Betonlook badkamer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoran123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 09:00
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met het uitzoeken wat mijn opties zijn voor mijn badkamer muren.

Nu ben ik erover uit dat ik een betonlook wil hebben.

Ik ken het principe van Beton Ciré.
Alleen om daar een oppervlakte van 36m2 mee te doen vind ik erg prijzig.
alles in 1 kit daarvoor kost rond de 1000,-

Weet iemand of er andere opties voor zijn? Goedkopere opties waarmee je dezelfde uitstraling krijgt.
En waarmee het water/vocht bestendig is.

Groetjes,
Bjorn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

€27,77 per m2 incl materiaal en plaatsing; daar kun je geen tegels voor laten zetten; maar dit is geen antwoord op je vraag.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoran123
Alleen de 27,77 is zonder plaatsing.
Dit is puur de materiaal kosten.

ik heb wel een alternatief gevonden bij de Praxis,
https://www.praxis.nl/ver...t-basislaag-2-5kg/2152858

Dit is een soort muurverf die beton effect geeft.

Alleen denk ik dat dit niet geschikt is voor badkamers.

Is er een coating die je over dit soort materiaal heen kan verven waarbij het zijn matte uitstraling behoudt maar wel waterdicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders gewoon proberen, heb nog nooit speciale verf voor de badkamer gebruikt. Mij te duur. Smeer er altijd gewoon latexverf muurverf op. Iig het deel waar geen tegels zitten. Maarja een badkamer zonder tegels lijkt me dan ook helemaal niks

Gepolijst beton is ook mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-08 13:37
Hier zelf de badkamer getadelakt, pokke werk, maar wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:55:
Anders gewoon proberen, heb nog nooit speciale verf voor de badkamer gebruikt. Mij te duur. Smeer er altijd gewoon latexverf muurverf op. Iig het deel waar geen tegels zitten. Maarja een badkamer zonder tegels lijkt me dan ook helemaal niks

Gepolijst beton is ook mooi
boven op de muur is een beetje tex prima in een badkamer. Maar waar je douch en je bad is zorgen normaal je tegels + voegwerk voor een waterdichte schil.

Ik zou dan ook zeker niet gaan experimenteren met betonlook verf. Bovendien vind ik 1000EU voor 36m2 nog niet eens zo heel duur. Zeker niet zo duur als waterschade. Ik weet niet of er goedkopere alternatieven zijn. Maar ik zou zeker niet iets proberen dat zichzelf niet heeft bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoran123
AtomicShockwave schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:07:
[...]

boven op de muur is een beetje tex prima in een badkamer. Maar waar je douch en je bad is zorgen normaal je tegels + voegwerk voor een waterdichte schil.

Ik zou dan ook zeker niet gaan experimenteren met betonlook verf. Bovendien vind ik 1000EU voor 36m2 nog niet eens zo heel duur. Zeker niet zo duur als waterschade. Ik weet niet of er goedkopere alternatieven zijn. Maar ik zou zeker niet iets proberen dat zichzelf niet heeft bewezen.
Met tex bedoel je de link die ik stuurde? of bedoel jij daar wat anders mee?
ik zou daar ook een combinatie van kunnen maken.
Tex/muurverf op de plekken waar minder vochtig is en echte beton Cire aanschaffen voor alleen gedeelte waar echt nat word en gedoucht wordt.
liedetector schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:58:
Hier zelf de badkamer getadelakt, pokke werk, maar wel mooi
@liedetector heb jij dat ook op plekken gedaan waar het dus echt nat word? Zoals een inloopdouche?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-08 13:37
bjoran123 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:52:
[...]

[...]

@liedetector heb jij dat ook op plekken gedaan waar het dus echt nat word? Zoals een inloopdouche?!
jazeker! dus geen tegels meer, nergens behalve op de vloer, zelfs de badkamermeubels van qboard gemaakt en die in de Tadelakt gezet

[ Voor 27% gewijzigd door liedetector op 25-05-2016 09:46 ]

Pagina: 1