Aankoopadvies goede koptelefoon voor pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:04
Hoi allen,

Ik had afgelopen week aanvankelijk een interessante deal gezien voor een Beyerdynamic custom one pro plus. Ondertussen zijn er echter een tweetal alternatieve bijgekomen, en twijfel ik welke ik best kan kopen. De koptelefoon zal uitsluitend thuis gebruikt worden, bijna uitsluitend voor gebruik in combinatie met m'n desktop (luisteren van muziek). Momenteel heb ik enkel een geïntegreerde kaart op m'n mobo (Realtek ALC1150) maar ik overweeg om er een aparte geluidskaart bij te zetten in de toekomst. Open of gesloten koptelefoon maakt me niet uit, aangezien ik toch alleen in m'n bureau zit ;)

Ik zoek een?
Koptelefoon.

Wat is je budget?
Flexibel budget. Liefst niet te duur (€100 - €200)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te beluisteren op m'n desktop pc. Games speel ik nauwelijks, films bekijk ik in de huiskamer op m'n TV.

Wat heb je zelf al gevonden?
Oorspronkelijk was m'n oog gevallen op de Beyerdynamic Custom One Pro die ik voor ongeveer €85 kan kopen. Ondertussen is daar ook de Philips Fidelio L2 bijgekomen (€93), de Beyerdynamic DT 770, 32 Ohm (€85), en de Beyerdynamic DT 880 Premium, 32 Ohm (€118)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vermoed dat de Beyerdynamic COP Pro en de Philips dicht bij elkaar liggen, met een licht voordeel voor de Philips (als ik zo verschillende reviews mag geloven). Waar moet ik de DT 770 pro situeren in vergelijk met deze 2: beter of slechter?
Is de DT880 Premium de meerprijs waard, of gewoon lekker voor de Philips, COP of DT770 pro gaan?

Dank alvast!

[ Voor 8% gewijzigd door melwasul op 21-05-2016 21:52 ]

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om muziek op PC/smartphone te beluisteren gebruik ik de Plantronic Backbeat Pro. Uitstekende en veelzijdige bluetooth koptelefoon. Veel bedieningen op toestel zelf. Zeer goede klank en ondanks gewicht zeer comfortabel. Lange batterijduur. Zowel met of zonder draad te gebruiken.
pricewatch: Plantronics BACKBEAT PRO (Paars, Zwart)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
melwasul schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:47:
Open of gesloten koptelefoon maakt me niet uit, aangezien ik toch alleen in m'n bureau zit ;)
Ik zou daar toch even naar gaan luisteren. Er zit nogal een verschil tussen open en gesloten qua geluid.

Zelf heb ik een DT770 Pro 250Ohm en mijn vriendin een Custom One Pro Plus.

Op mijn pc heb ik een Schiit Magni versterkertje hangen, dat klinkt leuk, maar eigenlijk moet die 250 Ohm meer sap krijgen zegmaar.

De COP op de pc van mn vriendin hoor je toch echt dat daar een baggergeluidskaart in zit. Die doet het echt stukken beter op mijn pc. Dus zij moet eigenlijk ook een ampje erbij hebben. Of een betere geluidskaart.

Maargoed, ga gewoon luisteren zou ik zeggen; zeker tussen het verschil open en gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
Dit is een hele goedkope, maar toch goede koptelefoon http://tweakers.net/product/352778/philips-shl3300/
Hij zit wel irritant als je hem lang draagt en gaat op den duur zelfs pijn doen, dus als je hem uren per dag moet dragen zou ik een kopen die comfortabeler is. Je kunt deze koptelefoon testen bij de mediamarkt als je me niet gelooft, hij was beter dan alle andere koptelefoons die ik daar getest heb. Dat waren koptelefoons van ongeveer 20 - 150 euro en ook de Beats By Dre van 200 - 300 euro die complete bagger zijn, zeker voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:04
Hoi!

Bedankt voor de info. Luisteren zou idd de beste optie zijn, ware het niet dat er in mijn directe omgeving geen mogelijkheid voor is (woon in Oostenrijk, bergen)... :/

Heb me ondertussen wat verder ingelezen in de materie, en ben hierdoor niet meer overtuigd of een 32 Ohm versie de beste keuze is (voor niet-mobiel gebruik). Heb ook al aan de DT 770 Pro 250 Ohm versie gedacht (die hier al genoemd werd door vosss), maar het feit dat dit een gesloten hoofdtelefoon is schrikt me wat af (misschien onterecht?).

Momenteel staat trouwens op iBood een Fischer FA-003 Ti. Hier zijn niet veel reviews over te vinden, maar de reviews die je vindt zijn positief. Misschien is dit ook het overwegen waard?

Dillema dilemma... :? :)

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
Je hebt ook nog deze
http://www.head-fi.org/t/...-only-39-99#post_12588074
http://www.wehkamp.nl/Zoe...rpp=96&Blocks=0&View=Grid

Misschien ook een goede keuze, hij heeft goede reviews en is van goede kwaliteit materiaal gemaakt. Daarnaast kost hij maar 33 euro.
Pagina: 1