Toon posts:

PC voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag een nieuw systeem, maar ik heb geen idee welke videokaart ik erin moet zetten en of ik mijn oude voeding nog moet gebruiken (6 jaar oud).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video's bewerken met Sony Vegas Pro 12/13

Wat mag het systeem gaan kosten?
400-500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
HDD: pricewatch: Seagate Desktop HDD, 1TB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil videos goed kunnen bewerken in HD. Renderen van 5-10 minuten videos graag in een uur. Geen haperingen tijdens het bewerken. Gamen doe ik niet.

Mijn 'droom': Ik start mijn PC op (hoelang dit duurt maakt me niet zoveel uit). Open Sony Vegas. Importeer mijn video's. Bewerk zonder haperingen. Daarna render ik de video. Waarbij ik ook nog YouTube kan checken en kan browsen zonder dat alles lagt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 239,75€ 239,75
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master Silencio 352€ 57,95€ 57,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 401,60

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie wat feedback kunnen geven en mij kunnen vertellen wat een goede videokaart is!

Bedankt:)

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:28:
Renderen van 5-10 minuten videos graag in een uur.
Dat is afhankelijk van heel veel factoren, oa wat voor effects je allemaal toevoegd aan je video.
Ook de (kwaliteit)settings van het renderen zelf is bepalend voor de duur.
En uiteraard de video zelf: SD / HD / 4k, etc.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• PROCRASTINATOR
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-02-2024
Waarom overklokbaar cpu? Als moederbord geen Z170 chipset heeft. Verder is een i7 aan de raden door hypertreating, die renderen aanzienlijk sneller maakt.

Verwijderd

Topicstarter
GoT schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:13:
[...]

Dat is afhankelijk van heel veel factoren, oa wat voor effects je allemaal toevoegd aan je video.
Ook de (kwaliteit)settings van het renderen zelf is bepalend voor de duur.
En uiteraard de video zelf: SD / HD / 4k, etc.
Ja dat is waar, laat ik het anders zeggen ik maak videos in 1080HD (of ik ooit van plan ben om 4k te schieten weet ik niet..). Meestal gebruik ik wat kleurbewerking en tekst (vlog achtige videos). Dus meestal geen gekke effecten etc...

En over die overklokbare cpu.. Ik weet er allemaal niet zoveel van dus ik heb een opzetje gemaakt op basis van de BBG's.. Hulp is welkom!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Als je niet gaat overklokken kun je de processor vervangen door de pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed. Is hetzelfde als de 6600k, maar dat wat lager geklokt en de functie tot overklokken is weg. Daardoor is hij flink goedkoper.

Informaticus of vakkundig Googler?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vegas heeft ook goede gpu acceleratie. Ik neem aan dat bijv kleurcorrectie ook als gpu effect afgehandeld wordt. Ik zou zeker kijken of ik er een basis AMD gpu'tje in kan zetten. Betere werkervaring en betere rendertijden.

specs

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

AMD of Nvidia maakt in principe weinig uit: YouTube: AMD vs Nvidia for Video Rendering - Adobe Premiere and Media Encoder

Wel komt de Nvidia GTX 1080/1070 binnenkort uit, ik zou daarop wachten.
(Momenteel wacht ik ook daarop: inventaris: WhitePowah)

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• maratropa
  • Niet online
GoT schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:25:
AMD of Nvidia maakt in principe weinig uit: YouTube: AMD vs Nvidia for Video Rendering - Adobe Premiere and Media Encoder

Wel komt de Nvidia GTX 1080/1070 binnenkort uit, ik zou daarop wachten.
(Momenteel wacht ik ook daarop: inventaris: WhitePowah)
Maar dat is premiere, die resultaten durf ik niet toe te passen op Vegas. Ik begreep van anderen dat AMD daar de voorkeur heeft.

specs

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
TheTinusNL schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 20:22:
Als je niet gaat overklokken kun je de processor vervangen door de pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed. Is hetzelfde als de 6600k, maar dat wat lager geklokt en de functie tot overklokken is weg. Daardoor is hij flink goedkoper.
Een 6400 heeft aanzienlijk minder snelheid dan een 6600. En het is niet zoals bij games dat het maar 3 fps oplevert, maar bij videobewerking betekend meer kloksnelheid ook daadwerkelijk meer performance. Then again een 6500 is wel bijna net zo snel als een 6400, dat lijkt me een goeie gulden middenweg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er dus net achter dat gpu niet zoveel te maken heeft met renderen. Heb nu dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 176,95€ 176,95
1MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 462,80

• maratropa
  • Niet online
Juist wel, een gpu doet het renderwerk van de effecten, en de cpu doet het encoden. (al heb je encoders die met de gpu werken en kan een cpu ook effecten renderen) Maar ik neem aan dat je daarom toch een gpu er bij het gedaan?

Ik zou iig wel even goed googlen op welke gpu voor vegas geschikt is, ik heb hier recent nog mensen gehoord met problemen met recente nvidia gpu's. En dat AMD gezien het hele opencl verhaal wat meer snelheid geeft per euro..

https://www.studio1produc...ticles/SonyVideoCards.htm

specs

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb het doorgelezen en kom uiteindelijk hier op uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 176,95€ 176,95
1MSI R7 370 Gaming 2GB€ 146,-€ 146,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 484,80

• TheTinusNL
  • Niet online
Niet even wachten op de nieuwe AMD/Nvidia kaarten?
Als je wat geduld hebt krijg je dan waarschijnlijk meer plezier betreft de grafische kaart voor hetzelfde prijsje. Of de tweedehands prijsjes dalen lekker waardoor een flink overklok setje mogelijk wordt.

Verwijderd

Topicstarter
TheTinusNL schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:37:
Niet even wachten op de nieuwe AMD/Nvidia kaarten?
Als je wat geduld hebt krijg je dan waarschijnlijk meer plezier betreft de grafische kaart voor hetzelfde prijsje. Of de tweedehands prijsjes dalen lekker waardoor een flink overklok setje mogelijk wordt.
Net even rondgekeken op internet niet helemaal zeker welke dat zijn. Zijn het de ADM Radeon 400 series?
Ze zeggen dat deze in de zomer uitkomen.

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:10:
[...]

Net even rondgekeken op internet niet helemaal zeker welke dat zijn. Zijn het de ADM Radeon 400 series?
Ze zeggen dat deze in de zomer uitkomen.
Yep, AMD's Polaris kaarten zijn de R7 en R9 4xx kaarten. 1 juni houden ze een presentatie, daar wordt misschien al een introductie gedaan.
Nvidia komt in ieder geval met de GTX1070 officieel op 10 juni, wat ook zal zorgen voor wat leuke dalingen in tweedehands prijsjes.

Pagina: 1