Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

scanner scant donkere strepen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Ik heb een probleem met mijn all in 1 printer (Kodak ESP 2170)

De scans zijn altijd te donker. Om een voorbeeld te geven heb ik hieronder een scan gemaakt terwijl er niks op de glasplaat lag. Je zou verwachten dat de scan dus gewoon wit is.

Ik gok op een hardware probleem, heeft iemand nog iemand ideeën over hoe dit op te lossen zou kunnen zijn ?
Afbeeldingslocatie: http://dominicr.ddns.net/KodakAiOScan.jpg

Beste antwoord (via dominicr op 23-05-2016 16:17)

• wmac
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:50
De CCD ontvangt het gereflecteerde licht van de scanner lamp. Als iets in de lichtbaan het licht tegenhoud of verzwakt zal de CCD op die plek minder licht ontvangen.
In jouw geval is de lamp of spiegels of lens ( voor zover aanwezig) vuil. De donkere banen die je ziet zijn vervuiling op lamp/lens/spiegels. De zwarte pikkeltjes is vervuiling van de glasplaat.
De oplossing is dat je de glasplaat moet verwijderen en de lichtbaan moet schoonmaken. En daarna de onderkant van de glasplaat reinigen en daarna de glasplaat monteren en de bovenkant reinigen.
Je kan het doen met een niet pluizige doek met wat zuivere alcohol

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• wmac
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:50
De CCD ontvangt het gereflecteerde licht van de scanner lamp. Als iets in de lichtbaan het licht tegenhoud of verzwakt zal de CCD op die plek minder licht ontvangen.
In jouw geval is de lamp of spiegels of lens ( voor zover aanwezig) vuil. De donkere banen die je ziet zijn vervuiling op lamp/lens/spiegels. De zwarte pikkeltjes is vervuiling van de glasplaat.
De oplossing is dat je de glasplaat moet verwijderen en de lichtbaan moet schoonmaken. En daarna de onderkant van de glasplaat reinigen en daarna de glasplaat monteren en de bovenkant reinigen.
Je kan het doen met een niet pluizige doek met wat zuivere alcohol

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Bedankt voor het antwoord, ik zal kijken of ik bij de CCD kan komen zonder de boel te slopen.