Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik zoek een?
Telefoon met volgende features:

Must:
- dualsim
- 2GB RAM
- 16GB internal storage
- 1280x720 scherm
- 4G LTE met 800, 1800 en 2600MHz support (momenteel gebruik ik Vodafone voor data)
- 5GHz WiFi support
- niet groter dan 5.5"
EN
- mogelijkheid custom ROM erop te zetten en/of (liefst en, want eigenlijk geen zin in hackwerk erop) regelmatige updates van fabrikant.

Nice to have:
- 3GB of meer RAM
- uSD-slot
- 1920x1080 scherm (meer vreet accu dus juist minder gewenst)
- 4G LTE met 900MHz support (voor als ik ooit naar T-Mobile overstap)
- WiFi-ac
- Goede camera (vooral: acceptabele foto's bij weinig licht)
- lange accuduur
- <5.5"
-fysiek toetsenbord - I wish ;w

Wat boeit me verder totaal niet:
- aantal cores
- aantal MHz
- GPU prestaties
(alles wat aan de overige eisen voldoet is minimaal 1.2GHz quadcore en dat is zat voor mij, speel toch geen spellen op m'n telefoon, video kijken evenmin)
- vormgeving (het zit in m'n zak of aan m'n oor)

Wat is je budget?
Staat niet geheel vast, maar als het onder de EUR 300 kan, dan ben ik tevreden en als het onder de EUR 200 kan ben ik blij. Meer dan EUR 450 wil ik zeker niet uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
90%, bellen en internetten. Overige 10% is Android apps, maar het gaat vooral om connectivity zaken en af en toe iets voor m'n werk testen. 5GHz is om die reden ook noodzakelijk.

Toelichting voor waarom ik focus wil op updates: ik heb nu bijna twee jaar een Huawei Ascend G700. Eisen waren destijds vergelijkbaar, alleen was de combo dualsim + 4G + min 2GB RAM onhaalbaar, dus heb ik toen 4G laten schieten. Resultaat was een toestel waar ik toen mee tevreden was, maar die niet een firmware update heeft gekregen van Huawei en met een Mediatek CPU waar geen stock ROMs of custom (Cyanogen etc) builds voor waren. Ik zit dus nu nog met Android 4.2.1. Dat betekent niet alleen dat ik wat toeters en bellen mis, maar vooral ook dat a) ik een wandelende security vulnerability ben en b) dat de stabiliteit steeds afneemt - zelfs onderdelen van Google apps crashen omdat zij wel updates krijgen en lang niet meer geoptimaliseerd zijn voor 4.2.1.

Druppel die emmer doet overlopen is dat hardware nu ook achteruit gaat - de uUSB poort is erg slapjes en de telefoon kan niet meer betrouwbaar van of naar uSD lezen/schrijven. Maar die zaken hebben ws meer met mijn gedrag dan met iets inherents aan de telefoon te maken. M'n problemen zijn met de software, niet de hardware.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik m'n 'must' lijst in Pricewatch gooi min de LTE frequenties (dat is een zooitje...) vind ik veel, maar als ik dan de voor mij zeer relevante 800MHz band (20) erbij zoek (vnl op GSMArena, maar evt elders) vind ik welgeteld één overblijver onder de EUR 300, de Wiko Fever 4G.

pricewatch: Wiko Fever 4G Grijs, Zwart
Mooie prijs en lijkt aan alles te voldoen, maar helaas blijken de PW-specs niet te kloppen - dit ding heeft geen 5GHz WiFi-support en valt dus ook af :/

Hou ik over: duurdere toestellen (beide EUR 300-350, dus nog te overzien)
pricewatch: Asus Zenfone 2 (ZE551ML, Z3580) 32GB Grijs
- voldoet aan alle 'must' specs, levert erg veel RAM en opslag, enig minpunt is formaat.

pricewatch: Honor 7 16GB Zilver
- voldoet aan alle 'must' specs en aan alle harde 'nice-to-have', maar ik wantrouw Huawei sterk op vlak van upgrades en een obscure HiSilicon Kirin CPU stelt me allerminst gerust op dat vlak.

Welke vragen heb je hier nog over?

Hamvraag: klopt het dat dit de enige telefoons zijn die onder de EUR 450 aan al m'n 'must' eisen voldoen :?

Zo ja lijkt me de keuze eenvoudig: Asus pompt aan de lopende band updates eruit voor de Zenfone 2, en er zijn volop stock ROMs en mods (Cyanogen) voorhanden, dus al stopt Asus ermee is er een levendige community. Voor de Honor 7 zijn zo te zien twee updates verschenen (al beter dan met de G700...) maar qua community zie ik alleen op twee sites verzoeken om (betaald) Cyanogen ernaar te porten, wat voorzover ik kan zien niet gebeurd is.

Zo nee ben ik wel benieuwd wat ik gemist heb. Die Zenfone 2 is een goede telefoon, maar is qua specs totale overkill...

Oslik blyat! Oslik!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 18:35
Waarom niet de nieuwe motorola G4 plus? Komt binnen een week in NL uit en wij krijgen de dualsim variant: pricewatch: Motorola Moto G4 Plus Zwart

Wel 5.5 inch, maar voor de rest heeft die alles wat je wlt. Stock android, fingerprint sensor, 5ghz wifi, rom support enz. En niet duur :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Oneplus X een goede optie?

https://oneplus.net/nl/x

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Iekozz schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:22:
Waarom niet de nieuwe motorola G4 plus? Komt binnen een week in NL uit en wij krijgen de dualsim variant: pricewatch: Motorola Moto G4 Plus Zwart

Wel 5.5 inch, maar voor de rest heeft die alles wat je wlt. Stock android, fingerprint sensor, 5ghz wifi, rom support enz. En niet duur :)
Hmm, niet slecht idd als de dualsim-variant beschikbaar komt. Waar je naar linkt is enkelsim namelijk, en dualsim staat iig niet in PW. Ben alleen redelijk wantrouwig tov Motorla en z'n software support. Was destijds met m'n Milestone ook al issue - over hele levensduur van dat ding welgeteld één upgrade gekregen - maar goed, dat was lang, lang geleden, voor de Google overname, laat staan nu Lenovo.
Die hele marketinghype rondom Oneplus vind ik redelijk :r - maar daar voorbij kijkend is het een redelijk toestel. Valt helaas af door de WiFi: 2.4GHz only.

Ben zelf ook verder gaan snuffelen en heb de Zenfone 2 ZE551ML (de 32GB/4GB variant) ondertussen voor < EUR 250 gevonden (zelf over laten komen uit China - maar gewoon een Europese (Italiaanse...) simlockvrije uitvoering). Dat wordt dan een stuk interessanter. Als ik voor zelfde geld de Zenfone 2 en Moto G4 Plus naast elkaar zet:

Voordelen Zenfone 2:
- twee keer zoveel RAM en opslag (tov de 16GB/2GB G4 Plus)
- NFC
- WiFi-ac
Nadelen Zenfone 2:
- bloatware in Asus firmware

Voordelen G4 Plus (althans, op basis van US/IN reviews):
- goede camera
Nadelen G4 Plus
- de gewenste dualsim-variant is er nog niet, laat staan de 32GB/4GB versie
- gare fingerprint scanner op onhandige plek

Verder zijn ze allebei IMHO te groot en hebben geen van beide florisante accuduur (laat staan verwijderbaar accu), maar goed, daar zal ik me dan maar bij moeten neerleggen...

Allicht dat ik tot na weekend wacht op die G4 Plus, maar als dat nog langer duurt cq de gewenste versie ontbreekt begint het wel duidelijk te worden: Zenfone 2 in 32GB/4GB versie, en gelijk stock ROM erop als ik hem binnen heb.

Oslik blyat! Oslik!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 16:07
Xiaomi mi4S, via ibuygou wordt de telefoon met xiaomi.eu rom verkocht, wekelijkse community based updates en incl DHL verzending en alle verzekeringen (shipping en btw en importheffing verzekeringen) kwam die op 297 euro uit bij mij (vorige week besteld)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:02
Een xiaomi met 800mhz? Het zou de eerste zijn.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
timmert26 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:38:
Xiaomi mi4S, via ibuygou wordt de telefoon met xiaomi.eu rom verkocht, wekelijkse community based updates en incl DHL verzending en alle verzekeringen (shipping en btw en importheffing verzekeringen) kwam die op 297 euro uit bij mij (vorige week besteld)
Mooi ding, maar faalt op de LTE-support: geen 800 (of 900) MHz. LTE wil ik juist voor dekking in buitengebied (en niet snelheid oid), dus 800MHz is voor mij dealbreaker. Had hier trouwens met m'n vorige toestel (Xiaomi MiOne) ook al last van - had maar een van de twee EU 3G-banden...
Edit: heeft deze ook - 900MHz 3G (KPN/T-Mobile) ontbreekt hier ook

Jammer, want ben groot fan van filosofie, hardware en vooral ook software-aanpak van Xiaomi :'(

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 22-05-2016 19:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 18:35
dion_b schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:00:
[...]

Hmm, niet slecht idd als de dualsim-variant beschikbaar komt. Waar je naar linkt is enkelsim namelijk, en dualsim staat iig niet in PW. Ben alleen redelijk wantrouwig tov Motorla en z'n software support. Was destijds met m'n Milestone ook al issue - over hele levensduur van dat ding welgeteld één upgrade gekregen - maar goed, dat was lang, lang geleden, voor de Google overname, laat staan nu Lenovo.
Er komt een dualsim variant in Nederland. Zelfs nog even gechecked bij een paar grote retailers. Motorola's software support is best goed. Alle X, E en play toestellen draaien 6.0 en gelukkig niet maanden later. En met een snapdragon soc zit je qua rom support wel goed. Het lijkt mij nogsteeds de beste optie.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
een obscure HiSilicon Kirin CPU...

Obscuur?

Om de CPU hoef je de Huawei toestellen niet meer te ontlopen. Dat zit wel goed.
Verder ben ik niet bekend met de Honor 7 dus kan ik je er weinig over melden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Gadgeteer schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:13:
een obscure HiSilicon Kirin CPU...

Obscuur?

Om de CPU hoef je de Huawei toestellen niet meer te ontlopen. Dat zit wel goed.
Verder ben ik niet bekend met de Honor 7 dus kan ik je er weinig over melden.
De Kirin is wel degelijk obscuur: het zit in veel apparaten en werkt prima, maar FOSS support wordt er totaal niet gegeven. Frappant is dat Huawei wel vrolijk meewerkt aan projecten met andermans CPU, maar niet met de Kirin. Geen Cyanogen, geen stock ROMs beschikbaar. Iemand heeft wel iets aan de praat op de Honor 6, maar zonder support of vooralsnog volledige functionaliteit.

Dat is exact de situatie die ik nu heb met m'n Ascend G700 en die ik niet wil met m'n nieuwe toestel :o

Vergelijk het maar met alle recente Moto-toestellen, met alle Asus toestellen, met alle Xiaomi toestellen (en genoeg andere toestellen van andere vendors): volledige Cyanogen support, volop stock Android images beschikbaar etc. Dat is wat ik had met m'n oude Xiaomi MiOne en dat is wat ik terug wil op m'n volgende toestel.

Oslik blyat! Oslik!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iekozz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 01:16:
[...]

Er komt een dualsim variant in Nederland. Zelfs nog even gechecked bij een paar grote retailers. Motorola's software support is best goed. Alle X, E en play toestellen draaien 6.0 en gelukkig niet maanden later. En met een snapdragon soc zit je qua rom support wel goed. Het lijkt mij nogsteeds de beste optie.
Helaas wel maanden later. Het was bij de X Play ook weer erg lang wachten op de beloofde update.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb de Moto X Play nog niet genoemd zien worden? Die is ook in dual-sim verkrijgbaar, rond de 300 euro, en voldoet volgens mij aan al je eisen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Sabbi schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:32:
Ik heb de Moto X Play nog niet genoemd zien worden? Die is ook in dual-sim verkrijgbaar, rond de 300 euro, en voldoet volgens mij aan al je eisen.
Dualsim? Niet in pricewatch...

...maar wel bij o.a. dualsim.nl :)

Voldoet idd aan alle primaire eisen, met betere accu dan de Zenfone 2 en Moto G4. Wel even groot, en geen WiFi-ac (al kan ik daarmee leven zolang ik maar 5GHz heb) en half zoveel RAM en opslag als de Zenfone. Qua prijs, bij dualsim.nl is het idd EUR 300. Goedkoopste wat ik zo 1-2-3 (via Amazon.de) kan vinden is EUR 275. Daarmee duurder dan de Zenfone 2, maar niet significant veel duurder.

Kortom, wel degelijk een - nu beschikbare - kanshebber. Moet ik alleen afvragen of ik accuduur danwel RAM belangrijker vind ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wil je met meer RAM? Waar ga je dat echt voor nodig hebben?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-11 10:11
Inderdaad, ik heb zelf een Oneplus X met 3 gb ram en gebruik zelden >2gb zelfs bij veel open apps en het draaien van een zware game.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:49:
Wat wil je met meer RAM? Waar ga je dat echt voor nodig hebben?
Ik heb de neiging veel browser tabs open te houden, en om desktop (ipv mobile) versies van pagina's te bezoeken - met HD resolutie is er geen enkele reden om me te beperken tot gecastreerde content. Minpunt is dat vooral dat laatste aardig wat RAM vreet. Ja, ik kan natuurlijk minder tabs open houden en/of geduld hebben als ik even switch, maar als het niet hoeft doe ik het liever niet.

2GB is genoeg, maar meer is beter, vandaar dat >=3GB een duidelijke pre is voor me.

Oslik blyat! Oslik!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is veel tabbladen? Ik merk zelf met 20-30 tabbladen geen echt issue.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Vaak stuk of tien, van 30MB tot 110MB per tabblad. Bij elkaar nog (net) geen GB, maar verschil 1GB en 2GB is als dag en nacht. Verschil 2GB en 3GB heb ik op andermans toestel ook ervaren, was merkbaar, maar veel kleiner. Geloof er geen bal van dat ik tussen 3GB en 4GB nog verschil zou merken trouwens ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
dion_b schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:26:
[...]

De Kirin is wel degelijk obscuur: het zit in veel apparaten en werkt prima, maar FOSS support wordt er totaal niet gegeven. Frappant is dat Huawei wel vrolijk meewerkt aan projecten met andermans CPU, maar niet met de Kirin. Geen Cyanogen, geen stock ROMs beschikbaar. Iemand heeft wel iets aan de praat op de Honor 6, maar zonder support of vooralsnog volledige functionaliteit.

Dat is exact de situatie die ik nu heb met m'n Ascend G700 en die ik niet wil met m'n nieuwe toestel :o

Vergelijk het maar met alle recente Moto-toestellen, met alle Asus toestellen, met alle Xiaomi toestellen (en genoeg andere toestellen van andere vendors): volledige Cyanogen support, volop stock Android images beschikbaar etc. Dat is wat ik had met m'n oude Xiaomi MiOne en dat is wat ik terug wil op m'n volgende toestel.
Maar is het dan de CPU die obscuur is of de organisatie v.w.b. FOSS?
De CPU is volgens mij niet "obscuurder"dan die van de andere merken :s

Maar je hebt gelijk, custom roms op een Huawei is (nog?) niet bepaald gemeengoed.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

dion_b schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:04:
Vaak stuk of tien, van 30MB tot 110MB per tabblad. Bij elkaar nog (net) geen GB, maar verschil 1GB en 2GB is als dag en nacht. Verschil 2GB en 3GB heb ik op andermans toestel ook ervaren, was merkbaar, maar veel kleiner. Geloof er geen bal van dat ik tussen 3GB en 4GB nog verschil zou merken trouwens ;)
Ken je de site kimovil? Heb je daar al eens je eisen in gezet?

Hoi!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Had ik gezien maar afgeschreven aangezien je niet 5GHz WiFi kon selecteren en dat de specs die het toont ook niet eens kloppen (a/b/g/n waar het alleen 2.4GHz b/g/n-only is) dus een lading bagger krijgt bij je resultaten :X Heb er nu weer eens doorheen gebaggerd, komen onder de EUR 300 twee stuks naar boven die ik niet eerder meegenomen had:

Zopo ZP555
Lenovo Vibe Shot

De Zopo ziet er op papier geweldig uit (muv kleine accu en ook al lomp groot), maar de reviews zijn vrij desastreus, veel touchscreen problemen, korte accuduur en beroerde software. Geen officieel Cyanogen support, maar onofficieel wel images beschikbaar, stock ROMs ook.

Lenovo Vibe Shot is een erg interessante- 5" ipv 5.5", volgens reviews een erg kale, snelle android zonder bloatware per default. Verder 3GB RAM en 32GB flash voor een erg lage prijs indien bij AliExpress gehaald (opvallend, ben gewend dat het 25% goedkoper is als je het in China haalt, niet dat het de helft scheelt :o ). Hardware zou goede FOSS support moeten hebben en lees over threads waar mensen dingen voor elkaar krijgen, maar klinkt alsof bijna niemand in de community ermee bezig is. Enige andere minpunt is dat mensen die wel met alternatieve ROMs bezig zijn melden dat accu snel op raakt.

Hmm, ben beetje huiverig over softwarekant, maar qua hardware/prijs (en trouwens default software) klinkt dit als een erg goede :)

Oslik blyat! Oslik!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het zijn vaak telefoons die geen grote community hebben. Dan moet je echt geluk hebben dat developers er na een half jaar of een jaar nog echt tijd in willen steken.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16

KrazyJay

En waarom geen Lumia 650 dual sim? specs.

Te koop via Amazon.de voor <200€, voldoet eigenlijk wel aan jouw eisen, behalve het RAM, maar bij W10m vermoed ik geen issues daarmee. 5Ghz Wi-Fi ook niet, overigens.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:42:
Het zijn vaak telefoons die geen grote community hebben. Dan moet je echt geluk hebben dat developers er na een half jaar of een jaar nog echt tijd in willen steken.
Daar ben ik beetje bang voor. Jammer, want formaat van 5" vind ik een grote pre boven de 5.5" van de Zenfone 2 of de Moto X dualsim, en verder voldoet het prima op alle relevante vlakken, plus goedkoop.
KrazyJay schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:51:
En waarom geen Lumia 650 dual sim? specs.

Te koop via Amazon.de voor <200€, voldoet eigenlijk wel aan jouw eisen, behalve het RAM, maar bij W10m vermoed ik geen issues daarmee. 5Ghz Wi-Fi ook niet, overigens.
Ik ben erg te spreken over de gebruikerservaring van de Lumia telefoons - heb zelfs een tijd lang exact deze voor m'n werk in handen gehad: de build quality is uitstekend, beetje zwaar (vind ik een pre!) en mede daardoor solide, met een fantastisch scherm. Win10m is zeker efficienter met RAM dan Android, maar 1GB is gewoon te weinig, zoals gezegd, ik gebruik al bijna 1GB met m'n browser. En 5GHz is een harde eis voor mij.

Dus daarom niet ;)

Oslik blyat! Oslik!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16

KrazyJay

Dan misschien nèt binnen jouw uiterste budget, is de Lumia 950 Dual Sim te vinden. Via Amazon.de 414 euro. 3GB RAM, wel 5Ghz, maar 5.2". Van Android weet ik helaas net even wat te weinig.

[ Voor 15% gewijzigd door KrazyJay op 24-05-2016 17:30 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
KrazyJay schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:30:
Dan misschien nèt binnen jouw uiterste budget, is de Lumia 950 Dual Sim te vinden. Via Amazon.de 414 euro. 3GB RAM, wel 5Ghz, maar 5.2". Van Android weet ik helaas net even wat te weinig.
Mooi toestel, maar dik EUR 100 meer dan de Android-opties hier. Dat heb ik er niet voor over als ik iets heb voor EUR 250 dat ook aan m'n eisen voldoet, zelfs niet als ik voor EUR 100 meer een (iets) kleiner toestel krijg.

Oslik blyat! Oslik!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

No niet genoemde voordelen van de X Play zijn dat Motorola vrij redelijk is qua updates (hoewel, vind het eigenlijk nog steeds pover maar vergeleken met veel concurrentie is het best prima :X) & je vrijwel stock android hebt.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sony Xperia Z3+ dual?
€ 299,99 bij Eglobalcentral (JUSTA599 geeft € 5,99 korting). Accuduur is wel een punt van aandacht.

Dual-sim
5.2" 1080p
Snapdragon 810
3 GB RAM
32 GB flash + microSD-slot
4G incl. 800/900 MHz
11ac 2x2
Prima low-light camera
Stereo speakers
Waterdicht
Marshmallow (oorspronkelijk Lollipop), ontvangt waarschijnlijk Android N als laatste major upgrade

De eerder genoemde toestellen, op de Lumia 950 na, doen slechts 1x1 wifi... :-(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat is een opvallend lage prijs, bijna de helft van de prijzen bij anderen. Had deze nog niet gespot binnen budget. Muv accu inderdaad goede specs zeker voor die prijs en niet idioot groot. 2x2 MiMo is inderdaad mooi, al gaat het me bij WiFi niet eens zozeer om performance. Accu word ik minder blij van, maar zoveel minder dan de alternatieven is het ook niet.

Waar ik me meer zorgen om maak is firmware - geen Cyanogen support. Wel stock ROMs, maar alleen in zoverre Sony meewerkt. Doen ze tot nu toe wel, maar als dat bij volgende release al gaat stoppen...

Oslik blyat! Oslik!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aangezien de Z3 non-plus begon met Kitkat en nu testversies van Android N heeft, mogelijk (wishful thinking) dat de Z3+ dan toch Android O krijgt?

Prijs is zelfs inclusief levering door koerier en douanekosten "paid by sender". Mijn vorige bestelling was binnen 48 uur in Nederland vanuit Hong Kong. Voor garantie (1 jaar) hebben ze een Brits retouradres.

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan. :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Meh, deed vorige keer al 'wishful thinking' mbt updates, daar geen zin meer in.

Nee, vandaag knoop doorgehakt: ik ga voor goedkoopste wat aan alle basiseisen, incl dus volledige FOSS-support, voldoet. Komt uit op de Zenfone 2 (4GB/32GB IT editie, niet TW die paar bands mist) a EUR 247 incl verzendkosten moet doen.

Is niet ideale toestel, maar wel goede prijs en veilige keus - kans dat Asus het over twee jaar nog support is beperkt, maar omdat het al volop geroot is met officiele Cyanogen support enzo maakt dat minder uit.

Oslik blyat! Oslik!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dion, je moet ff op Amazon.fr "zenfone" inkloppen, er zijn een aantal andere Zenfone 2 varianten die iets minder overkill (en goedkoper) zijn.

Voor 170 euro heb je bv de 5" ZE500KL in het grijs: niet te groot, 2 GB RAM, 16 GB storage, 720p scherm, en support voor allevier de Europese LTE banden. Heeft net deze maand Android 6 uitgerold gekregen. Ik geloof dat je alleen 5 GHz WiFi mist.

Voor circa honderd euro meer heb je de ZD551KL "Selfie", met Snapdragon 615, 3 GB RAM en wel 5 GHz WiFi support.

• fishb
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:13
Ik vind dit een hele mooi midrange (Met 5 GHz): UMI Super

http://umidigi.com/page-umi_super_specification.html

Ik heb 'm zelf met 70$ korting gekocht via een van de ge-adverteerde sites. De totaal prijs was 167€ inclusief verzekerd verzenden.

Ik heb hem sinds afgelopen donderdag en moet zeggen dat ie er erg goed uit ziet en de specs voor deze prijs helemaal geweldig zijn. Ik had hiervoor een Umi Touch, maar deze is echt een klasse beter.

Lees even mee:

4Gb Ram
32Gb Rom
Dual SIM 4G met alle bekende banden inclusief B20 (welke in Nederland veel gebruikt). De Xaomi heeft die niet.
5.5" Full HD scherm (1920x1080) met Gorilla glas.
Alle sensors
Wifi: 802.11 a/b/g/n 2.4GHz/5GHz
4000mAh batterij
Volledig Metalen behuizing.
Android 6.0
USB-C aansluiting met snellaad mogelijkheid (30 Minuten naar 100%)
Vingerafdruk scanner.
13Mp camera.

Fish.

[ Voor 4% gewijzigd door fishb op 11-06-2016 20:33 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Mijn kids hebben de nieuwe Moto G4 (niet de plus) en die is dualsim, gekocht via Coolblue.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Update:
Na veel gedoe met bestelling en levering Duitse leverancier op Amazon die internationaal verzenden niet uitgevinkt had maar het als puntje bij paaltje kwam niet wilde doen, vervolgens via eglobalcentral.nl besteld en snel verstuurd, maar ongelofelijke gepruts bij aflevering door DPD heb ik deze week eindelijk m'n Asus Zenfone 2 binnen. Het is niet de rode 32GB-versie geworden maar de paarse 64GB geval, aangezien dat niet noemenswaardig duurder was.

Default zat het inderdaad spectaculair vol met bloatware, maar na avondje bootloader unlocken, verschillende recovery images proberen en dan een paar keer een Cyanogen nightly build met Android 6.0.1 erop gezet had eerst niet door dat het handig was om OpenGApps tegelijk met de OS image te installeren heb ik nu een beest van een telefoon met exact de firm/software die ik wil en aan al m'n eisen voldoet :)

Formaat valt me mee, hij is wat langer dan m'n oude Huawei G700, maar even breed, waardoor het zelfs in m'n oude hoesje past. Enige minpunt tot nu toe is de kwaliteit van de achterkant van de case. Die zat zo goed vast dat ik twee nagels gebroken heb in poging het eraf te krijgen. Uiteindelijk een schroevendraaier moeten gebruiken wat flinke sporen in het plastig heeft achtergelaten rondom de uitsparing voor dat doel. Valt me tegen. Maar nu m'n SIMs erin zitten verwacht ik (zeker met 64GB opslag) het lange tijd niet meer open te hoeven maken.

Oslik blyat! Oslik!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
fishb schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:33:
Ik vind dit een hele mooi midrange (Met 5 GHz): UMI Super

http://umidigi.com/page-umi_super_specification.html

Ik heb 'm zelf met 70$ korting gekocht via een van de ge-adverteerde sites. De totaal prijs was 167€ inclusief verzekerd verzenden.

Ik heb hem sinds afgelopen donderdag en moet zeggen dat ie er erg goed uit ziet en de specs voor deze prijs helemaal geweldig zijn. Ik had hiervoor een Umi Touch, maar deze is echt een klasse beter.

Lees even mee:

4Gb Ram
32Gb Rom
Dual SIM 4G met alle bekende banden inclusief B20 (welke in Nederland veel gebruikt). De Xaomi heeft die niet.
5.5" Full HD scherm (1920x1080) met Gorilla glas.
Alle sensors
Wifi: 802.11 a/b/g/n 2.4GHz/5GHz
4000mAh batterij
Volledig Metalen behuizing.
Android 6.0
USB-C aansluiting met snellaad mogelijkheid (30 Minuten naar 100%)
Vingerafdruk scanner.
13Mp camera.

Fish.
Zit al een tijdje te kijken naar een ander toestel en zag deze in de presale al voorbij komen. Zou je nog een review willen schrijven? ben erg benieuwd hoe het bevalt met dagelijks gebruik en waar je tegenaan loopt. Kom van een Nexus 6 maar zou wel iets kleiner willen, 5,5'' inch. maar moet wel een (kleine) stap vooruit zijn verder.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
fishb schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:33:
...maar ook hier (net als bij Xiaomi) weer geen SD kaart + dualsim mogelijk. Asus heeft steeds meer het rijk alleen wat dat betreft.
Pagina: 1