Monitor herkent mijn nieuwe pc niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeezRobotNuts
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb net (voor het eerst) zelf een pc gebouwd, alleen hij wordt niet herkend door mijn monitor, weet iemand wat het probleem kan zijn? (Ik weet trouwens ook niet zeker of ik op het goede forum zit, als ik dit beter ergens anders kan vragen zeg het gerust.)

Mijn build bestaat uit de volgende onderdelen:

Intel I7-6700k
MSI Z170A GAMING M5
Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD
Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8
Corsair RM650x
Thermalright True Spirit 140 Power

Verder zitten er nog een SSD en een HDD in, en mijn case is de NZXT H440

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik weet heel zeker dat het het aan de pc ligt, niet aan mijn scherm of iets dergelijks, ik heb een DVI kabel via het moederbord en de GPU aan twee verschillende monitoren gehad, en beiden deden ze niets, terwijl ze met mijn oude pc wel allebei beeld gaven via dezelfde kabel. Ik weet redelijk zeker dat alle kabels in mijn pc goed zijn aangesloten, maar misschien zijn er dingen waar ik gewoon niet van af weet omdat dit mijn eerste zelfgebouwde pc is.

Alle hulp wordt bij voorbaat al gewaardeerd, aangezien hier nu iemand zit die zo'n 1350 euro armer en behoorlijk gefrustreerd is. :( :(

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:41

Thomg

Aww yiss

Weet je überhaupt wel zeker dat je pc boot?
Wat zegt de debug led?

Verwijderd

Videokaart er helemaal uit halen en zonder hdd, zonder ssd en met één reepje ram testen op de igpu. Werkt dat ook niet dan buiten de behuizing testen in een minimale opstelling.

De cpu opnieuw installeren wil ook nog wel eens helpen.

• DeezRobotNuts
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-12-2025
Thomg schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 01:18:
Weet je überhaupt wel zeker dat je pc boot?
Wat zegt de debug led?
Die zegt E0, en in de gebruiksaanwijzing staat niet wat dat betekent, dus daar heb ik niet zoveel aan.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:36
kan ook even geen lijstje vinden, maar ik dacht geheugen of cpu. Verandert de code als je zonder geheugen probeert te booten?

als je het van de andere kant bekijkt kan het ook foutcode 03 zijn...
edit:
van het msi forum:
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=254267.0

[ Voor 16% gewijzigd door Tens op 21-05-2016 10:18 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 22:57
Heb je niet per ongeluk je beeldscherm input veranderd van DVI naar bijvoorbeeld HDMI of VGA ?

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Voor zover ik weet moet je PC de monitor herkennen, niet andersom.
Ik heb zelf de ervaring dat de PC een i2C verbinding opbouwt naar de monitor en daar uitleest met wat voor type hij van doen heeft. De monitor hoeft niet eens aan te staan, want de PC stuurt tevens 5V voeding naar het i2C uitleesbaar geheugen in de monitor.
Vervolgens stelt de PC de resolutie en beeldfrequentie in uit de beschikbare mogelijkheden die de monitor geeft via i2c geheugen.

Het begint dus met wat ziet je PC mbt de monitor. Je videokaart programma hoort dat te tonen... maar ik snap dat je dat niet kan zien zonder beeld. 8)7

Hopelijk kan je om te beginnen met VGA toe, die connector is het eenvoudigst. Ik zou eens hier eens kijken. Op pin 9 moet bv de 5V staan om de i2C te voeden, dat is gemakkelijk te meten.

Euh ik las het begin niet goed. Je hebt misschien geen VGA, maar DVI deze.
Ik denk dat de i2c daar op 6 en 7 zit, de 5V op 14 en GND op 15.

[ Voor 58% gewijzigd door Bruin Poeper op 22-05-2016 23:40 ]

Pagina: 1