Bestaande desktop uitbreiden voor playseat.

Pagina: 1
Acties:

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-10 13:31
Beste Kenners, ik heb een bestaande desktop PC ongeveer een anderhalf jaar geleden geupgrade met wat componenten zoals het moederboard, geheugen, processor, SSD.

I.v.m kinderen heb ik nog maar weinig tijd om achter de PC te zitten en eigenlijk gebruik ik het nu alleen nog maar om af en toe een film te downloaden. Doodzonde eigenlijk. Maar nu zag ik laatst op TV in de reclame voordat onze Max de F1 won _/-\o_ een spotje over een playseat.

Ik dacht geweldig en dat wil ik wel aanschaffen. Ook voor de 2 kleine mannen hier in huis (toekomst)
Ben altijd wel een racegame fan geweest maar heb ook jaren WoW en diverse Shooters gespeeld.

Wat ik graag zou willen is een Playseat, de thrustmaster T500 RS en 3 monitoren aanschaffen.
Graag wil ik dan weten of mijn huidige systeem hiervoor nog geschikt is.
Ik denk zelf dat ik alleen de videokaart moet vervangen, maar goed ik zit zo gezegd al jaren niet meer in het computer wereldje en weet dus echt niet wat er momenteel allemaal op de markt is.
Lees veel over de 970 GTX en de 980Ti, maar ook lees ik artikelen uit 2013 bijvoorbeeld waar mensen al op 3 monitoren gamen, en volgens mij waren die 2 videokaarten toen nog niet uit.

Heb me al wel verdiept in het 1 en ander zoals de playseat, T500 RS maar de 3 monitoren nog niet.
Wel gelezen dat Dell en AoC mooie schermen hebben met een zeer smalle rand, dit is ook wat ik zoek.
Momenteel is het budget voor de monitoren en eventueel de videokaart niet meer als 1000 euro.

Mijn Huidig systeem =
Intel Core i7 3770K
Asus Sabertooth Z77 moederboard
8GB DDR3
AMD Radeon 6850

Dit in het kort, even het vragenlijstje.

Wat wil je doen met je huidige systeem?
Te weten komen of ik met dit systeem de racegames van tegenwoordig kan spelen en dit het liefst op 3 schermen tegelijk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget 1000 euro voor monitoren en videokaart

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe videokaart ??? 3 monitoren 24 of 27 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit al jaren niet meer in het computer wereldje en weet totaal niet wat er momenteel op de markt is wat goed is. Lees veel over de 970 GTX en 980Ti, qua monitoren heb ik me nog niet echt in verdiept.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet voldoende zijn om racegames op high res. te kunnen spelen

Ga je overklokken?
n.v.t

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht een antwoord waar ik wat aan heb ;)

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
3 monitoren én een puike videokaart?

Ik weet niet, maar ik denk zomaar dat je budget niet geheel toereikend gaat zijn hiervoor.
Een beetje videokaart slaat al snel de helft van je budget kapot en dan moet je nog 3 monitoren hebben voor 500 euro. :X

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-10 13:31
vosss schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:55:
3 monitoren én een puike videokaart?

Ik weet niet, maar ik denk zomaar dat je budget niet geheel toereikend gaat zijn hiervoor.
Een beetje videokaart slaat al snel de helft van je budget kapot en dan moet je nog 3 monitoren hebben voor 500 euro. :X
Los van het budget (wat niet op 100 euro of meer aankomt) is er de vraag of mijn systeem nog wel voldoet.
Kan ik de racespellen spelen met dit moederboard/processor, geheugen en videokaart of moet hier ook in geinvesteerd worden.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

met je moederbord, CPU en geheugen is niets mis, die kunnen nog prima mee. Ik zou eerder kijken naar je voeding en je kast (is er ruimte/koeling voor zo'n grote kaart, en kan de voeding genoeg leveren?)
Ik zou als ik jou was heel even wachten tot de 1070 in de winkel ligt, er komen net nieuwe GPU's uit, dus tenzij je echt perse volgende week wilt beginnen zou ik heel eventjes wachten.
weet je al welke racegames je gaat spelen?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
Moederbord en CPU is zoals gezegd niets mis mee. Ik zit nog met een gouwe ouwe i5 2500K op stockspeed en ik draai dankzij mijn R9 290X Vapor-X alles op 1920x1200 op full detail als een zonnetje.

Dat is echter wel op 1 scherm. Op 3 schermen zou ik flink wat detail omlaag moeten schroeven om fijne framerates te halen gok ik zo.

En zeker bij racegames is het halen van goeie fps-en wel erg belangrijk. Liever dan wat minder detail en vloeiend dan andersom :)

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
3 schermen is bijna gelijk aan 4k gamen qua zwaarte voor je gpu. De huidige kaarten zou ik niet kopen want daarvan is alleen de 980ti geschikt als je ook echt hoge fps wilt halen.

Nvidia heeft al nieuwe kaarten aangekondigd en afhankelijk van de benchmarks van de 1070 lijkt mij dat de beste optie. Of natuurlijk de tegenhanger van AMD maar die zijn helaas nog niet aangekondigd, kan je nog wel 1-2 maandjes extra wachten dan zou ik dat zeker doen omdat AMD heeft aangegeven vr voor de massa beschikbaar te maken. Wat ze willen is dus zo snel mogelijke kaarten uitbrengen in het 200-350 euro gebied en dan hou je lekker veel over om echt goede ips monitoren met kleine rand te nemen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Is een videokaart en een htc vive of oculus geen optie? Met drie fatsoenlijke monitoren ben je net zo duur uit
Pagina: 1