UPS batterij-info Merlin Gerin

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ik heb gisteren op de PC dumpdag een klein Merlin Gerin UPS-je gekocht, helaas zonder accu. Nou hebben die slimmerds van MG geen informatie eringezet over het voltage of de capaciteit van de accu, en dit ding is zo oud dat Merlin Gerin zelf er geen andere info meer over heeft dan een y2k certificaat. |:(
Google en Altavista leverden geen bruikbare links op.
Die standhouder had overigens ook geen idee, maar dat was een eikel. :)

Het gaat om een Merlin Gerin Micropac S2, en kan 250VA hebben. Het is een domme UPS, dus zonder terugkoppeling naar de PC o.i.d.
Heeft iemand van jullie toevallig zo'n ding thuis of een spec/datasheet van dat ding?
Ik wil graag weten wat voor accu erin moet, en hoe lang hij het daarmee uithoudt bij 70% belasting. Is namelijk een leuk dingetje om mijn SCSI-tower van reservesap te voorzien. :)

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
ik heb ook een ups en ik heb ook veel andere upsen gezien en daar worden vaak 2 12V accu's in gebruikt met een cap. van 7Ah.

als je de maten opneemt dan kan je bij conrad.nl en kijken welke accu's (meestal 2) er in passen, het zijn namelijk allemaal standard maten

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ik werk bij Display op het hoofdkantoor, dus daar kan ik ook "passen", als ik dat wil, live in het hoofdmagazijn. :) Daar heb ik Conrad niet voor nodig. :P
Maar er zijn ook 6V-accu's met dezelfde maten, dus ik weet het liever zeker, voordat ik accu's ga kopen.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
ja dat klopt maar meestal wordt er 24V (totaal) gebruikt

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 22:48 schreef hilbren het volgende:
ja dat klopt maar meestal wordt er 24V (totaal) gebruikt
Niet in deze, dat verzeker ik je.
En mijn APC Smart-UPS 420 heeft er ook maar eentje van 12V.

Verwijderd

Heb op't werk ook een Merlin Gerin ups staan. Daar horen 2 12V 7Ah batterijen in. Weet het type niet vanbuiten, maar is ook zo'n ding zonder terugkoppeling. Kijk morgen wel even welk type het is. Maar ben er vrij zeker van dat de jouwe ook 24V is.

Verwijderd

Deze hier is een Micropac pc500. 500VA. Wel Eigenaardig dat deze net dubbel zoveel VA kan leveren. Hierdoor twijfel ik of het toch geen 12V is.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Dank voor je moeite; ik ben er inmiddels achter wat erin past; 12V, 4Ah. :)
Pagina: 1