Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:24
Deze week heb ik het nieuwe Asus MG248Q scherm ontvangen. Maar al gauw viel me op dat de mouse pointer 3 pixels onder de bovenste rand kan schuiven. Ook in applicaties zoals Chrome valt duidelijk op dat tabs vanboven afgeknipt zijn.
Ik heb even in de Radeon settings gekeken maar hier staat volgens mij niks verkeerd. Ook wanneer ik m'n oud scherm terug aankoppel is alles perfect.

Ik veronderstel dat dit een productie fout is?
Iemand dit al eerder gezien?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/khtDjTG.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xqarebT.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:24
Heb je ook een auto adjust knop/functie op het scherm? Zo ja, probeer dat eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoe heb je hem aangesloten? En ja het kan een productie fout zijn, ben dit wel vaker tegengekomen op mijn werk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Davetc schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:51:
Heb je ook een auto adjust knop/functie op het scherm? Zo ja, probeer dat eens :)
Goed idee, maar helaas ontbreekt deze functie op deze monitor.
prutser001 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:59:
Hoe heb je hem aangesloten? En ja het kan een productie fout zijn, ben dit wel vaker tegengekomen op mijn werk.
Het scherm is aangesloten via de displayport.

Ik zal dan maar uitgaan van een productie fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:24
Het kan ook nog met scaling te maken hebben. Kun je daar wat aan aanpassen bij de Radeon settings?

*Schalen met GPU
*Schaalmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Nope geen verschil als ik met scaling setting speel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:09
Kan je hem via een andere interface aansluiten? HDMI of DVI?
Probeer eens een andere bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Vapid schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:09:
Kan je hem via een andere interface aansluiten? HDMI of DVI?
Probeer eens een andere bron?
Via HDMI is het probleem er inderdaad niet! Vreemd zeg. Ik heb nog eens een andere displayport kabel geprobeerd en het beeld wordt weer afgeknipt.
Nu zou ik toch het liefst werken via de displayport kabel aangezien er over HDMI geen freesync support is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:09
Misschien dan toch contact opnemen met de leverancier? En dan eventueel een andere op laten sturen of kijken naar een alternatief. Snap heel goed dat dit irritant is, zou er zelf ook niet mee kunnen leven haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Momenteel is de asus website wel in onderhoud maar google heeft nog dit:
https://www.asus.com/Monitors/MG248Q/HelpDesk_Warranty/
Abnormal line/Incorrect Color/Overlapping images (Always set the PC display to the native resolution of the monitor and perform Auto Adjustment by pressing [S] ...

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Zal geen productiefout zijn denk ik, toch iets te maken met scaling (overscan aan of uit?) Als echt niks helpt kan het wel een bug zijn natuurlijk. Firmware updates voor monitoren ben ik niet zo bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skylorz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-03 20:37
Heb gisteren dezelfde monitor ontvangen, mij was precies hetzelfde opgevallen. Ga die van mij overigens retourneren ivm verschrikkelijk slechte kleuren en oneven backlighting, weer lekker terug naar m'n Dell ultrasharp :)

[ Voor 47% gewijzigd door skylorz op 21-05-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-09 20:29
Ik heb ook zo'n monitor gekocht.

Dit blijkt te gebeuren, wanneer Adaptive Sync aan staat. De muis gaat stuk hoger dan mag.

Verder krijg ik interlacing affect wanneer deze op 144hz staat met freesync aan. Door effe de monitor aan en uit te zetten, gaat die eventje weg. Tot wanneer een game start of iets anders, komt de interlacing effect weer terug.

Ik zit ook te denken of ik dit kan retourneren en geld terug ontvangen. Ik zelf een mooie IPS display.
Pagina: 1