Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil een nieuwe NAS gaan aanschaffen en heb mijn oog laten vallen op een aantal modellen. Te weten de Asustor AS3102T, Synology DS216play, Synology DS216+ en de QNAP TS-253A.

Ik zoek een?
Zoals boven aangegeven een nieuwe NAS

Wat is je budget?
Om en nabij 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het moet een moderne NAS zijn die in ieder geval IP-camera's toestaat, FTP-server heeft, Torrent ondersteuning heeft, iTunes-server is etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie boven- en onderstaande.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet dat de Synology NAS'en de hemel worden ingeprezen, maar een Computer Totaal bijvoorbeeld kent de QNAP en ASUSTOR een beduidend hoger cijfer toe. Zijn er Tweakers die ervaringen met bovenstaande NAS'en hebben en mij kort wat min- en pluspunten kunnen geven?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 22:03

Friemel

Lekker bezig

Op hun eigen site wordt verwezen naar een aantal reviews. Maar de beste review is deze:
http://www.techpowerup.com/reviews/Asustor/AS3102T

Of deze van de Qnap:
http://www.modders-inc.co...k-attached-storage-review

Ik ben zelf ook op zoek naar een dergelijke nas, vandaar de links :-)

[ Voor 37% gewijzigd door Friemel op 21-05-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Niet zo veranderlijk als het weer, maar ik ben inmiddels gegaan voor de QNAP TS-253A. Erg fijn apparaat, uiteraard moet ik alles nog goed instellen, maar moet zeggen dat er wel ontzettend veel mee mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Een NAS valt onder Harde Waren, dus dit topic mag naar CAA. CEA is voor aankoopadvies voor bijvoorbeeld TV's, beamers, mediaspelers, receivers, et cetera.

CEA > AUD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zelf op meerdere locaties erg goede ervaringen met QNAP NAS systemen. Maar ik heb dan ook geen ervaring met Synology of andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een DS 414 en kan niet anders zeggen dat ik helemaal wegloop met dat ding. Er draait bij mij Surveillance op, Couchpotato, Domiticz, Transmission, NZB Get, Photostation etc. Draait nu reeds 2 jaar zonder 1 enkele storing, alle gevaren worden netjes met updates gesloten.

Ik ben er zo tevreden over dat ik ook van de pioniers ben van Synology router en dat ding is ook helemaal top.

Ik zeg ..... go for the Synology! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 23:37:
Een NAS valt onder Harde Waren, dus dit topic mag naar CAA. CEA is voor aankoopadvies voor bijvoorbeeld TV's, beamers, mediaspelers, receivers, et cetera.

CEA > AUD
Excuses daarvoor :o
Het goede nieuws is dan wel dat ik voor de QNAP ben gegaan. Wat een monster van een NAS zeg :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Hoeveel camera's ben je van plan te monitoren?

Bij QNAP gaat dat aan de hand van licenties, standaard krijg je een licentie voor 2 camera's, wil je meer moet je een extra licentie aanschaffen.
Overigens vind ikzelf de surveillance software van QNAP niet fijn, erg log en traag.

Met Synology heb ik niet bijster veel ervaring, hier kan ik dus helaas niet veel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
jordeeeh schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:04:
Hoeveel camera's ben je van plan te monitoren?

Bij QNAP gaat dat aan de hand van licenties, standaard krijg je een licentie voor 2 camera's, wil je meer moet je een extra licentie aanschaffen.
Overigens vind ikzelf de surveillance software van QNAP niet fijn, erg log en traag.

Met Synology heb ik niet bijster veel ervaring, hier kan ik dus helaas niet veel over zeggen.
In het begin ook 2. En hoe traag is traag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
Bellerophon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:11:
[...]

In het begin ook 2. En hoe traag is traag dan?
De laadtijden, kan soms een paar seconden duren.
Al heb ik toevallig net de nieuwe versie van de plugin bij een klant gezien, lijkt wel een stuk beter te zijn geworden.

Zal het hier intern nog even voor je testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
jordeeeh schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:49:
[...]

De laadtijden, kan soms een paar seconden duren.
Al heb ik toevallig net de nieuwe versie van de plugin bij een klant gezien, lijkt wel een stuk beter te zijn geworden.

Zal het hier intern nog even voor je testen :)
Thanks! Zou ik ontzettend waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
Bellerophon schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:52:
[...]

Thanks! Zou ik ontzettend waarderen.
Hm toch niet helemaal jovel hier. Het opnemen gaat soms vertraagd, waarna hij ineens vooruit schiet.
Dit ligt denk ik toch niet aan de player van de QNAP, aangezien het ook gebeurd in de .avi bestanden die in de recordings-map zelf staan.

Maar ik moet wel zeggen dat degene die hier staat een TS-212 is (teruggekomen van een klant).
pricewatch: QNAP TS-212 Turbo NAS
En die specs verklaren ook wel een beetje waarom t zo'n drama is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
jordeeeh schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:59:
[...]

Hm toch niet helemaal jovel hier. Het opnemen gaat soms vertraagd, waarna hij ineens vooruit schiet.
Dit ligt denk ik toch niet aan de player van de QNAP, aangezien het ook gebeurd in de .avi bestanden die in de recordings-map zelf staan.

Maar ik moet wel zeggen dat degene die hier staat een TS-212 is (teruggekomen van een klant).
pricewatch: QNAP TS-212 Turbo NAS
En die specs verklaren ook wel een beetje waarom t zo'n drama is.
Tandjes... dat is een werkgeheugen van 256 MB vs 4 GB :o
Eigenlijk ben ik nu wel heel benieuwd hoe snel het bij mij zou gaan. Eens even zoeken naar een goede camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
Bellerophon schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:12:
[...]

Tandjes... dat is een werkgeheugen van 256 MB vs 4 GB :o
Eigenlijk ben ik nu wel heel benieuwd hoe snel het bij mij zou gaan. Eens even zoeken naar een goede camera.
Daarom, verwacht ook dat dat de reden is dat t zo slecht werkt :P
Pagina: 1