Interne 6GB HDD voor opslag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
Ik zoek een 6TB HDD voor bij in te bouwen in mijn huidige pc. Deze zou specifiek dienen als opslag voor films. Momenteel gebruik ik enkele externe HDD's maar ik zou alles op 1 grote schijf willen zetten. Waarom intern, dit is gebruiksvriendelijker en sneller toegankelijk om iets op te zoeken en over te zetten.

Mijn budget is om en bij de 300E, mag iets meer zijn maar liever iets minder.

Een voorkeur heb ik niet echt, alleen hoor ik wel veel goede dingen over een WD Red maar die is wel meer NAS gericht. Echter heb ik zo al 1 van 2TB reeds ingebouwd zitten, ook als opslag.

Mijn huidig gebruikt systeem is :

- Intel i5 3550
- ASRock H77 Pro4/MVP
- 2x 4GB DDR3 1600 Corsair Vengeance
- AMD Radeon HD 7850
- Sharkoon WPM600 Bronze 600W ATX
- Crucial M4 128GB
- Seagate Raptor 1TB
- WD Red 2TB
- Windows 7

[ Voor 0% gewijzigd door ikbenben op 21-05-2016 18:16 . Reden: GB moest TB zijn ]

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Weet je zeker dat je GB's bedoelt waar je dit zegt? 1, 2 en 6GB klinkt meer als maten voor een USB stick of héle oude HDD's :p

Maar voor de 6TB schijven, leef je uit in de pricewatch
Gezien de toepassing zou een WD Blue het beste bij je passen, of Black als je wat extra geluid oké vindt voor extra fabrieksgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
TB uiteraard :p Vandaag de vroege ploeg gehad en ik heb wat last van vermoeidheid :p

Prijzen ben ik min of meer van de hoogte, het gaat hem eigenlijk meer om welk merk de aanrader is. Ik lees hier en daar echter dat de uitval bij WD en Seagate hoger is tov Toshiba en HGST. Ik heb beide al in mijn systeem zitten en voorlopig heb ik nog nergens problemen mee gehad (hopelijk blijft dit zo).
Ze worden wel niet gebruikt als systeem schijf (incl. de 6TB) dus ik vermoed dat de levensduur dan sowieso wel langer zal zijn.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In mijn PC heb ik 2 stuks 1TB SSD's zitten voor het OS, belangrijke data en spellen. Voor video heb ik een 6TB Red. De schijf is vrij stil en zou ook betrouwbaar moeten zijn. Tot nu toe geen problemen in anderhalf jaar tijd en het bevalt prima.

Wil je de beste betrouwbaarheid zou je voor HGST kunnen gaan, statistisch doen die het zo'n beetje het beste waarbij Seagate het minst betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:16:
In mijn PC heb ik 2 stuks 1TB SSD's zitten voor het OS, belangrijke data en spellen. Voor video heb ik een 6TB Red. De schijf is vrij stil en zou ook betrouwbaar moeten zijn. Tot nu toe geen problemen in anderhalf jaar tijd en het bevalt prima.

Wil je de beste betrouwbaarheid zou je voor HGST kunnen gaan, statistisch doen die het zo'n beetje het beste waarbij Seagate het minst betrouwbaar is.
Die Red's zijn bedoelt voor in NAS systemen. Dus minder geschikt om telkens aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Whatson schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:20:
[...]

Die Red's zijn bedoelt voor in NAS systemen. Dus minder geschikt om telkens aan en uit te zetten.
De mijne draait ook constant als de PC aan staat. Heb er een hekel aan als de HDD moet opspinnen als ik er iets mee wil doen. Tuurlijk gaat de PC iedere dag aan en uit, maar in Windows blijft ie gewoon lekker draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
De HGST NAS 6TB HDD is betaalbaar (maar weer een NAS HDD) maar de Ultrastar vind ik dan weer net iets te duur.
Als ik geen NAS HDD neem dan blijft er enkel nog de Toshiba X300 en WD Blue over onder de 300E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ikbenben schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:26:
De HGST NAS 6TB HDD is betaalbaar (maar weer een NAS HDD) maar de Ultrastar vind ik dan weer net iets te duur.
Als ik geen NAS HDD neem dan blijft er enkel nog de Toshiba X300 en WD Blue over onder de 300E.
De WD Blue is ook een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik heb uiteindelijk toch voor de Toshiba X300 gekozen. Deze heeft toch iets hogere rea en write speeds dan de WD Blue en zou zeer betrouwbaar zijn.

Pagina: 1