heb zitten sukkelen met crasches en rare texturen in games ,het leek driver prob maar ik had alles geprobeerd :(
ten slotte om geruild voor >:)
Voodoo 5 het leek wel dat ik gestrafd werd omdat ik het voodoo-pad verlaten had :)
Als ik nu echt nimmer met die v5 meekan denk ik in de richting van Kyro te gaan (ik ben wa bang geworden van Nvidia) :P
met die V3 had ik nu zelfs nog mee toe gekomen WickedGl-drivers voor Q3 en glide voor UT dat kaartje roelde gewoon !!
btw ik kan wel wat tips ivm tweaken van v5 gebruiken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 00:44 schreef Mitsurugi het volgende:
..
btw ik kan wel wat tips ivm tweaken van v5 gebruiken >:)
volgens mij heb je ook goede wicked drivers voor de voodoo 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

3dfx is gewoon rielext :) eerst een voodoo1 gehad.. daarna voodoo3 aangeschaft.. en ben er tevreden over.. tvout funtie is rielext.. kzoek alleen nog een proggie zodat ik een sneltoets kan maken dattie meteen naar tvout springt...

ik zag twee beren fout parkeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 25 juni 2001 00:40 schreef Bigs het volgende:
Het enige wat ik mis bij mijn GF is het 3dfx-logotje bij het opstarten van een 3dfx-game met de voodoo 1 en 2 :)
Dat was echt een vet statussymbool 8-)
hahah dat herken ik nog wel, en als andere dat dan zagen was het allemaal van: ohh, aaah saa dat wil ik ook.
zulke kreten kreeg je dan te horen.
zucht die goede oude tijd, toen had je ng need for speed 1 enzo :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

GaMbiNo

1337

Mijn eerste echte 3D kaart was een Voodoo3 2000... :9~ Toch jammer dat ik hem later verkocht had, was toch best een geinig ding... :'(

Kon later (jaartje terug) goedkoop een Geforce256 krijgen dus toen issie weggegaan voor 100 piekjes... |:(

Ondertussen heb ik er ook nog een Geforce2 MX400 bijgekocht... :P

Die status die 3DFX je vroeger gaf is een beetje overgenomen door Nvidia...
Nvidia roeleert namelijk best wel op het moment. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Voodoo3-2000 gehad als mijn 1e 3d kaart, er is niks mis met die kaart, ik ben er altijd tevreden over geweest.

Hij is vervangen door een Gf2mx, deze is sneller en in quake beter, maar in UT prefereer ik die voodoo.

Die Gf2mx hoorde deze week vervangen te zijn door een GF2-GTSpro 64mb DDR. Maar helaas ik ben genaaid door de locket bediende bij het postkantoor, dus no money for it anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De Voodoo3000 zit er bij mij nog steeds in. Bijna 100FPS in UT, en GP3 draait netjes in 1024x768 max details. Alles onder win2k. Ik heb ook nog een voodoo2 in m'n oude bakje hangen, maar daarvoor zijn er geen goede drivers voor win2k... erg jammer.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

V3 2000 PCI met 3000 BIOS in de Compraq van mijn pa en ma. De V3 wil wel, alleen de K6-2 400 wil niet meekomen door brakke Compaq onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb nu nog een Voodoo 3-2000 pci en dat ding geeft gewoon goed 2d beeld alleen is hij beetje traag in 3d.
Daarom dat ik toch maar overstap naar een Kyro-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben erg tevreden met mijn Voodoo 3 3000 AGP ... hij doet het perfect, nooit vast gelopen... echt tof.

weg met die shit GeForce van nVidia, ik heb zelf de GeForce 2 gehad, en vond 'm niets waard. de Voodoo geeft een mooie beeld en met name in GP3

3DFX Rulez :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:56
Op zondag 24 juni 2001 22:58 schreef Driez het volgende:
Mijn voodoo banshee mis ik.. Die was sneller dan een v3 en had een betere beeldkwaliteit dan de Ge-Force..

Ik ben nu bezig met een test. Savage4, Kyro2, Savage2000 en Banshee.

Banshee heeft na de Viper2 de beste beeldkwaliteit.
Banshee is lekker rap in 2D
Banshee is lekker rap in OpenGL (maar alle andere kaarten net iets rapper)
Banshee loopt niet door op 3D Mark: kaart te heet :(

Ben em nu aan't testen op 90MHz chip en 125MHz geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo 2, Voodoo 3, Voodoo 5
allemaal gehad... Voodoo 4 is ongeveer zelfde als voodoo 5... Voodoo 1 had een vriend van mij.. :)

ik heb ook een TNT2 (Viper 770) en een Geforce 2 MX gehad...

in mijn pa zijn pc zat toen een ATi Rage Fury + Voodoo 2.... lekker gamen!
toen in mijn eerste pc een TNT2... en later zette ik daar een Voodoo 3 PCI bij..... toen die 2 verkocht... Geforce 2 MX erin... vond ik eigenlijk een beetje brakke shit (2d)... verkocht... voodoo 5 5500... lekkere performance, lekkere 2d.... en nu verkocht voor een Radeon 64MB DDR ViVo... en daar komt een Matrox G450 D-H PCI naast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een computer staan met een voodoo 2 , nooit problemen mee gehad , zijn gewoon goede kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou we het hier toch over de Voodoo gaat,
ik en een paar vrienden nemen weleens de computers naar elkaar toe en maken er een Lannetje mee van 4 of 5 man ofzo.

Een vriend, heeft dus een voodoo3-3000, alleen quake3 draait er niet op omdat hij geen openGL slikt. Ik heb dus die kaart ook gehad en bij mij draaide quake3 altijd gewoon.
Dus had ik de miniGL drivers geinstalleerd, maar dan zegt de computer iets in de geest van 'kan geen OpenGl spellen vinden' ook niet als je quake opnieuw installeert.

IS dus een beetje balen omdat het bij mijn oude computer wel altijd werkte.

Iemand misschien een idee, zodat we vervolgens met 5 man kunnen quaken ipv 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer genoeg zitten er veel te veel mensen op dit forum die er pas vanaf de tnt/tnt2 zitten en dus nooit hebben kunnen zien dat 3dfx -echt- supergoed was, er kon echt geen enkele kaart in de buurt komen van de v2.

ik heb nu een gf2mx, daarvoor heel even een geleende v3 maar de beeldkwalitiet van een v3 is zooo veel beter als mijn gf2mx-je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Laatst online: 05-08 17:07

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Mijn VooDoo 3 2000 Werkt nog perfect (ff denken welke spellen speel ik euh Q2 en Q2)
Ik heb niks anders nodig althans nog niet hehe.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funksngrooves,

Wanneer je minimaal DX7 en DX7 drivers gebruikt dan mag dit probleem niet meer voorkomen. Dit probleem ontstond alleen tijdens de introductie van de V3 en Q3 met de toen beschikbare drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
ik zit hier nog steeds met me voodoo2 8 mb :)

heb niks anders. over een half jaar nieuwe compu dyus ga er niks meer aan doen ofzo

heeeel misschien voodoo3 erin proppen ofzo, maar dat weet ik nog niet.

dan komt hier mij vraag:
ga je veel vooruit van een voodoo 2 naar een voodoo 3 of is het amper te merken. anders wacht ik nog een half jaartje totdat me nieuwe compu komt met de nieuwste gayforce kaart.

[edit]heb btw een p2 350 erin zitten[edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op maandag 25 juni 2001 14:36 schreef funksngrooves het volgende:
Nou we het hier toch over de Voodoo gaat,
ik en een paar vrienden nemen weleens de computers naar elkaar toe en maken er een Lannetje mee van 4 of 5 man ofzo.

Een vriend, heeft dus een voodoo3-3000, alleen quake3 draait er niet op omdat hij geen openGL slikt. Ik heb dus die kaart ook gehad en bij mij draaide quake3 altijd gewoon.
Dus had ik de miniGL drivers geinstalleerd, maar dan zegt de computer iets in de geest van 'kan geen OpenGl spellen vinden' ook niet als je quake opnieuw installeert.

IS dus een beetje balen omdat het bij mijn oude computer wel altijd werkte.

Iemand misschien een idee, zodat we vervolgens met 5 man kunnen quaken ipv 4
Ehm, er zijn genoeg andere spellen om te doen maar dan ga je toch nog quaken? Das toch zielig voor die gast? :P Das mijn 2 centen :P

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Laatst online: 05-08 17:07

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Alleen moet ik zeggeh dat de PCI versie toch wel zuigt tegenover de AGP want een vriend van me heeft een V3 3000 PCI en ik een V3 2000 AGP maar dat loopt wel strakker hier. Zeker te weinig power in die PCI bus voor 3D kaarten.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Voodoo5 5500 AGP en ben er tevreden mee, destijds geruild voor de Gforce2 gts die ik eerst had, ben er op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben begonnen met een voodoo 4Mb
toen een voodoo rush 6Mb
toen een voodoo 2 8Mb addon
toen een voodoo 2 12Mb addon
toen een voodoo3 2000
toen een voodoo3 3000
toen een Voodoo 4 4500
toen een Voodoo 5 5500

en deze heb ik 2 maanden terug ingeruild tegen een Geforce 2 GTS Pro 64Mb, ik moest wel ;( :'( want die is namelijk een behoorlijk stukje sneller!

Maar als 3Dfx ook maar op de een of andere manier terug komt (X-3Dfx misschien??) met iets snels, dan stap ik gelijk weer terug! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodoo is net zoiets als een p2b gewoon niet kapot te krijgen :)

heb zon beetje alle voodoos gehad behalve v4/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Stealth II G460 met een Monster 3D II als add-on. (vergelijkbaar met Voodoo2)
2 1/2 jaar geleden roelde die kaarten echt dik....nu is het langzaamaan nix meer. ;(

Nu heb ik een Voodoo3-2000 pci en ben nog steeds tevreden met de prestaties, maar misschien komt dat omdat ik nix anders gewend ben. :D

Ondertussen begint deze post wel wat te lijken op een fanclub..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Er is hoop jongens :)
Lees dit ff.
Snap echt niet dat het nog niet op de frontpage van T.net staat :?
is al dik anderhalf week oud, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft volgens mij wel op de frontpage gestaan. ik wist het iig al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 23:02 schreef Sharkbyte het volgende:
Ik ben echt tevreden van mijn Voodoo 3 (zie sig.). Alleen zo spijtig dat ze er niet meer zijn...zucht.
Als ik nog ergens een Voodoo 5 5500 betaalbaar tegenkom, koop ik hem !
Of een GeForce 3 als ik de financiën heb.
Ik had zo graag die Voodoo 5 6000 gehad...
Sharkbyte : http://www.tweakers.net/pricewatch/7224

ƒ 356,00 voor een voodoo5 is echt weinig geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonT
  • Niet online
Had eerst een Voodoo banshee in me pent 166, alle spellen deden het ineens een stuk beter dan met me 2 MB :( ATI kaart. Nu zit ie zelfs in me 450 compraq, omdat daar geen AGP slot inzit en dat onbaord ding gaar is. En ik me pentium 600 komt binnenkort een Voodoo 5 5000
[Edit]
Op maandag 25 juni 2001 15:17 schreef benza2000 het volgende:

[..]

Sharkbyte : http://www.tweakers.net/pricewatch/7224

ƒ 356,00 voor een voodoo5 is echt weinig geld...
er staat alleen een voodoo 4 4500 op de alternate site, en die is F 359 excl. btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 14:46 schreef Slashhead het volgende:
funksngrooves,

Wanneer je minimaal DX7 en DX7 drivers gebruikt dan mag dit probleem niet meer voorkomen. Dit probleem ontstond alleen tijdens de introductie van de V3 en Q3 met de toen beschikbare drivers.
Ìk had al een vermoeden dat het iets kleins zou zijn :P
Nooit geweten trouwens, maar nu kunnen we in ieder geval met zijn allen quaken :)

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 14:48 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Ehm, er zijn genoeg andere spellen om te doen maar dan ga je toch nog quaken? Das toch zielig voor die gast? :P Das mijn 2 centen :P
Zou wel een beetje aso zijn om dan te gaan quaken :)
Nee daarom we willen nou weleens quaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik weet nog die tijd toen de Banshee pas uitwas . Had ik hem gekocht (Creative 3D Blaster Banshee 16MB PCI) en je kon gewoon Unreal in 1024x768 tegen 30fps spelen !! Dat was toen wonderbaarlijk op mijn AMD 233 !
Wat een goede tijden was dat vroeger met 3dfx. Had ze nog zo graag zien verder gaan. :'(
Maar ja... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit weekend mn voodoo 3-2000 PCI vervangen door een Gforce 2 mx 400 :D

en ik was zeer ontevreden over mn v3, waarschijnlijk omdat die PCI was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben van plan om misschien ook wel een voodoo (banshee of 2/3 2000) te kopen.

maar welke is sneller en welke is het goedkoopst? (2e hands is ook goed)
komt in een celly300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
damn, wat zijnn er gelukkig nog veel mensen die de voodoo traditie in ere houden :)

kunnen we niet met alle voodoo fans van der wereld 3dfx terugkopen B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik heb een Voodoo 5 5500 aangeschaft neit al te lang geleden, en hij bevalt me nog uitstekend. Als ik voor andere mensen een pc bouw stouw ik der meestal een Voodoo 3 in. goede 2D en redelijke 3D voor minder dan 200 is wel oke! :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor openGl gebruik je Wicked3D drivers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ben van plan om misschien ook wel een voodoo (banshee of 2/3 2000) te kopen.
maar welke is sneller en welke is het goedkoopst? (2e hands is ook goed)
komt in een celly300
Ga voor een Voodoo 3 3000 AGP en overclock de celly een beetje.
WickedGL drivers en je kan nog even mee op OpenGL vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

mag je er met een canopus pure3d (JA de voodoo1 met 6meg !!) er ook bij ?

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 18:52 schreef Mitsurugi het volgende:

voor openGl gebruik je Wicked3D drivers |:(
Yep, maar bij mij werkte het gewoon met de MiniGl's. En toen ik een voodoo3 had verdiepte ik me niet zo in hardware, dus ik weet weinig van de drivers ed af.

Maar... het werkte toen goed bij mij, pas de probleme met de minigl's, ik was er dus vanuit gegaan dat het gewoon zou werken bij hem met de minigl's, maar je had er blijkbaar directx7+ voor nodig en die had ie toen blijkbaar niet geinstald

problem solved, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me gebruikt(e) een Voodoo2, zag laatst actieve heatsinkjes liggen voor 10 piek per stuk, zat eraan te denken om ze te kopen en dan die V2 110 proberen te laten lopen (nu 98 zonder koeling)

Maar hij zit in een pc (=compaq=sux) aan et netwerk, kanne we neefjes of zo op laten gamen, of een keer tegen elkaar spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Sjongejonge, wat hebben we hier weer te maken met nieuwkomers:
Ik heb er een in me PI 233@263 zitten en ik merk maar weinig verschil met een voodoo2 die ik er eerst in had zitten
Logisch, de Voodoo2 was pas interessant vanaf 450MHz, daarvoor was de Voodoo1 praktisch net zo snel.
Ik heb een Stealth II G460 met een Monster 3D II als add-on. (vergelijkbaar met Voodoo2)
Die is niet vergelijkbaar met een Voodoo2, dat IS een Voodoo2.

* TimMer begint zich oud te voelen, die kan zich nog de introductie van Voodoo-kaarten als de dag van gisteren herinneren. Waar is de tijd van Wolfenstein3d op m'n 386 gebleven?? Geen gelul met drivers, gewoon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat een Voodoo2 goed werkte op een 350 mhz pc ipv 450...

Tis wel zo, dat je best veel moeite wil doen om 10 games (geen V1 dus) te vinden die niet op de Voodoo2 willen draaien, dus totaal geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

heb ook nog een voodoo 3 in mijn celly 433@504 mhz dies voor mijn vriendin.. alleen nog ff installeren.
moet zeggen, mijn voodoo3 wordt bloedje heet, heter als mij eigen t-bird, maar hij heeft nog altijd zijn werk perfect gedaan. een top kaartje voor zijn generatie

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:57

jep

Mijn voodoo3 gaat niet vervangen worden

ik kan goed Q3'n unrealen.. beetje andere games alles gaat prima.

Compatible makkelijk lekker en fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De voodoo2 is bij een 233mmx al vele malen sneller dan een voodoo1. Waarom daar 450 Mhz voor nodig is... Ik weet het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
ik heb vandaag nog een voodoo banshee gekocht, ik was bij een computerwinkel en daar lag ie in de onderdelenbak, geen drivers en geen doosje, maar hij was maar 25 piek, die kerel dacht dat het een voodoo 1 kaartje was :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in 2d ya maar in 3d zuigt die kwa beeldkwaliteit..........

llama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:46

Ridge

From the Bold & the Beauti

IK ben begonnen met een Voodoo1 naast een Diamond Stealth II, daarna een Voodoo3 3000 aangeschaft waar ik echt veel plezier mee heb gehad.

En nu heb ik een Voodoo5 5500 AGP, die het goed doet alleen er zijn wat buggies die irritant zijn

Er moeten gewoon weer eens GOEIE drivers komen (maar dat wordt lastig met de huidige status van 3dfx ;()

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Laatst online: 16:30

CXNeXo

This behavior is by design.

Ik heb een voodoo 3500, maar zit er nu toch echt over te denken om een kaart met KyroIII aan te schafffen, of desnoods een geforce 2 ultra... Als ik zo'n beetje naar benchmarks kijk doet mijn systeem vet onder en dat komt door mijn 3dfx'je.. maar tis nog wel leuke game kaart :) Owja, hoe clock ik dat ding over eigenlijk? >:)

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 11:58 schreef CoolerMaster het volgende:
Ik heb een voodoo 3500, maar zit er nu toch echt over te denken om een kaart met KyroIII aan te schafffen, of desnoods een geforce 2 ultra... Als ik zo'n beetje naar benchmarks kijk doet mijn systeem vet onder en dat komt door mijn 3dfx'je.. maar tis nog wel leuke game kaart :) Owja, hoe clock ik dat ding over eigenlijk? >:)
je hebt verscgillende progjes daarvoor, kijk ff in de search, want ik weet de naam zo niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja heb eigenlijk zo'n beetje alle Voodoo kaarten gehad.

Monster 3D (Voodoo1 4mb)
Monster 3DII (Voodoo2 12mb) hehe die 12mb was toendertijd iets van 700 piek ofzo.
Voodoo 3 3000 (uit de usa besteld en had hem als een van de eersten in maart 99!~)
Daarnaar ff een Viper 770 gehad maar dat was nix.
Ondertussen ook nog een Matrox MGA G200 maar dat was ook nix.
En nu dan een V5 5500 64mb die ik een paar maanden geleden voor een prikkie heb gekocht (349).

Diamond was in die tijd HET merk maar nu hoor je er nix meer van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Wat ik wel irri in van die drivers van de Voodoo5 =

1. je kan geen screenshot maken in Halflife als je 3dfx minidriver draait (bevriesd het beeld en je kan dan nix meer
Ik draai perse niet Default OpenGL want dan lever je performance in 10~20fps
2. Windows 2000 driver maak niet welke geef een vreemde soort lag die je in win98/ME niet hebt waardoor het gewoon lastig gamen is in Halflife.

Als deze dingen opgelost zou kunnen worden dan zou ik heeeeeeeeeeeel gelukkig zijn.

Maar verder een goed kaartje

Als deze

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 16:21 schreef Ridge het volgende:
Wat ik wel irri in van die drivers van de Voodoo5 =

1. je kan geen screenshot maken in Halflife als je 3dfx minidriver draait (bevriesd het beeld en je kan dan nix meer
Ik draai perse niet Default OpenGL want dan lever je performance in 10~20fps
2. Windows 2000 driver maak niet welke geef een vreemde soort lag die je in win98/ME niet hebt waardoor het gewoon lastig gamen is in Halflife.

Als deze dingen opgelost zou kunnen worden dan zou ik heeeeeeeeeeeel gelukkig zijn.

Maar verder een goed kaartje

Als deze
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar probeer de drivers van wicked3d, deze roeleren echt zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een klein forum begonnen, misschien als aanzet tot een Voodoo fanclub???

http://pub80.ezboard.com/bvoodoofans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Yups Fanclub leuk idee COUNT ME IN !!

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ik heb ook nog een voodoo3 :) Perfecte kaart voor mn amd k6/2 500 en alle spellen werken er gewoon mee. Ik had er ook 1 in mn p233mmx, werkte ook perfect. Mn eerste 3d kaart was de voodoo1 4MB.. echt een super kaart en geen seconde spijt van gehad.. 3dfx ruled gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
Ik ook een Voodoo3 2000 16 mb loopt aardig voor toen ik me cpu had overgecloked meer frames :)
Alleen ik twijfel nog beetje voor nieuwe kaart of Asus geforce 3 deluxe 64mb of die voodoo5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Hee Cyberneer ddat forum is leuk maar je moet 800 dingen in vullen voordat je geregistreerd bent :(.

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet echt een fan, ook geen gamer, maar mijn V3 3000 doet gewoon wat hij moet doen voor een meer dan betaalbare prijs.
ik heb op mijn videokaart nog geen vastlopers gehad (stress hem dus ook biet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
damn ik zie zo veel vragen en "passie" voor 3dfx/voodoo, misschien moeten we maar een site maken met alle info over 3dfx en voodoo.
(volgens mij is die er nog niet in het nederlands) maar ik kan het ook mis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Yups lijkt me een koel idee

bv:

www.voodoofans.nl

offu

www.3dfxers.nl

offu

www.dvc.nl (dutch voodoo community)

Ps die minigl 1.49 draait bij mij beter dan de wickedGL op mijn V5.

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 11:58 schreef CoolerMaster het volgende:
http://www.tweakfiles.com/video/
btw no tnx , link ook hier op furom gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 p3's thuis staan, een met een voodoo 3 3000 16 mb en andere met geforce 2 32 mb tv-out
het verschil met UT is moeilijk te zien.
zegt eigelijk al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 25 juni 2001 21:10 schreef TimMer het volgende:
Logisch, de Voodoo2 was pas interessant vanaf 450MHz, daarvoor was de Voodoo1 praktisch net zo snel.
Nou dat valt reuze mee hoor! Ik had op mijn Celeron333 eerst een Voodoo2, later een Voodoo3. Met de Voodoo3 had je meer FPS op 'moeilijke' scenes (rook in NFS3 bijvoorbeeld).

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een voodoo 3 3000, ik moet zeggen dat ik er nooit iets te klagen over heb gehad. Heb nu net voor nieuw systeem een kyro 2 4500 gekocht, maar de voodoo 3 gebruik ik nog. Wat mij betreft prima kaart dus nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook nog een Diamond Monster Fusion PCI liggen...lekker kaartje hoor. Ga ik binnenkort gebruiken voor mn tweede monitor :9
De 2d van de Banshee is echt supergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

* TimMer begint zich oud te voelen, die kan zich nog de introductie van Voodoo-kaarten als de dag van gisteren herinneren. Waar is de tijd van Wolfenstein3d op m'n 386 gebleven?? Geen gelul met drivers, gewoon gaan.
Ik steun je. Dat waren nog 'ns tijden.
De 3D was superrealistisch voor een 386.
Navenant de capaciteit van de bak is de ontwikkeling waardeloos.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

GLQuake op mijn Monster I, dat waren nog eens tijden. Kijk, ik kan 't in 3dfx mode spelen, iedereen geilen op het 3dfx logo met opstarten, heerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor een VOODOO 2 in SLI mode, waren volgens mij van Diamond. Die dingen trekken echt KEIHARD >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste 3d kaart was een monster 2 8mb 3dfx kaart was de fucking best card i ever had oke ze zijn nou sneller maar als je ziet wat die kaart (3dfx) kon was dat gewoon geweldig

heb nou een g400 (matrox) 2d vet lekker 3d heb ik ook geen problemen loopt allemaal soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een VooDoo 3 3000 agp gehad.
Nooit vastlopers, blauwe schermen, alles liep perfect.

Toen kocht ik een Asus V7700 Geforce II Gts.
Bah!!!...allemaal blauwe schermen ik kreeg elke keer vastlopers ect...

Eigelijk wel een beetje spijt dat ik de VooDoo 3 3000 heb wegedaan.;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 20:09

Gallus

Cheesy

Dat is niet helemaal waar. Zo haalde een vriend van mij met z'n p200mmx met v2 en 32mb edo vaak meer fps dan mijn p233mmx met v1 en 64mb sdram.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 16:31
Op maandag 25 juni 2001 18:12 schreef Tampie2000 het volgende:
ik heb een Voodoo 5 5500 aangeschaft neit al te lang geleden, en hij bevalt me nog uitstekend. Als ik voor andere mensen een pc bouw stouw ik der meestal een Voodoo 3 in. goede 2D en redelijke 3D voor minder dan 200 is wel oke! :)
Heb nog een Voodoo 3 3000 TVout AGP voor je liggen.. :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een Voodoo 3 3000 TVout AGP voor je liggen...
Prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 16:31
Op vrijdag 29 juni 2001 19:09 schreef Logitech het volgende:

[..]

Prijs?
Tjah.. zeg het eens.. ze doen zo rond de 100,- a 125,- ..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Pagina: 1