Reparatie iPhone 5 front panel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix409
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-01-2024
Mijn vraag
Goedendag!

Ik had laatst een heel nieuw frame, batterij en lcd+digitizer gekocht.

Nu wilde ik net mijn scherm gaan vervangen (die trouwens best veel barsten heeft). Ik trok met het zuigertje de onderkant van het scherm eraf. (Ik plaatste het zuigertje net boven de homebutton)
Toen ik dat had gedaan, kwam ik niet uit bij de batterij, maar bij het andere deel van het scherm op een grijs metalen vlak, waar onderaan ook nog steeds de home button te zien is maar dan zonder de knop zelf.

Hier is een foto van hoe het eruit ziet wanneer het omhoog is getrokken:http://imgur.com/UW47CPK

Nu luidt mijn vraag: Kan iemand mij uitleggen wat er fout is gegaan en hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat heb je zelf al gevonden :) Als je bijvoorbeeld op iFixit kijkt vind je een stap voor stap handleiding hoe je de front panel kunt vervangen. Als ik het zo zie, lijkt het erop dat je de front panel van de rest van de display assembly hebt kapot getrokken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:13
Daedalus schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:50:
Als ik het zo zie, lijkt het erop dat je de front panel van de rest van de display assembly hebt kapot getrokken.
Dat klopt.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix409
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-01-2024
Daedalus schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:50:
Wat heb je zelf al gevonden :) Als je bijvoorbeeld op iFixit kijkt vind je een stap voor stap handleiding hoe je de front panel kunt vervangen. Als ik het zo zie, lijkt het erop dat je de front panel van de rest van de display assembly hebt kapot getrokken.
Volgens mij is dit ook zo :/
Dit heb ik alleen niet gedaan, dit heeft de vorige reparateur gedaan.
Ik weet alleen niet wat de volgende stap is. Ik kom niet verder met andere filmpjes en op google kan ik verder niks vinden over dit probleem :S

Edit: Ik heb het probleem opgelost _/-\o_
Het was ff friemelen, maar het is me gelukt.
Bedankt voor de reacties!

[ Voor 8% gewijzigd door marnix409 op 22-05-2016 12:20 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Misschien makkelijk om de oplossing even te posten.
Ik heb toevallig laatst hetzelfde probleem gehad mijn scherm was gebarsten en ik trok hem omhoog met het zuignapje net boven de homeknop.
zag toen dat alleen het glas naar boven kwam en niet het fram wat daarbij zit en heb toen de zuignap verplaats en hem zo gelijdelijk eruit gehaald.

denk dat jij met een plastic hulpstuk het frame eruit gepriegeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Als je een iPhone vijf wil monteren pak dan een metalen spudger of klein plamuurmes wat nog goed scherp is. Links onder tussen frame en behuizing kan je dan het geheel eruit wippen zonder schade achter te laten. Ik gebruik nooi een zuignap omdat de barsten er voor zorgen dat er alsnog lucht onder komt en daarnaast kan je dan de hele boel kapot trekken. Als het LCD nog werkt levert het nog steeds geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
supersnathan94 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:31:
Ik gebruik nooi een zuignap omdat de barsten er voor zorgen dat er alsnog lucht onder komt en daarnaast kan je dan de hele boel kapot trekken.
Ik heb laatst ergens gelezen dat je bijvoorbeeld bij 'scherven' het scherm kan afplakken met plakband. Hierdoor trek je niet aan het glas waardoor je alleen maar scherven hebt.
Als het LCD nog werkt levert het nog steeds geld op.
Die kun je weer verkopen aan een bedrijf als recycling ofzo? :?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Vincitore schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:16:
[...]

Ik heb laatst ergens gelezen dat je bijvoorbeeld bij 'scherven' het scherm kan afplakken met plakband. Hierdoor trek je niet aan het glas waardoor je alleen maar scherven hebt.

[...]

Die kun je weer verkopen aan een bedrijf als recycling ofzo? :?
Het risico dat je het hele toestel uit elkaar trekt en daarbij kabels scheurt of inwendig kapot maakt is behoorlijk groot met die methode.

En ja die kan je verkopen. Een paar maanden terug ongeveer voor €10 p/stuk. Das toch leuk als je er 3-400 hebt liggen. Momenteel zijn ze echter weer gedaald in orijs naar ongeveer €2 p stuk. Nog steeds niet slecht overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
supersnathan94 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:53:
[...]

Het risico dat je het hele toestel uit elkaar trekt en daarbij kabels scheurt of inwendig kapot maakt is behoorlijk groot met die methode.
Ja dat is waar en dan ben je verder van huis natuurlijk. Better safe then sorry :+
En ja die kan je verkopen. Een paar maanden terug ongeveer voor €10 p/stuk. Das toch leuk als je er 3-400 hebt liggen. Momenteel zijn ze echter weer gedaald in orijs naar ongeveer €2 p stuk. Nog steeds niet slecht overigens.
Ik ken allen Voputech van naam die ze koopt, maar geen ervaring mee. Dat werkt dus prima?
300x €2 is ook niet verkeerd, leuke bijverdienste.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Vincitore schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:09:
[...]

Ja dat is waar en dan ben je verder van huis natuurlijk. Better safe then sorry :+

[...]

Ik ken allen Voputech van naam die ze koopt, maar geen ervaring mee. Dat werkt dus prima?
300x €2 is ook niet verkeerd, leuke bijverdienste.
Klopt bij Voputech kan je je Lcds verkopen.
Afhankelijk welk type scherm kun je toch nog aardig wat geld voor vangen.

Ik zeg er wel bij , het lcd moet wel 100% functioneren en alle pixels moeten nog in takt zijn.

Lcds worden ook zorgvuldig getest bij hun.

1 schermpje is niet relevant , maar 100 of 200 zou inderdaad wel rendabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
frankym schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:30:
[...]

Klopt bij Voputech kan je je Lcds verkopen.
Afhankelijk welk type scherm kun je toch nog aardig wat geld voor vangen.

Ik zeg er wel bij , het lcd moet wel 100% functioneren en alle pixels moeten nog in takt zijn.

Lcds worden ook zorgvuldig getest bij hun.

1 schermpje is niet relevant , maar 100 of 200 zou inderdaad wel rendabel zijn.
Ja zij moeten er natuurlijk ook nog wat mee kunnen om te repareren. Maar bij 100-200 stuks rendabel, dan moet ik nog even doorsparen haha!!

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Nouja. Je kan natuurlijk ook een dealtje sluiten met de lokale afghaan voor iets minder pstuk, maar wel in kleinere aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ja dat is waar natuurlijk. Alle extra dingetjes zijn weer mooi meegenomen natuurlijk, anders doe je er toch niks mee :)

Stats

Pagina: 1