Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto backup van data op Android telefoon via wfi naar PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.238 views

Vraag

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik ben al een tijd op zoek naar een app om een automatische backup te realiseren tussen mijn Android telefoon en mijn PC.

Wat ik wil, heel eenvoudig: als ik thuis kom, en mijn PC staat aan, dan moet mijn Android telefoon via wifi connectie maken en de nieuwe bestanden in mappen op de telefoon die ik aanduid (dus: foto's en videos), backuppen naar de PC. Automatisch, zonder dat ik me daar zorgen moet over maken, beetje zoals SyncBack op PC dus.

Blijkt wel moeilijk te vinden blijkbaar. Ik wil gerust een paar Euri neertellen voor een app.

Het dichtste kwam nog Airdoid, die via wifi een connectie legt tussen de telefoon en de PC. Ik kan data via wifi backuppen maar het lukt me niet om dat automatisch te laten gebeuren.

Iemand een idee? Lijkt me niet zo'n spectaculair moeilijk iets wat ik wil toch?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:51

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dropbox? OneDrive? Ben persoonlijk erg te spreken over Dropbox, zeker icm de appjes voor mijn NAS en Pogoplug.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• demichel
FooLsKi schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:47:
Dropbox? OneDrive? Ben persoonlijk erg te spreken over Dropbox, zeker icm de appjes voor mijn NAS en Pogoplug.
Dropbox/OneDrive, OK, maar ik wil het graag in eerste instantie naar mijn lokale PC.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55

Detmer

Professioneel prutser

Ik maakte vroeger een complete backup van mijn telefoon naar mijn nas met de app 'Sweet Home Wifi Picture Backup'. Hier zitten o.a. de instellingen op 'zodra verbonden met wifi-netwerk X, maak back-up' of 'zodra aan lader, maak back-up'.

Wellicht kun je deze eens proberen (is gratis te downloaden)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:32
Wat je zou kunnen doen is met Tasker en Foldersync een profiel maken welke alle mappen synchroniseert die jij wilt. Zo heb ik mijn telefoon backup ingesteld. Samen met een mooi menuutje.

https://onedrive.live.com...ds&v=3&ithint=photo%2cpng

Zo heb ik het gemaakt.
Dit kun je natuurlijk automatiseren door aan te geven dat ie dit moet doen als je op je eigen wifi zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Ikkuh84 op 21-05-2016 10:53 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• demichel
Detmer schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:52:
Ik maakte vroeger een complete backup van mijn telefoon naar mijn nas met de app 'Sweet Home Wifi Picture Backup'. Hier zitten o.a. de instellingen op 'zodra verbonden met wifi-netwerk X, maak back-up' of 'zodra aan lader, maak back-up'.

Wellicht kun je deze eens proberen (is gratis te downloaden)
Aha, schitterend, da's wat ik nodig heb. Probeer ik straks! Bedankt!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Prima te doen met FolderSync. Ik gebruik de gratis versie. Eén keer de mapjes instellen en geen omkijken naar.

Verwijderd

De Android-overdracht apparaatgegevens was een lange vraag, ik denk dat het erg handig om een mobiele telefoon bestandsoverdracht en back-up app gebruiken om te helpen. Slechts een paar eenvoudige stappen om alles van uw telefoon naar de computer. Het is niet automatisch, moet u uw telefoon aan te sluiten op de computer.

• rens-br
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Oude topics kicken voor spammen is niet toegestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 09:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.