Toon posts:

Gskill compabiliteit met MSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil wat meer ram kopen aangezien ik 8 GB weinig vind en zoek dus een 2x 8GB set. Aangezien ik hier niks vanaf weet ben ik maar wat gaan rondgooglen en kwam erachter dat Gskill vaak goede beoordelingen krijgt. Alleen, volgens de gskill site is mijn motherboard totaal niet compatible met hun ram geheugens.

Mijn motherboard specs zijn als volgt:

MSI H97 PC mate
Intel® H97 Express chipset

Volgens andere sites (https://pcpartpicker.com/...=1500&s=301600&Z=16384002) is mijn motherboard wel compatible, maar ik vraag het graag eerst even aan jullie zodat ik geen miskoop van 80 euro heb :)

Alvast bedankt!

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 09:16
Er zijn ook andere goede merken.

Verwijderd

Welk ram zit er nu in?

Verwijderd

Topicstarter
Repel Steel schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:15:
Er zijn ook andere goede merken.
Wat is aan te raden? Ik weet vrij weinig van ram merken. Zag vooral dat Gskill over het algemeen een goed merk lijkt vergeleken met de verhalen die ik over HyperX/Corsair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker waar ik dit zie. Had er laatst naar gezocht maar kwam niet verder dan het feit dat ik 8GB DD3 heb.

Speccy:
Memory slots
Total memory slots 4
Used memory slots 2
Free memory slots 2
Memory
Type DDR3
Size 8192 MBytes
Channels # Dual
DRAM Frequency 799.9 MHz
CAS# Latency (CL) 9 clocks
RAS# to CAS# Delay (tRCD) 9 clocks
RAS# Precharge (tRP) 9 clocks
Cycle Time (tRAS) 24 clocks
Command Rate (CR) 2T
Physical Memory
Memory Usage 86 %
Total Physical 7.94 GB
Available Physical 1.11 GB
Total Virtual 18 GB
Available Virtual 4.67 GB
SPD
Number Of SPD Modules 2
Slot #1
Slot #2

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2016 18:25 ]

Verwijderd

Dan haal er toch even een reepje uit! Er zit een stickertje op met het typenummer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat aan te raden is? De QVL van je moederbord te volgen in geval van twijfel...
https://www.msi.com/Mothe...-PC-Mate.html#support-mem

MSI heeft niet voor niets een heel kopje compatibility op hun site staan :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 20:08:
Wat aan te raden is? De QVL van je moederbord te volgen in geval van twijfel...
https://www.msi.com/Mothe...-PC-Mate.html#support-mem

MSI heeft niet voor niets een heel kopje compatibility op hun site staan :o
Die lijst is al in vijf jaar niet ge-update. Heb inmiddels ook al uitgevonden dat het compatible is :).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:02:
[...]

Die lijst is al in vijf jaar niet ge-update. Heb inmiddels ook al uitgevonden dat het compatible is :).
:?

Het gaat om een moederbord-specifieke lijst voor jouw moederbord, een moederbord dat nog geen twee jaar oud is, dus vijf jaar is onzin...

Dat dergelijke lijsten niet geupdate worden heeft te maken met de hoeveelheid werk dat erin zit. Bovendien: het is toch onzinnig nieuw RAM in een 2e hands systeem te zetten.

Ik zou toch terughoudend zijn met concluderen dat RAM compatibel is omdat er een of ander DIMM van zelfde merk OK zou zijn. Muv de chipbakkers zelf (Samsung, Infineon, Hynix etc) doen de DIMMbakkers niet veel meer dan RAM chips opkopen, op hun PCB plakken en er (te) vaak een idioot heatsink op doen. Ze kopen in bij meerdere chipbakkers, dus verschillende DIMMs van zelfde merk, zelfs DIMMs met bijna zelfde typenr, kunnen totaal andere chips van andere vendor komen en dus ook totaal andere compatibility eigenschappen hebben. Je moet echt op niveau van exacte typenr van een DIMM kijken om enige conclusies te kunnen trekken.

Nu, niet getest wil zeker niet automatisch zeggen niet compatibel, maar als je ongeteste DIMMs koopt, hou er altijd rekening mee dat het raak kan zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1