Ik ben op zoek naar een oplossing om stabiel internet te krijgen in een pand in een buitengebied.
Er zijn ongeveer 100 apparaten tegelijkertijd online.
Situatie:
Momenteel hebben we twee ADSL(6D/1U) verbindingen. Deze komen samen op een Zyxel USG 100.
Echter valt de verbinding vaak weg en is erg traag door de afstand naar de centale.
ADSL1 modem --
| --------- Zyxel USG 100 -------- LAN
ADSL2 Modem --
ADSL is het enige breedband internet wat we kunnen krijgen. Glasvezel of kabel is er niet.
Straalverbinding valt ook af (IVM een bosrijke locatie moet de mast meer dan 30 meter hoog zijn wat erg prijzig is)
Ik zoek naar een oplossing waarmee we ongeveer 3 jaar vooruit kunnen (Hopende dat over 3 jaar 4G internet hebt zonder datalimiet, of andere oplossingen)
We hebben 8 telefoonlijnen waarvan twee wordt gebruikt voor de huidige ADSL modems.
Mijn vragen:
Er zijn ongeveer 100 apparaten tegelijkertijd online.
Situatie:
Momenteel hebben we twee ADSL(6D/1U) verbindingen. Deze komen samen op een Zyxel USG 100.
Echter valt de verbinding vaak weg en is erg traag door de afstand naar de centale.
ADSL1 modem --
| --------- Zyxel USG 100 -------- LAN
ADSL2 Modem --
ADSL is het enige breedband internet wat we kunnen krijgen. Glasvezel of kabel is er niet.
Straalverbinding valt ook af (IVM een bosrijke locatie moet de mast meer dan 30 meter hoog zijn wat erg prijzig is)
Ik zoek naar een oplossing waarmee we ongeveer 3 jaar vooruit kunnen (Hopende dat over 3 jaar 4G internet hebt zonder datalimiet, of andere oplossingen)
We hebben 8 telefoonlijnen waarvan twee wordt gebruikt voor de huidige ADSL modems.
Mijn vragen:
- Is het nuttig om nog meer ADSL lijnen aan te vragen om meer stabiliteit/snelheid te krijgen ook al gaan de aders van alle ADSL verbindingen door dezelfde kabel? heeft iemand hier ervaring mee?
- Waar moet ik op letten bij het uitzoeken van een loadballancer voor de meerdere ADSL lijnen?
- Heeft het zin om lokaal een transparante proxy server neer te zetten? Welke merken zijn aan te raden voor budget oplossingen?
- Kan ik WAN optimizing toe passen? Waar moet ik hierbij op letten?