Toon posts:

Tips voor "nieuwe" MacBook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Gisteren heb ik hier een vraag gesteld over wat voor MacBook voor mij geschikt zou kunnen zijn. Uit de reacties bleek een MacBook 15 inch uit 2012 met quadcore het beste te zijn.
Uiteindelijk kwam ik erachter toch een lager budget te hebben, of beter gezegd, het geld ergens anders voor nodig te hebben. Ik heb vandaag een MacBook 13 inch uit 2011 gekocht met SSD schijf en nieuwe accu.
Volgens de verkoper is de OS X schoon geïnstalleerd en alles klaar.
Zou het nodig zijn alles opnieuw te installeren? Hebben jullie wellicht wat beginner tips voor mij (dit is mijn allereerste Mac).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Gewoon lekker genieten. Zie je dingen waar je zeht van hmmm... Dan opnieuw instaleren. Maar ik zeg genieten.
Meeste mensen van tw hebben de
Neiging te kritisch te zijn. Lekker genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:18

guReMcO

Praat mar frysk

Heb zelf geen macbook maar ben het eens met Coldbullet. Ga er gewoon mee aan de slag en als je dingen tegen komt die niet goed werken of je niet wil dan kan je altijd nog opnieuw installeren.

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

En toch zou ik een tweedehands toestel gewoon even wipen. Het is een kleine moeite, kost weinig tijd, vermindert aanzienlijk het risico op zeer nare situaties en het leert je jouw Mac beter begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 22:14
Je kunt zelf de MacBook opnieuw installeren. Dan is alles weer leeg. Maar aangezien het je eerste Mac is zou ik eerst eens kijken hoe het werkt en je het os eigen maken. Daarna een keer wipen kan alsnog maar is geen prio.

Veel plezier met je MacBook!

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Meteen via Boot Camp Windows erop zetten!
Nee hoor, geintje. Wat je al wel zou kunnen doen is even zoeken op EtreCheck. Dit is een gratis tooltje die heel snel en makkelijk je Macbook kan analyseren. Als je eens problemen hebt (of ze juist voor wil zijn) dan kan dit tooltje jou heel makkelijk verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Als ik in 'where is my iphone' kijk staat daar een door mij verkochtte imac nog steeds in. Ik heb de computer zelf geherinstalleerd en uit de dienst gehaald, maar de computer blijft zich zelf opnieuw aanmelden. Kan dus zijn dat je laptop gekoppeld blijft aan een andermans account zo en die kan zien waar jij bent. Begrijp tot op de dag van vandaag niet helemaal waarom dit zo is - maar ik zou een 2ehands mac lekker even voorzien van een frisse installatie :)

En verder wat Coldbullet zegt 'lekker genieten, lekker genieten en vooral lekker genieten' :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
NiGeLaToR schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:10:
Als ik in 'where is my iphone' kijk staat daar een door mij verkochtte imac nog steeds in. Ik heb de computer zelf geherinstalleerd en uit de dienst gehaald, maar de computer blijft zich zelf opnieuw aanmelden. Kan dus zijn dat je laptop gekoppeld blijft aan een andermans account zo en die kan zien waar jij bent. Begrijp tot op de dag van vandaag niet helemaal waarom dit zo is - maar ik zou een 2ehands mac lekker even voorzien van een frisse installatie :)

En verder wat Coldbullet zegt 'lekker genieten, lekker genieten en vooral lekker genieten' :+
Apple koppelt het serienummer nog steeds aan jouw account, omdat je de iMac nooit hebt verwijderd uit jouw Apple account; je hebt hem enkel leeg gemaakt, en niet aangemeld bij iCloud. Je moet daarvoor inloggen op http://supportprofile.apple.com en de iMac verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:32
Een re-install kost niet zoveel tijd als je er toch nog niet's op gezet hebt. CMD-R tijdens het booten indrukken. Een paar keer klikken en 40 minuten wachten. Ik zou dat zelf dus gewoon doen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:46
ZpAz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:20:
Een re-install kost niet zoveel tijd als je er toch nog niet's op gezet hebt. CMD-R tijdens het booten indrukken. Een paar keer klikken en 40 minuten wachten. Ik zou dat zelf dus gewoon doen.
Dat is toch ook wat de verkoper heeft gedaan als ik de OP goed lees?
Gewoon lekker laten dus.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje laat, maar bedankt voor de reacties! Heb hem opnieuw geïnstalleerd, als was het alleen maar om te kijken hoe dat moet.
Hij is niet super snel, maar mijn dagelijkse bezigheden gaan prima. Het meeste gaat nog sneller dan mijn oude mid/high-range computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:46
De CPU in de 13" is niet bijzonder snel, de 15" met quadcore werd natuurlijk niet voor niets geadviseerd.
Daarnaast zijn het sowieso mobile CPU's.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:31:
Beetje laat, maar bedankt voor de reacties! Heb hem opnieuw geïnstalleerd, als was het alleen maar om te kijken hoe dat moet.
Hij is niet super snel, maar mijn dagelijkse bezigheden gaan prima. Het meeste gaat nog sneller dan mijn oude mid/high-range computer.
Tsja dat is niet heel verwonderlijk. Je hebt alle features van de 2012 15" gehalveerd nu. Je hebt een dual core i5 ipv quad i7, je hebt een kleiner scherm met een veel mindere GPU, geen USB3 en BLE4. En dat voor een paar honderd verschil. Had dan even gewacht op de refresh of totdat je genoeg had gespaart voor dit type. De 13" is echt niet krachtig genoeg voor bepaalde typen workload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53

Quakie

quakelen

ThomasG schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:07:
[...]
Apple koppelt het serienummer nog steeds aan jouw account, omdat je de iMac nooit hebt verwijderd uit jouw Apple account; je hebt hem enkel leeg gemaakt, en niet aangemeld bij iCloud. Je moet daarvoor inloggen op http://supportprofile.apple.com en de iMac verwijderen.
Dit is helaas niet waterdicht.. Er staat bij mij al jaren een iMac die ik echt uit mijn support profiel gehaald hebt..
Die komt netjes online, en ik zou hem dus kunnen wipen als ik zou willen.....Tenminste het wordt aangeboden..

Ik teken nergens meer voor

Pagina: 1