Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN Experia V10: veel problemen op 2.4 band

Pagina: 1
Acties:

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb sinds afgelopen woensdag een nieuwe Experia box (V10) omdat mijn internet verbinding steeds werd verbroken (had zo'n hele oude met zwarte voorkant).

Alles gaat prima, alleen de 2.4 band niet. Lastig, want o.a. mijn PS4 en een wat oudere telefoon ondersteunen de 5 band niet.

Heb automatisch nieuwe kanalen laten kiezen, handmatig, alles.

Het netwerk is gewoon niet te zien, of sporadisch.

Mijn laptop en nieuwere telefoon zitten wel op de 5 band, dat werkt allemaal prima vreemd genoeg. Heb net met KPN gebeld, maar die hebben geen oplossing behalve een oudere versie van het apparaat te sturen.

Iemand wat suggesties?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Iets van Google Play: Wifi Analyzer of dergelijks installeren en kijken welk kanaal het beste zou zijn al geprobeerd?

Je geeft aan dat je handmatig geprobeerd hebt maar heb je dan één of meerdere kanalen geprobeerd en heb je ook met een achterliggende reden geprobeerd specifieke kanalen te testen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb een paar kanalen (o.a. 6 en 11) zelf gedaan, werd via Google gesuggereerd, 12 en 13 niet want ik weet niet of mijn telefoon en sowieso de PS die ondersteuren, geloof van niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Meten is weten.

Google (en wij) kunnen niet zeggen welke kanalen in specifiek jouw situatie het beste zijn. Kijk op ook de plaats waar je de clients gebruikt hoe de bezetting is vd kanalen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Maar wat is het probleem dan? Want je zegt dat je problemen hebt met 2.4Ghz, maar volgens lees ik het probleem niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat. En verder: 2.4GHz wordt in dichtbevolkte gebieden gewoon onbruikbaar. Gebruik 5GHz voor alles wat het aankan, alles wat het niet aankan heeft dan minder concurrentie op de 2.4GHz-band en als dat niet genoeg is moet het bedraad aangesloten worden (PS4) danwel vervangen voor up-to-date-spul (telefoons e.d.)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1