Msi gtx 980 in hp z600; tekort aansluitingen; kabelvraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• n.ottens
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-04-2025
Mijn vraag:

Ik heb zojuist een gtx 980 gekocht die 2x8 pins nodig heeft aan stroom,

Maar ik heb maar 1 keer 6 pins; kan ik het oplossen met dit kabeltje;
6-Pin PCI-E Power (F) -> 2 x 8-Pin PCI-E Power (F)

Met vriendelijke groet,

Niek

Alle reacties

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:40
Ja dat kan. Nu vertrouw ik keek voeding niet bepaald in zo 'n systeem 1x6pins zegt al genorg. De vraag is ook maar of het werkt. Vaak hebben pre building systemen een soort software lock waardoor andere onderdelen geweigerd worden op met werken.

[ Voor 63% gewijzigd door Puddi Puddin op 20-05-2016 21:49 ]

Verwijderd

Niet doen, de voeding levert zeer waarschijnlijk te weinig vermogen en de kwaliteit van de voedingen in prebuilds is ook niet om over naar huis te schrijven.

Verwijderd

Tijd voor een nieuwe voeding!

Hieronder specs van je kaart!

Thermal and Power Specs:
92 CMaximum GPU Tempurature (in C)
250 WGraphics Card Power (W)
600W or greaterRecommended System Power (W)**
6-pin + 8-pinSupplementary Power Connectors

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die voeding zal op zich prima zijn (pro workstation 650 watt voeding) maar is helaas geen standaard voeding die je zo maar even upgrade. Origineel supporten ze maar 1 150 watt gpu in de z600, vandaar maar 1 6 pin kabel. Daar een verloopje op zetten is natuurlijk niet zo handig..

Heb je 2 cpu's in dat ding of maar 1, en wat voor?

Als je bijv. 2 molexen vrij hebt dan zou je daar ook een verloopje op kunnen zetten en dan samen met de 6 pin zou het mogelijk kunnen werken..

Alleen als ik zo ff snel de service manual scan, waarschijnlijk zitten de molexen en de pci-e connector op dezelfde 12 volt rail. Al kom 75 watt uit het moederbord dus het klinkt alsof het net zou kunnen werken..?

(of trekt een 980 al zijn stroom uit de pci-e stekkers?)

Oh je hebt ge-dubbelpost schavuit Gtx 980 in een hp z600

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 20-05-2016 22:15 ]

specs

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik denk zelf dat het wel kan. Als ik kijk naar mijn Corsair RM850i dan is het een normale 6+2 aansluiting die door gelust word naar nog een 6+2 aansluiting. De kabel ziet een naar mijn idee ook niet dikker uit. HP heeft dit waarschijnlijk zo gedaan omdat voor jouw systeem en alle mogelijke configuraties meer niet nodig was.
Het fijt dat een webwinkel als Azerty ze ook verkoopt, lijkt het me aannemelijk dat het veilig te gebruiken is.

• Harmonizer
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-06-2022
Gewoon proberen , maar wel lekker op je eigen risico. Zou de molex oplossing doen , die heeft waarschijnlijk het meeste over . En dan die twee schijven achterwegen laten , draait op die rail dan alleen een ssd die bijna niks gebruikt. O ja , je kast kan niet dicht. Kan je de schijven wel in je server stoppen. Gr je vader

• Harmonizer
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-06-2022
Uiteindelijk hebben we de 2 x sata inbouw van losgekoppeld en een oude 24 pins man verbouwt naar een 4 pins hp stekker. Deze gaat weer naar 2 keer molex en die weer naar 8 pins graf kaart. Hij doet het en de kast kan ook nog dicht,...
Pagina: 1